Germania continua testele pe autostrazile electrificate eHighway

Scriam prin 2017 ca Germania are intentie implementare unui proiect pilot de electrificare a autostrazilor ce urmeaza sa serveasca la transportul de marfa cu ajutorul unor noi camioane hibrid, diesel electrice, care sa foloseasca aceasta linie electrica pe modelul trenurilor sau tranvaielor cu pantograf din marile orase.

Spre deosebire de Romania unde doar se taie „pamblici” in campanii electorale pentru proiecte de viitor sau cel mult cativa metrii de autostrada/cale ferata si viseaza la autostrazi facute de americani, in Germania, fara taiere de „pamblici”, s’au dat intre timp in testare doua tronsoane de autostrada electrificata, primul test facandu’se pe autostrada A5 din Hessen, iar al doilea test se desfasoara pe portiunea Schleswig-Holstein (A1) inca de la sfarsitul anului 2019. Al treilea test va începe la finalul acestui an in Baden-Wurttemberg (B462).

In total, pentru acest experiment vor fi folosite 15 camioane hibrid, cate 5 pe fiecare dintre cele 3 sectiuni, acestea fiind produse de Scania în colaborare cu Siemens.

Conform datelor culese pana acum de cei care monitorizeaza aceste tronsoane de autostrada electrificata, rezultatele de pana acum par a fi incurajatoare, urmand ca la sfarsitul programului de testare, in urma analizelor logistice, sa se ia o decizie cu privire la alocarea de fonduri de la bugetul de stat pentru electrificarea a 30% din autostrazile din Germania, ca prima etapa, fapt ce ar urma sa ajute la ambitiosul program de combatere al poluarii la care Germania s’a angajat sa ia parte pana in 2050.

Urmaresc cu interes acest experiment mai ales ca o confirmare a teoriei mele, conform careia, viitorul transportului se va baza foarte mult pe tehnologia hibrid, in vremea in care, probabil ca, in orase acest viitor se va indrepta inspre mici masini electrice, care prin autonomia redusa la 2-300km  vor deveni si tot mai accesibile. Singura problema in orase cu privire la aceste automobile electrice va ramane alimentarea lor cu energie, in acest sens trebuind sa se investeasca enorm de mult in statiile de incarcare de resedinte, care pentru a reduce in mod real poluarea, trebuie sa fie alimentate de la surse alternative de energie, sistemul clasic de livrare al energiei fiind doar unul redundant.

Teoretic acest lucru s’ar putea realiza in timp, desi, in continuare cel mai fezabil mi’se pare transportul hibrid, in acest sens, tot mai multi producatori investind in tehnologii cunoscute deja si tinute pana acum prin sertare, primul dintre ei fiind Renault care a lansat anul acesta o tehnologie hibrida mult mai complexa denumita E-TECH Hybrid (autonom sau cu incarcare la priza), care este o combinatie intre un motor cu benzina, două motoare electrice si o cutie de viteze complet inovatoare ce ofera confortul alegerii modului complet electric sau hibrid, in functie de modul in care este utilizata masina, urban respectiv extraurban.  Acesta tehnologie livrata deja pe noile modele, este mai avansata decat tot ce era pana acum pe piata, incarcarea bateriilor facandu’se nu doar cu energia recuperata de la sistemul de franare, ci si cu ajutorul tehnologii preluate din Formula 1, in acest sens inovatoarea cutie de viteze jucand un rol fundamental.

Revenind la subiectul initial, in vremea in care Germania se pare ca va revolutiona viitorul transportului de marfa folosind tehnologii portate din locuri in care se folosesc de zeci de ani deja, producatorii auto isi indreapta tot mai serios atentia inspre productia de noi motorizari care vor beneficia de tehnologii hibrid, renuntarea completa la motoarele termice fiind doar o teorie complet nefezabila pe termen mediu, acestea putand inca fi mult si bine dezvoltate atat prin eficientizarea lor cat si rafinarea carburantului plus partea electrica ce le poate conferi o utilizare multipla, inclusiv in orase unde sa fie utilizate in modul full electric.

 

2 comentarii la „Germania continua testele pe autostrazile electrificate eHighway”

  1. Boss, în oras poate or să facă ca la parcul de distracții…o plasă electrificată pe sus și mergi cu bățul la contact. Pfff….inginerii ăștia nu m-au întrebat și pe mine când s-au apucat de mașini electrice. Eventual, pentru început pot fi chiar mașinuțele alea…va fi chiar distractiv să pleci de acasă cu rabla…nu cred că se va mai plânge cineva de ambuteiaje

    Răspunde
    • Nu rade ca am vazut deja o idee bazata pe un proiect de genul ala! laugh Recunoaste ca ar fi belea sa te sui dimineata intr’un trancalici de ala si sa ii dai blana la semafor! rofl

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura