Producatorii auto europeni se lupta pentru supravietuire in fata tavalugului masinilor electrice chinezesti

In urma cu vreo trei ani de zile, am prevazut ca producatorii auto europeni se vor lupta pentru supravietuire in fata tavalugului de masini electrice chinezesti, dupa ce am condus o prima masina electrica chinezeasca, pe care proprietarul o cumparase de noua la pret de Logan second-hand. In comparatie vazusem Spring’ul de la Dacia, o masina cu un pret cu vreo 50% mai mare, care in realitate este tot o chinezarie ce doar poarta o sigla europeana. Din nefericire pentru Spring, nu oferea nici pe departe ce  oferea  masina cu sigla chinezeasca si atunci am concluzionat ca viitorul masinile electrice este in China, producatorii europeni urmand sa fie ucisi rand pe rand de aceasta avalansa a electricelor chinezesti care domina autoritar topurile vanzarilor la nivel modial.

Renault propune o alianta europeana impotriva masinilor chinezesti

Cei mai entuziasti de electrificare dintre producatorii europeni au fost cei de la Renault, care dealtfel au fost si varful productiei electrice europene, Renault ZOE find ani la randul cea mai vanduta masina electrica din Europa. Partea proasta este ca odata ce au inceput sa intre pe piata masinile chinezesti, Renault ZOE nu s’a mai vandut, astfel ca Renault a anutat ca dupa 10 ani de succes, inceteaza productia de ZOE din pricina pretului necompetitiv, in calcul find luate si alte modele electrificate din gama Renault, care nu au confirmat nici pe departe vanzarile asteptate, in locul lor urmand sa fie produse masini ceva mai ieftine, respectiv Renault 4 si Renault 5, in tentativa de a trezi nostalgii pentru a spori apetitul potentialilor cumparatori.

„Pentru a rezolva problema mașinilor electrice chinezești low-cost, producătorii auto europeni trebuie să fie creativi, iar in acest sens i idee ar fi crearea unei alianta a producatorilor europeni, aceasta putand fi o cale de ieșire din situația in care ne aflam, partenerii aliantei urmand împartă investițiile și să reducă costurile”

a declarat Luca de Meo, manager Renault, la Salonul Auto de la Geneva.

In ciuda optimismului, producatorii europeni de automobile recunosc ca electrificarea i’a adus intr’o situatie dificila si impredictibila

„Daca în epoca motoarelor cu ardere internă, a fost posibil să se prevadă ce se va întâmpla în continuare, acum trăim într-o lume incertă.”

a precizat Luca de Meo, manager Renault, la Salonul Auto de la Geneva.

Declaratia managerului Renault lui find in ton cu cea a producatorului Stellantis (corporatie multinarionala de productie de automobile, formata din fuziunea în 2021 a conglomeratului italo-american Fiat Chrysler Automobiles si a grupului francez PSA), care se afla intr’o situatie dificila si plina de incertitudini dupa ce a investit masiv in productia de masini electrice care se vand tot mai greu in USA, dupa ce a trecut apetitul initial al cumparatorilor ce a fost stimulat de subventiile la care s’a renuntat intre timp.

Volkswagen anunta concedieri masive si un plan de reducere a cheltuielilor cu 10 miliarde de euro in urmatorii doi ani

Gigantul auto Volkswagen vrea să recurgă la concedieri in tentativa de a isi optimiza operatiunile.

Volkswagen și-a informat angajații că urmează să facă mii de concedieri de personal, anul viitor. Inițiativa Volkswagen este parte a unui program de reducere a cheltuielilor până în 2026. Odată cu reducerea numărului de angajați, menită să sporească profitabilitatea companiei, directorul general, Oliver Blume, intenționează ca Volkswagen, aflată în dificultate de mult timp, să economisească 10 miliarde de euro până în 2026.

conform bloomberg.

Valul de concedieri al Volkswagen va avea loc in contextul in care economia Germaniei s’a contractat puternic ultimele patru luni. Productia industriala din Germania scazand in septembrie 2023 cu 1,5%, acesta find cel mai mic nivel inregistrat din 2020, pe fondul declinului industriei auto. Vanzarile in străinatate, in special in China, au inceput, de asemenea, sa scada odata cu tavalugul productiei de masini electrice indigene.

Problema masinilor electrice chinezesti este doar varful icebergului

Dupa o perioada prolifica in care cumparatorii entuziasti s’au inghesuit sa isi cumpere masini electrice in tentativa de a isi reduce costurile de deplasare, odata ce acest val a trecut si cumparatorii s’au confruntat cu problemele care au venit la pachet odata cu aceste masini electrice, a scazut si apetitul, astfel incat, in SUA nu se mai vand nici macar Tesla. Motivele pentru care aceste masini sunt tot mai putin cautate sunt cele legate de pretul de achizitie, autonomia redusa, costurile in crestere ale enegiei electrice precum si taxele si costurile de intretinere care s’au dovedit mult mai mari decat al unei masini cu combustie interna, desi se promitea ca va fi exact invers, asiguratorii clasandu’le ca masini de unica folosinta!

Eliminarea subventiilor si prabusirea vanzarilor au pus dealerii in situatia in care refuza sa mai faca stocuri de masini electrice

Peste toate aceste neajunsuri si probleme care s’au tot adunat, de anul acesta subventiile pentru masinile electrice fie au fost reduse la jumatate, fie au fost complet eliminate, astfel incat, la pretul intreg nu reusesc sa mai atraga foarte multi cumparatori, aceste masini find de obicei cumparate ca a doua sau a treia masina, respectiv una cu destinatie urbana, care in aceste conditii nu isi mai dovedeste utilitatea, fapt ce a pus dealerii intr’o situatie a stocurilor foarte dificila, aceste masini nereusind sa se vanda nici dupa ce au fost reduse la pretul unei masini SH cu combustie interna.

Opinie

In ciuda eforturilor pe care le fac acum producatorii europeni pentru a supravietuii tavalugului masinilor chinezesti, continuare politicilor #GreenDeal ce se aplica doar pentru Europa, nu le va putea stopa falimentul in urmatorii ani, deoarece Europa nu va putea fi niciodata competitiva pe aceasta piata! Una din cauze este legata de materiile prime rare si foarte scumpe, care sunt necesare productiei acestor masini si pe care Europa nu le are si asupra carora a pierdut deja controlul prin coloniile din Africa. Alta cauza este costul cu forta de munca, care nu este nici pe departe la fel de ieftina ca in China, mutarea productiei in tari mai sarace nefiind nici asta o solutie decat pe termen foarte scurt. Si asa ajungem si la elefantul din camera, care este reprezentat de costurile uriase cu energia dupa renuntarea iresponsabila la gazul rusesc, ce se va acutiza pana la Dumnezeu si inapoi in perioada imediat urmatoare, Europa neavand solutii pentru a compensa aceasta pierdere nici acum si nici in viitor, „energia verde” dovedindu’se in fiasco, desi s’au cheltuit zeci de miliarde in aceasta directie, China find si aici lider. La final pot doar sa mai zic ca nu le plang deloc de mila, ba dimpotriva, ma bucur sa vad ca acum culeg fix ce au semanat, iar in viitorul apropiat sper sa incepem sa vedem cat mai multe falimente, pana cand toti o sa conducem trotinete cu cabina chinezesti.

33 de comentarii la „Producatorii auto europeni se lupta pentru supravietuire in fata tavalugului masinilor electrice chinezesti”

  1. Si-a luat cumnatul meu o masina chinezeasca ieftina pentru nepoata care o foloseste in oras, desi se gandise prima oara la un Spring, nu l-a multumit ca era mult mai scumpa cu tot cu subventie si foarte mica, mai ales in spate. Nu mai retin cum se numeste, ceva cu B parca, arata ca un mic SUV si a dat pe ea un Logan vechi si 9.000Eu, adica banii pe care ii avea disponibili sa ii cumpere o masina in scopul asta. Anul asta face doi ani de cand o are si pana acum nu a avut nici o problema cu ea, de incarcat o incarca peste noapte acasa, la priza normala ce o are in curte. Ca masina, ce sa zic, nu e cu nimic mai prejos decat ID3-ul ce il avem la firma, cu exceptia ca aia are o tableta ceva mai mare pusa pe bord, dar in rest, nu am vazut mari diferente si aia find tot o plasticarie, dar la un pret cu mult mai mare. Daca ar fi sa imi cumpar una, as cumpara-o daca as fi intr-o situatie ca cea a cumnatului meu, dar niciodata ca o masina de toate zilele si pentru toate scopurile, el in sensul asta avand o masina diesel cinstita, baza lui nu sta in masina asta electrica, ce doar a luat locul Logan-ului vechi pe care nu il mai foloseau si au preferat sa ia ceva nou pentru nepoata care avea nevoie de o masina exclusiv de oras. Asa ca, din ce am vazut si eu, daca europenii nu isi revin la cap, nu vor avea cum sa faca fata acestor masini ieftine chinezesti, care nu sunt cu nimic mai prejos decat cele europene, ba dimpotriva. pardon

    Răspunde
    • Aceiasi impresie am avut’o si eu cu SUDA, care tot pe la banii aia s’a incadrat si care nu e cu nimic mai prejos decat ce am vazut a se vinde pe la producatorii europeni cu mult mai multi bani, Spring find la ani lumina ca spatiu si dotari.

      Sa o foloseasca sanatosi.

      Răspunde
  2. Vor face pe dracu in patru sa se salveze, inclusiv taxe uriase pe masinile mai vechi cu combustie interna si tot ce se poate pentru a ii convinge pe oameni sa le cumpere rablele electrice, dar nu stiu cat succes vor avea, pentru ca din cate se vede, socoateala de acum cativa ani, nu se potriveste deloc cu asta din targul de azi dupa jetul luat de la chinezi. Ce au nevoie acum sa se mai salveze e un miracol dar nici ala nu ii mai ajuta daca o dau inainte cu cacaturile de la Brucsel, pe care le-au halit ca prostii. Ce sa zic, faliment fericit le doresc.

    Răspunde
    • Taxele alea li’se vor intoarce cu efect de bumerang, pentru ca tot pe chinezi ii ajuta sa isi vanda trotinetele cu cabina, in vremea in care vor pierde si pe partea ailalta mai putin vazuta, cea a pieselor si componentelor pentru masini, industria service’urilor find cea care le aduce cea mai mare parte a profiturilor, incasand sume uriase de bani din patente! Odata ce acele masini vor incepe sa fie suprimate, se duce la vale si sursa aia uriasa de profit, pentru ca va scadea cererea si implicit productia, incasarile din patente si tehnologiile proprietare intrand in colaps si vorbim de o industrie cu profituri de zeci de miliarde anual. Sa’i dea tare, ca dau bine! laugh

      Răspunde
  3. Tovarășe, sună de parcă le-ai face reclamă mașinilor chinezești, când de fapt sunt toate mere otrăvite. Pe undeva menționasem că există matrapazlâcuri în derulare pentru sărăcirea oamenilor. La vederea telefoanelor am reacționat, probabil, precum ăia la mărgele, cu cât erau mai sclipicioase, cu atât ne curgea din gură! beee Și acum, cănd oricine posedă unul indiferent de preț, ne trezim digitalizați cu toate țidulele de identificare cloudificate. Practic vom fi obligați să deținem telefoane! Adică musai să cumpărăm, să ne abonăm, precum se obișnuiește în democrație, capitalism, piață liberă, alea-alea. laugh
    Alt exemplu, de dată recentă, deși ne purtăm de parcă a fost contemporană cu gripa spaniolă. crazy Se vehicula un procent de trecut pentru ca înțepatul să fie parafat, undeva pe la un pic peste 50%.
    Identic aici, fiecare achiziție mai dă o gaură la barca în care ne aflăm. Și fotovoltaicele sunt din același script. Dacă nu exista o majoritate (cel puțin partea vizibilă ) dotată cu net și restul, se mai făcea școală on-line? Nu înțeleg de ce unii încă mai separă industriile ca și când ar avea stăpâni diferiți? Or veni banii pe căi diferite, da ei ajung în aceleași buzunare! Știm foarte bine că asta cu planeta e doar o haltă în care unii își mângâie bărbile. Unde sunt timpurile când unii îl aplicam în viața de zi cu zi pe “ suntem prea săraci pentru ca să ne permitem lucruri ieftine”?

    Răspunde
    • Tovarasa, fie te’ai grabit cand ai citit ce am scris, fie ai inteles complet pe dos ce am scris, dar eu pe nicaieri nu am facut reclama la vreo masina a cuiva, doar am tras un semnal de alarma ca se ruineaza tot si viata ce o stiam cu precadere! smile Nu sunt fanul nimanui si cu atat mai putin al chinezilor, insa de ceva vreme am impresia tot mai profunda ca de la pandalie incoace am inceput sa traim in era de dominatie chineza, doar ca inca nu ne dam seama, pentru ca startul resetarii de la ei s’a dat si de atunci tot asa o tine. In sustinerea a ce zic pe aici este ca cel putin aparent, toate deciziile care se iau prin UE sunt in avantajul Chinei, inclusiv cacatul asta verde care termina economic si industrial Europa in vremea in care toata bunastarea ia drumul Chinei intr’o forma sau alta. Cam pe aici am vrut sa „bat clopotele”, dar in niciun caz in directia de care ziceai tu! smile

      Logic ca Stellantis se straduieste sa sustina cat mai mult posibil masinile electrice in Europa, dupa chix’ul din America si investitiile alea de sute de miliarde in directia asta! Daca erai putina atenta la ce am scris in articol, iti era usor sa deduci ca investitiile si pierderile alea uriase pe care le’au inregistrat pe piata din USA si China, trebuie de urgenta mutate undeva si oare unde este cel mai potrivit loc decat in Europa, care incet si sigur va deveni un soi de noua Africa?! hi

      Răspunde
      • Tovarășu’, am scris:” sună de parcă”! laugh Recunosc că sunt cam distrată de fel, fie și pe plus zilele acestea, dar nici chiar așa. friends
        Nu se ruinează nimeni, care China? A ălora de aparent falimentează la noi, dar sigur ne falimentează pe noi, și fac copii cu chinezoaicele, gen? cool

        Răspunde
    • Și că tot venisem cu exemplul școlii, una teoretic care e ceva mai bine înșurubată constituțional ca drept fundamental decât politicile verzi la modă. S-a constatat că nu toți copiii aveau acasă net sau scule pentru învățământul on-line. Ce a făcut statul? Păi a achiziționat tablete, care s-au dovedit și așa insuficiente sau ineficiente în special acolo unde nu era electricitate etc. Ca și subvențiile, achizițiile astea s-au făcut tot din banii noștri, ai tuturor, indiferent că vin din sume deja existente la buget sau ca împrumuturi pe care noi le vom achita. Așa, ca v, gratis! sarcastic https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/pfizer-biontech-a-dat-romania-in-judecata-pentru-a-ne-obliga-sa-platim-vaccinurile-anti-covid-contractate-in-pandemie-2654839
      Dar când o majoritate confortabilă politicului și-a procurat respectivele bunuri direct, pe propriile speze, dotarea unei minorități conform directivelor, prin contribuția la grămadă, e fezabilă. Mă rog, în cazul școlii putem trage mult concluzii, una fiind că dotarea copiilor cu tablete s-a făcut în stilul asfaltărilor, testărilor, măștilor…a la România educată! pardon Dar să zicem că toate vor fi “ ca afară”! laugh
      În cazul mașinilor electrice, figura va ține cât? Că nici la capitolul surse de energie verde nu suntem bine, deși către ea ne mutăm cu cățel și cu purcel, nici la buget, fie el personal sau al statului. Ieftin și bun? laugh Mda! Durabilitate! boast Sustenabilitate! sarcastic Parcă văd că ne vom trezi obligați să punem mână de la mână ca să depoluăm după expirarea bunurilor verzi, softuită și ea… cool Și tare mi-e că vom avea parte de costuri premium, pe lângă neplăcerea de a fi și atunci groapa de gunoi a tuturor. Pentru păpușari nu mai e o problemă de profit, profitul e bonus ori mai rău! Este bomboana din patul hotelului…nu el este noima, respectiv miza babiloniei dictate de ei ca scenariu de viață impus nouă.
      Cred că ne vom cere singuri la 15 minute, vom mai reduce noi benevol din ele! crazy

      Răspunde
      • Nimic din ce vedem azi, nu va mai fi maine! Azi unii incearca sa salveze la ce altii saliveaza, unii viseaza cai greeni pe pereti, altii unicorni roz, toti cred ca stapanesc ceva, in vremea in care altii lupta sa o faca, unii se cred chiar vesnici si cu planeta pe persoana fizica! laugh Digitalizarea vine peste noi, ca Fiara trebuie sa stapaneasca lumea, dupa cum e scris si tot scris e ca e abia inceputul sfarsitului de lume cu sau fara masini electrice.

        Răspunde
        • Are Cola un comentariu mai jos, cu privire la natura umană. Cred că pot să fac o punte între comentariul tău și al lui: vine Fiara, dar va domni cu voia noastră! Dar știm că va fi o triere ca nicicând, finală, nu cred că mai e problemă tipică de istorie, de aceea vom cădea mulți, vizați fiind de ieșitul nostru din tiparele firii…Nimic nu se face fără voia lui Dumnezeu, dar la fel, nici fără voia noastră, că El ne-a lăsat liberi și noi ne- am aruncat libertatea la porci. Ai văzut ce ușor a fost să ieșim la cafea cu prietenii, la o terasă, la mall, la greci? Cum spunea Cîțu și compania? pardon Am fost lăsați să ne pierdem mințile, să ne batem joc de noi înșine ascultând de personaje de nivelul unora ca el. Nu știu dacă e o problemă de specie, Dumnezeu a avut ceva mai multă încredere în noi, dar acum chiar că suntem de luat cu lopata…inutili și tuți.

          Răspunde
          • Tiana, Dumnezeu nu a lucrat niciodata cu cantitati! victory Candva, credeam si eu ca ar contat cantitatile, pana cand am crescut mare si am inteles intelepciunea pildei cu boaba de grau a credintei, care muta muntii. Eh, aici trebuie sa ne uitam noi mereu si la asta trebuie sa lucram, de aia exista si blogul asta, de aia nu’s cantitati pe aici. smile Pentru restul e alegerea liberului lor arbitru, Dumnezeu cu mila LUI! hi

          • Bobul de muștar. smile Grâul ar trebui să fim noi.
            Știu, e boier.
            Stă scris că vom fi mulți care vom cădea. Și se vede cu ochii zilele acestea cum am devenit. Și tot scris e că mai nasol de cei care au crezut/ au știut și nu au făcut…vor mai fi probe de trecut, practic puse cu mâna de noi, sunt consecințele faptelor noastre. Mie mi-e groază să nu fie și mai nasoale, să le crească gradul de dificultate…Și cel mai rău îmi cade că le vom lăsa pe umerii copiilor noștri, că tare ne e comod să nu facem nimic! Dacă noi, care am văzut și altceva, și tot o dăm de gard, păi copiii noștri ce șanse mai au?

          • Eu tot ce stiu este ce trebuie sa fac eu ca eu, pentru ca fiecare dintre noi e responsabil pentru propria mantuire! De aici inainte, pot incerca sa fiu om, cu bune-cu rele, mai multe bune daca se poate, iar din ce traiesc-sa impartasesc. De aici incolo, faca’se voia LUI! smile

          • Cred că mai important decât ce ai scris despre mântuirea proprie este referirea la împărtășire. Mântuirea este pe persoană, dar faptele noastre poartă consecințe asupra vieților celorlalți ( pe unii nici nu vom fi apucat să îi cunoaștem, nu se vor fi născut încă în neam, mă refer la ereditate ), părinții mănâncă aguridă și copiilor li se strepezesc dinții, sau smintirea aproapelui atunci când nu îl terminăm direct. Până și unul căruia i s-a făcut un rău poate să își luxeze glezna, pe modelul păgubașului căruia îi sporesc păcatele…Suntem legați unii de alții mai ceva ca pruncul de ombilicul mamei! Eu cred că de aici vine porunca de a ne iubi aproapele. Dai în mine, dai în tine… laugh
            Altfel ar fi simplu, ne-am face toți pustnici, de fapt nici nu mai e nevoie, ne-am alienat atăt de mult trăind în buricul târgului, la lumina zilei…că părem neprihăniți! crazy

          • Din ciclul, ce am scris printre randuri:

            „De aici inainte, pot incerca sa fiu om, cu bune-cu rele, mai multe bune daca se poate, iar din ce traiesc- sa impartasesc.”

            friends

  4. Eu am altă grijă, Ice – chinezii nu sunt nemți – odată ce se simt confortabil economic, să vezi lucruri de mântuială – africa gen .. dar deh, nemții nu mai vor să fie nemți unde era bine sa fie nemți, ci mai nou vor sa fie nemți unde este horror să fie nemți – războaie politice, amenințări armate, sau în cazul unor ghinioniști din estul europei, președinți…

    Răspunde
    • De mitul nemtesc mi’a trecut acum vreo 20 de ani prin Germania, al nostru ca dulapul nefind decat confirmarea ca nu’i deajus sa fi’nalt, cat sa ajungi doar la slanina! laugh

      Răspunde
    • bravo rofl Leșiiin!
      La modul serios, am purtat o conversație cu juna mea despre dependența de internet, care ne mănâncă zilele. Eu cred că o putem trece liniștiți la una dintre cauele majore a relelor care ne-a adus aici. Toți vrem să stăm cu limba în gură. mda

      Răspunde
      • Natura umană .. adrenalina avea rostul ei, că te mâncau leul, leopardul, tigrul , vecinii canibali, samd .. între timp , pericolele s-au dus, nici foametea nu mai este ce-a fost odată, și ne-am trezit că trăim mult, grași și plictisiți, care va să zică dependenți de internet, droguri și senzații tari.. probabil nici foarte inteligenți n-am fost că specie vreodată, dar măcar trebuia să fim alerți.. acum nici atât..

        Răspunde
    • Chinezii nu au venit nicaieri cu forta, idiotii le’au deschis portile iar cresterea lor e rezultatul lacomiei occidentului, care a crezut ca vor fi vesnic multumiti sa lucreze pe un pumn de orez.

      Răspunde
  5. Poate asa o sa ne iasa din cap figurile si coada pe sus de capra raioasa…
    Europenii n au inteles nimic cand inca de acum vro 10 ani chinezii au cumparat Phillips apoi Volvo…Lumea se schimba si nu de China trebuie sa ne ferim ci de incapatanarea unor ticniti din Europa…

    Răspunde
    • Din pacate ticnitii astia sunt instrumentul de decizie si iau deciziile dupa dictare. Vina e doar a noastra, idiotii care stam si rumegam cu gura plina orice rahat.

      Răspunde
  6. Las si stirea asta aici:

    „Furnizorul german de componente auto Eissmann Automotive a declarat falimentul.”

    O firma cu o traditie de peste 60 de ani, furnizor de componente auto pentru toate brandurile germane cu precadere al celor de lux si cu legaturi in industria loan’ului auto din Romania. Care v’a sa zica … a inceput tzunami’ul nemtesc si vine direct spre Romania. hi

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura