Asigurarile masinile electrice vor creste foarte mult, asiguratorii considerandu’le „masini de unica folosinta”

Potrivit unei analize realizate in SUA si Europa, companiile de asigurari incep sa considere masinile electrice ca masini „de unica folosinta”. Mai mult, expertii in asigurari le declara „dauna totala” chiar si la cea mai mica avarie suferita de baterie, in cazul unui accident, se arata intr’un raport al agentiei Reuters.

Asigurarile masinile electrice vor creste foarte mult, asiguratorii considerandu’le „masini de unica folosinta”

Odata cu cresterea numarului de masini electrice pe drumurile publice, s’au inmultit si accidentele in care au fost implicate masinile electrice, fapt ce a inceput sa puna o presiune tot mai mare pe asiguratorii care s’au vazut in situatia in care de multe ori au fost nevoiti, chiar si in cazul celei mai mici avarii la bateria masini ce pune in pericol siguranta in exploatare, despagubirea sa mearga pana la „dauna totala” deoarece costul inlocuii acumulatorului masinii este unul urias, acesta depasind de multe ori jumatate din valoarea masini. Ca un banal exemplu, costul unui acumulator nou pentru Dacia Spring este de 7.000 de EU + manopera de service,  in vremea in care o baterie noua pentru Tesla este cuprins intre 16.000  si 20.000 de euro + manopera de service, in functie de model.

In industrie producatoare de acumulatori se cauta solutii

Pentru reducerea costurilor inlocuirii acumulatorilor masinilor electrice, in industria producatoare se testeaza diverse variante, una dintre acestea find echiparea masinilor cu baterii modulare pentru ca in cazul unui accident, aceste baterii sa poata fi inlocuite doar partial, respectiv doar segmentele afectate. Teoretic o asemenea solutie ar scadea costurile inlocuirii pe viitor al acumulatorilor masini, practic insa, productia acestor baterii modulare este mai scumpa decat in cazul celor compacte, iar randamentul bateriei este unul scazut in cazul in care sunt inlocuite doar anumite segmente ale bateriei, deoarece, acel acumulator modular se va incarca dupa regula segmentului cel mai uzat al bateriei, iar lucrul asta nu ar multumi pe nimeni, in discutie find pusa si siguranta la incarcare.

Opinie personala

Sunt vreo 6 ani de cand scriam un articol in care „proroceam” ca nu va mai dura multa vreme pana cand masinile vor ajunge de unica folosinta si atunci nu ma refeream neaparat la masinile electrice, ci si la cele cu motoare termice care odata cu politica de downsize a motoarelor, a facut primul pas in directia aia deoarece reparatia motoarelor presupunea defapt schimbarea lorm pentru ca in cazul unei defectiuni mai serioase, nu prea mai aveai ce repara. Cu masinile electrice e clara directia asta, deoarece costurile acestor baterii nu vor putea niciodata sa scada foarte mult avand in vedere materiele folosite la fabricarea lor si faptul ca reciclarea acestor baterii este o problema fara rezolvare, procesul de reciclare find posibil doar partial ceea ce il face complicat si foarte scump.

21 de comentarii la „Asigurarile masinile electrice vor creste foarte mult, asiguratorii considerandu’le „masini de unica folosinta””

  1. Pai nu era normal ca la un moment dat sa inceapa sa apara tot mai multe probleme cu masinile alea odata ce incepeau sa si fie cumparate dupa ce s-au promovat agresiv fara a se lua in,calcul si consecintele utilizarii lor pe termen mediu si lung? Dar cine sa se gandeasca la ceva? Adulatorii Gretei, aia retarzi ca ea? laugh

    Răspunde
    • Nu intereseaza pe nimeni de nimic, asistam doar la o terminare a „visului verde” acolo unde incep banii, respectiv o corectie necesara in piata a asiguratorilor pentru a isi proteja profiturile si nu pentru ca ursi polari sa fie fericiti. hi

      Răspunde
  2. Cu autonomia bateriile nu au rezolvat si nici nu se aude ca s-ar rezolva ceva prea curand pentru ca nu preau au ce rezolva. Au inceput sa suprataxeze incarcarea la statiile de incarcare, acum se vor mari si asigurarile si probabil ca in curand se va termina si cu subventiile, iar atunci preturile vor sari in aer. Care va mai fi avantajul sa iti cumperi o masina de asta si de ce nu ai prefera in continuare una cu clasica? Niciunul si probabil ca abia atunci isi vor da seama ca si-au tras in glont in picioar cand au luat decizia aia de a renunta in UE la masinile clasice din 2035 in vremea in care tot restul lumii va utiliza in continuare aceste masini.

    Răspunde
    • Pentru masinile clasice au pregatit „Taxa pe CO2” care se va aplica prin directiva in toate statele UE incepand cu 2026, taxa pe care si Romania si’a asumat’o prin PNRR si nu e doar o singura taxa, ci mai multe taxe la un loc, respectiv: taxa anuala pe emisiile de carbon ale masinii + taxa pe combustibili „fosili” + taxa de drumuri nationale + taxa de autostrazi + taxa de intrare in orase + taxa de parcare. Cand o sa faci totalul la toate taxele astea, o sa ajungi sa platesti /an mai mult decat valoarea in sine a masinii si uite asa, o sa ne intoarcem toti in comunism cu strazi goale si unde era de baza mersul pe jos/caruta/bicicleta/inghesuiala in autobuze, aia mai tineri daca nu stiu cum e, le recomand sa arunce o privire in Corea de Nord unde masinile private sunt un lux exclusiv pentru elite! smile

      https://www.youtube.com/watch?v=QkgLUw7CvK8

      Răspunde
      • Eu inca mai sper sa se schimbe niste lucuri prin lume, oamenii sa se trezeasca pentru ca viitorul nu arata bine deloc la modul cum e directia prezentului! Nu stiu cum era in comunismul din Romania, dar din povestile pe care le-am auzit imi este suficient cat sa nu imi doresc sa ne intoarcem acolo, sau chiar mai rau!

        Răspunde
        • Oricine cu 2 neuroni nespalati de propaganda gandeste la fel! Acum, nu stim cati sunt aia si daca reprezinta suficienta masa critica pentru a schimba ceva, pana atunci ii dam inainte si vedem ce o fi! smile

          Răspunde
      • Fix asta e programul WEF. Bogatii nu mai au loc pe coaja de saraki. Bai, da’ niste custi gen apartamentele Hong Kong sau Japonia, d-alea cu capacul de WC si masa de bucatarie in acelasi timp, cu patul in valiza, pe cand? Nea Nicule, cui ne lasasi maaaa? sorry

        Răspunde
  3. Pornit din USA, eu cred ca circul asta cu „verdele” se va termina curand pentru ca nu exista nimic care sa il mai poata sustine, in afara de interesele unei gasti de smecheri, care atata vreme cat au fost bani si au acumulat bogatii nemasurate din asta, dar treptat banii se termina si odata cu ei creste si nemultumirea oamenilor care pana acum au fost cuminti pentru ca teoriile alea fatasmagorice nu i-au afectat in mod direct, iar de acum, dupa cum se vede, incepe sa ii afecteze tot mai tare. Probabil ca suna aiurea ce zic, insa asa suna si in comunism cand zicea cineva ca se va prabusi si pana la urma si uite ca s-a intamplat. Sa avem rabdare doar si sa nu credem toate tampeniile si termenele alea absurde impuse de niste bosorogi octogenari si acoliti lor, adepti ai transumanismul si care doar se cred a fi niste dumnezei. smile
    Saptamana binecuvantata sa aveti!

    Răspunde
    • Un lucru e clar: nimic nu este vesnic in afara de vesnicie! smile In concluzie, nici nebunia asta nu va fi vesnica si probabil ca la un moment dat se va termina si cu ea, iar momentul ala cel mai probabil ca va fi atunci cand nu vor mai fi bani sa o sustina si implicit nici profitabila. Sanatosi sa fim, pace si bucurie! smile

      Răspunde
  4. Teoretic, electricul e bun, simplu si ieftin: o caroserie, 4 roti, un motor electric banal, partea electronica de control si gata! Beleau e ca Musk a facut o masina cu o caroserie din 3! bucati, de baterie nu zic ca te ia de cap si gata am stricat si ideea asta! S-a plecat prost si ca deobicei americanii au dat trendul, ca si la telefoane, becurile smart! Acum suportam, Casco, RCA, curent de plata, subventii luate de la saracii cu caruta si babuta cu patrunjelu’ pe ziar. Ne-am ales cu un kkt toxic, fata de ala clasic ce e absolut bio! laugh

    Răspunde
    • Pai ce a facut Musk cu Tesla, a facut Jobs cu Iphone si asa am ajuns de la telefoane din ce in ce mai mici si cu o autonomie tot mai mare, la telefoane tot mai mari cu o autonomie tot mai mica. laugh

      Atata vreme cat electricul ala nu venea impachetat in cacatul ala politic toxic, ci ca o alternativa ieftina la masinile existente, da, teoretic era bun! In practica insa, in locul unei alternative la libera alegere si care sa reprezinte un mod decent pentru transportul urban si pe distante scurte, a venit ca obligatie impachetata cu povesti despre balene, salvarea planetei si alti unicorni roz si da, uite asa s’a dus dracului toata povestea care cam asa asa se povestea pana la Tesla, cand dupa ce Musk a reusit sa vanda blana ursului din padure, toti s’au prins ca din treaba asta se pot face multi bani si au duduit startup’urile „verzi” pana nici din banca ce le finanta nu a mai ramas nimic. laugh Restul e ce se ve(r)de …

      Răspunde
  5. Dupa ce ca sunt extrem de scumpe , nu ai nici o baterie capabila sa te tina mai mult si chiar ma amuz cand imi vad vecinul cum isi incarca moka masinuta lui electrica de cateva ori pe zi

    Pai care e rostul masinii electrice sa stea conectata mai non stop la o priza ? laugh

    Răspunde
    • Cel putin iarna cam pe acolo esti, cel putin noaptea cam trebuie sa o lasi in priza daca dimineata vrei sa ai disponibila macar jumatate din autonomia aia „promisa”.

      Răspunde
  6. Las si confirmarea asta aici:

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura