Doua despre RATB

Cum am mai scris, pentru Bucuresti serviciul public de transport in comun, RATB este un serviciu pe cat de vital pe atat de cu multe probleme, incepand de la datoriile uriase si pana la conditiile  total necorespunzatoare de transport!

Pentru partea cu reducerea datoriilor, citeam acum cateva zile pe undeva (nu mai gasesc articolul) ca cei de la RATB s’au gandit sa ofere transport in comun gratuit tuturor celor care folosesc serviciile lor. Poate parea ciudata aceasta decizie insa daca luam in calcul estimarea faptului ca aproximativ 60% din calatori calatoresc oricum fraudulos si punem lucrul asta in balanta cu intretinerea lantului de chioscuri care vand aceste servicii precum si costul cartelelor, logistica din spatele incarcarii electronice si cheltuielile cu salariile controlorilor care sunt mai mult sau mai putin eficienti, ajungem la concluzia ca o asemenea decizie poate fi una foarte buna, reducerea acestor costuri compensand pierderile inregistrate si poate chiar mai mult de atat! Nu este inca o decizie luata in acest sens, insa este posibil ca din toamna sa se treaca la punerea ei in practica.

In ce privesc conditiile insalubre si total nepotrivite de transport, cred ca aceastea sunt cunoscute pentru absolut toti bucurestenii. Autobuzele care deservesc transportul in comun nu sunt niciodata spalate, niciodata igienizate, in multe dintre ele mirosul fiind de nesuportat datorita mizeriei colcaitoare. Nu inteleg de ce aceste autobuze nu sunt spalate si igienizate odata cu intoarcerea lor la baza?!

Datorita acestui lucru, RATB s’a ales in sfarsit zilele astea cu o amenda usturatoare de 150.000 lei din partea ANPC pentru urmatoarele abateri:

   Condiţii de transport improprii, neigienice;
–         Spărturi ale plăcilor de melamină din interiorul vagonului în dreptul scaunelor, care pot pune în pericol viaţa şi siguranţa consumatorilor;
–         Pavimente pătate, pline de grăsimi şi praf;
–         Podele exfoliate cu risc mare de accidentare a consumatorilor;
–         Tapiserii neigienizate şi rupte, pline de grăsimi şi resturi de mâncare;
–         Lipsa aerului condiţionat sau aerul conditionat era nefunctional;
–         Protecţiile barelor de sustinere deteriorate;
–         Geamuri murdare şi pline de calcar;
–         Lipsa neoanelor pentru iluminat interior;
–         Anvelope uzate sub limita admisa de 4 mm;
–         Lipsa ciocanelor de spart geamuri în caz de pericol;
–         Lipsa verificării periodice a extictoarelor cu care sunt echipate mijloacele de transport;
–         Lipsa unui regulament de aplicare a normelor de igienă pentru transportul de persoane;
–         Neefectuarea dezinsecţiilor şi dezinfectarea elementelor cu care intră în contact direct consumatorul.

Sursa.

Sper sa se ia masuri de acum inainte in acest sens, insa ma indoiesc profund ca in viitorul apropiat se va vedea si vreo schimbare in acest sens!

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura