Nokia marketing inspre dezastru

Am telefon mobil de prin ’97 si inca de atunci, dupa un Sagem RC712 toate terminalele care le’am avut au purtat marca Nokia, incepand cu legendarul deja, Nokia 5110, continuand cu 3110, 7110, 6120 … ultimele fiind printre pionieri a ceia ce azi se numeste smartphone. Am fost fan’ul brandului, pentru ca oferea calitate, in lumea telefoanelor mobile fiind un soi de Nokia si alte telefoane. Azi, marketing’ul prostesc si incapatanat a dus treptat Nokia in cadere libera, agatarea lor prosteasca de Symbian si alegerea Microsoft pentru smartphone’urile produse de ei in vremurile in care din ce in ce mai multi consumatori descopereau avantajele Android si bineinteles ca il si aleg odata cu terminalele produse de cei care l’au implementat (Samsung, Lg, HTC etc) Daca mai pun si faptul ca pe piata in crestere a tabletelor sunt aproape anonimi, cred ca avem imaginea bomboanei de pe coliva marelui gigant.

Citeam astazi prin stirile financiare ca sigura lor ramura care ii tine pe linia de plutire este productia de terminale low-end, ce inca sunt preferate de utilizatorii mai putin pretentiosi. Nu stiu cata vreme insa le va merge si acest sector, cand terminalele cu Android devin din ce in ce mai ieftine, plus ca concurenta ofera de multa vreme terminale din ce in ce mai ieftine, calitative si mult mai bine dotate si pe acest segment.

Deci … Nokia … incotro? Nu m’as mira ca maine/poimaine sa ajunga a fi cumparat acest brand de unii care pana mai ieri in acest domeniu erau anonimi, gen Samsung. Evaluare companiei la ora actuala fiind de 16-17 miliarde de dolari, nefiind probabil un efort atat de mare pentru companii care ar investii serios in acest nume. Intr’un scenariu posibil, ultima colaborare cu Microsoft si incapacitatea Nokia de a iesi la lumina, s’ar putea sa le dea de gandit celor din urma si cum Microsoft nu are pe piata la ora actuala nici un smartphone iar Zune a fost un esec, sa se orienteze in a colabora cu cei din urma pentru atacarea suprematiei IPhone. Nu am nimic cert, care sa sustina acesta teorie, insa nu o exclud ca probabila.

Ar fi pacat sa nu gaseasca o cale, fie si pentru nostalgiile pe care le am si ani de zile cat Nokia a fost pentru mine „connecting people” laugh

Un comentariu la „Nokia marketing inspre dezastru”

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura