Dupa ce am ajuns bine mersi in parcarea de la supermarket, subit si din senin m’am trezit ca frantuzoaica nu mai porneste, la apasarea butonului de start singurul lucru care se intampla era sa se aprinda becurile in bord si … cam atat. Ca orice om, am deschis capota, am pus pe baterie micul tester pe care il am pentru teste de genul asta, rezultatul a fost tragic … bateria a murit subit si din senin, dar nu pot zice ca a fost surprinzator, o aveam de vreo 6 ani.
Comanda de baterie noua pentru masina
Dupa ce am apelat la metoda clasica, respectiv impins cativa metri, masina a pornit si am plecat spre service’ul care se ocupa de bunastarea Josephinei, unde vechea baterie a fost pusa pe un redresor rapid sa ma tina pana acasa si am dat comanda de o baterie noua conforma principiilor descrise pe aici. De ales am ales intr’un final o baterie romaneasca, respectiv un acumulator Rombat, Cyclon, 72AH/600A, experienta mea cu bateriile astea find una buna in raportul calitate/pret, respectiv 4-5 ani de utilizare, poate chiar si mai mult daca ai grija ca din cand in cand sa o intretii si cu un redresor.
Si nici macar nu e masina electrica
Dupa patania asta, inevitabil ca mintea m’a dus inspre masinile electrice mult promovate azi ca viitor al mobilitatii si n’am putut sa ma abtin sa nu ma gandesc ce dracului as fi facut daca masina mea era una electrica si ma trezeam cu o bucurie de asta in aceiasi parcare de la supermarket?! In afara de o platforma care ma costa o caruta de bani si un service la fel de scump, ce variante mai aveam? Mai are rost sa discutam ca daca un acumulator de pornire pentru un motor termic costa ≥100 de euro, un pachet nou de acumulatori pentru o electrica te’ar costa cat o alta masina electrica?
Mda, pana una alta se pare ca anul asta sunt bantuit de electricitate si cu ocazia asta frantuzoaica a primit si o baterie noua. Sanatosi sa fim, dam inainte.
Iti dai seama si ce nasol era daca aveai plita pe gaz si panouri fotovoltaice? Ramaneai cu gazul in butelie daca era electric totul
Iti dai seama ce tare ii racaie pe unii ca’mi pun panouri fotovoltaice sa le dau curent ca la saraki ?! Hahaaaa …
Bre, sa nu uiti sa pui patura pe ele daca da cu grindina!
Cica au o patura asiguratorii!
Pai de ce crezi ca s-au inventat remorcile cu generatoare pe motoare clasice? Ca sa le tragi dupa tine cand mergi cu aifonu’ pe roti! Win-win!
PS Am avut la frantuzoaica mea bateria originala 10 ani. A doua, rumanische a murit dupa nici doi ani. Acum nici nu stiu ce jaf am, ca mi l-a montat un nene specialist si chiar nu mai imi bat capul. E drept ca nici nu prea mai merg cu ea ca e baba chit ca n-are decat fo 60k km. P-asta am tinut-o mai mult de sarmale, ca am avut intr-o vreme vreo trei masini in parcare si n-am prea folosit-o. Poate d-aia a si murit repede bacteria aia a doua. Dreaq stie! Aifon nu mi-as lua nici daca mi-ar da si filodorma la ea. Asta asa ca sa se stie ce parere am despre cazanele electrice. Pup!
Asta pe care am avut’o nu stiu cati ani avea, eu am tras 6 ani de ea. In rest, bateriile crapa mai repede daca sunt nefolosite deloc sau pe distante scurte, in cazul ala e indicat din cand in cand sa pui un redresor pe ele.
Da, da, pune tu redresor cand stai la et 8! Hahaha
In 3 minute daca ai 2 maini stangi, dai jos bornele, surubul de la siguranta si o iei sus, unde, pe balcon, o pui pe redresor. De la etajul 9 iti povestesc.
Habar n-ai ce ingineri au conceput meganu 2! Iti trebuie o cheie supercaliflagelistica pentru surubu care tine placa de blocare a bateriei. Ca sa schimbi o bujie e belea iar ca sa schimbi un bec de far e deja arta suprarealista. Daca era doar dupa mine (da’ deh, mai e si „generalu'”, o dadeam la scrap de nu se vedea, chit ca inca e fitzoasa si chiar merge binisor. Raman la parerea ca francezii trebuiau sa ramana la parfumuri si branza puturoasa. Crede-ma ca pe vremuri schimbam distributia la Oltcit in sub 30′. Si faceam jocurile la culbutori la Dacie la manutza.
Daca ne zici si in cat timp schimbai antigelul la Oltcit, rosu sau albastru?!
Eu ii bagam tuica, merea brici!
Bagam antigel numai iarna. Tuica de pruna. Vara mergea cu bere. Suferea saracu’ Oltcit cand ma vedea ca el era abstinent amaratu’!
Cam 6 ani este durata lor de viață….însă se poate prelungi dacă are și o husa termo.
E o poveste cu husa aia, de omorat le omoara intr’un final uzura elementilor, dar nu e rea sa o ai acolo.
Adevărat că le omoară uzura elemenților…însă husa le prelungește viața…plus că iarna nu o să ai surprize neplăcute.