„Noua taxa auto” in linie dreapta

Asadar, dupa eliminare ilegalei taxe de prima inmatriculare valabila pana in februarie, toti vom plati o „noua taxa auto” care va fi „imbracata” sub forma unei taxe de poluare. Modelul este copiat dupa cel de pe dincolo, astfel ca incepand cu anul viitor, fiecare masina care va trece testarea ITP, va primi si un stiker pe parbriz de culoare diferita in functie de norma de poluare pentru care se va plati o taxa de aproximativ 5 lei cu tot cu manopera de aplicare a lui. De aici incolo, primarii localitatilor vor primi unda verde de la a isi impartii orasele pe zone unde accesul auto va putea fi taxate diferit in functie de norma de poluare a autoturismului care intra in acea zona.

Ce nu este inca clar e cum se va face monitorizarea si taxarea autoturismelor si nici la ce sume se vor ridica respectivele taxe, care vor fi diferite in functie de fiecare administratie locala in parte. Vestea proasta ramane in continuare lipsa centurilor ocolitoare pentru multe din orasele tarii ca sa nu mai vorbim de catunele prin mijlocul carora se circula in cea mai mare parte, lucru ce va forta in continuare ca traficul de tranzit sa fie facut prin localitati.

In principiu, modul asta de taxare ar fi onest si ar reduce destul de mult importul de masini SH in tara, multe din ele fiind vandute de aia de pe dincolo tocmai datorita acestor taxe suplimentare care cresc odata cu trecerea anilor. In realitate insa, stimularea vanzarii de masini noi si teoretic mai putin poluante, tine tot de puterea de cumparare si mai ales de implementarea unui sistem cu adevarat avantajos de finantare, asa cum sunt pe dincolo, unde se practica cu succes cateva forme de leasing, unele dintre ele fiind pe modelul „inchirieri” unei masinii noi pe parcusul a cativa ani, sau mai exact pana iasa din garantie.

Cum vi’se pare acest mod de taxare? Care credeti ca va fi valoarea taxelor?

4 comentarii la „„Noua taxa auto” in linie dreapta”

  1. Exista si pe la noi ceva leasing tehnic, nu-i ca afara dar cu siguranta se va îmbunătăți. Ce sa zic..taxa va fi mare ca e nevoie de bani la buget…

    Răspunde
  2. Pe dincolo exista cam trei forme de baza:

    1. „Inchirierea” masinii pe o perioada contractuala de X ani. Avantajul genului asta de leasing sunt ratele mici dar la finalul leasing’ului, masina ramane la ei, tu poti opta sa inchei acordul sau sa il continui pentru o alta masina noua;
    2. Achizitia masinii ca si coopropritar, rate ceva mai mari, la finalul contractului ai de ales intre a achita valoarea reziduala si sa ramai cu masina sau o lasi lor si treci mai departe cu o reducere de rate la masina noua;
    3. Achizitia clasica ca proprietar final, ceva in genul in care avem noi, diferenta fiind insa ratele cu adevarat avantajoase nu ca pe la noi unde te rup in cur ca si persoana fizica, neavand nici un avantaj al deducerii de TVA sau alte taxe ca in cazul unei firme unde poate intra ca mijloc fix pe investitii.

    Sincer … daca in 27 de ani nu s’a facut nimic in acest sens, prea curand nu o sa vedem implementat nimic nici de acum inainte ca la bancheri le convine sa te crediteze pentru X credit cu XXX dobanda, industria auto autohtona fiind insuficient dezvoltata iar piata prea mica pentru a face eforturi in acest sens.

    Taxele totusi cred ca vor fi cat de cat suportabile ca isi pun lumea in cap.

    P.S. Din cate am inteles din proiectul de lege, taxele vor intra la bugetele locale, primariile avand libertatea de a stabili valoarea lor, nu va mai fi o taxare unitara stabilita de Ministerul Mediului ca pana acum.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura