RATB – vital, dar in moarte clinica

RATB – Regia Autonoma de Transport Bucuresti cu o istorie de 144 de ani de la infintarea „Societatii Romane de Tramvaiuri” trase de cai (1871), este un serviciu public de transport vital pentru un oras mare cum este Bucuresti. Nu imi imaginez cum ar fi o singura zi in orasul asta fara RATB, cum nimeni nu cred ca isi poate imagina in afara de cei care conduc inspre dezastru destinele acestei companii care este in moarte clinica din punct de vedere economic de ani buni de zile. Practic, RATB este pe primul loc al companiilor cu datorii la stat si asta in ciuda faptului ca deserveste zilnic milioane de oameni dintre care cea mai mare parte isi platesc cinstit calatoriile … sau mai bine zis si le’ar plati, daca … RATB le’ar da aceasta posibilitate pentru a evita sa calatoreasca fraudulos din motivele deja scrise aici.

De ce are RATB probleme si cine este vinovat?!

Daca ii intreaba careva pe ei, cu siguranta ca de vina este totul incepand de la alinierea anapoda a planetelor si pana la greaua mostenire, zodiacul si toate cele in afara de ei. Daca analizezi putin situatia iti dai rapid seama ca este vorba de durincurismul unui management dezastruos (dovada sta si acel contract expirat pentru cartele) completat de o hotie de la pulime si mai ales la boierime. Se fura la RATB ca in vremurile de aur bune … de la soferi care dosesc motorina in timpul in care nu pornesc niciodata aerul conditionat … si mai ales la sefime. La astia din urma metodele sunt clasice  avand de a face cu bani publici controlati la nivel local nu le  este deloc greu sa fure pe devize/facturi umflate sau chiar fictive precum si prin alte metode bine cunoscute de oricine a lucrat pe la stat cum ar fi mita pentru orice.

Ce metoda a gasit RATB sa isi reduca pierderile?

Ei bine, unele mai hilare ca altele ca de eficienta nu are rost sa vorbim.

Prima dintre ele a fost introducerea prin 2007 a unor „portofele electronice” materializate sub forma unor carduri magnetice, prin 2011 eliminand conceptul de bilet tiparit, o idee cat se poate de cretina daca ma intrebati pe mine, pentru ca aceste modalitati de plata puteau functiona in paralel fara sa se incurce una pe alta, ba chiar suplinind o eventuala criza a cardurilor pe care RATB o are in acest moment. Pe langa toate astea, aceste bilete tiparite ar fi fost cu mult mai ieftine in productia lor pentru cei care doar tranzitau orasul. Este absolut aberant ca un om care tranziteaza doar orasul, sau sta cateva zile, sa aiba un asemena card al carui cost de productie este imens pe langa al unor banale bilete tiparite!!! Cum dracu sa gandesti o asemena aberatie?! Nu astept un raspuns, pentru ca nu exista nici o logica, mai bine o lasam cum a cazut.

A doua dintre ele a fost si mai tare si a constat in reducerea centrelor unde iti poti incarca acel card de c@c@t. Daca inainte, acele bilete tiparite le puteai cumpara de oriunde (cum ar fi chiar si chioscurile de ziare din fiecare statie) acum acele carduri le poti incarca doar la unele centre de incarcare amplasate in general in statiile mai importante. Lucrul asta dus la aberanta situatie descrisa de Vladiana …

Sa vezi cum este sa mergi pe jos, tarand dupa tine doi copii mici , si sa parcurgi cca 3-4 km, incercand sa gasesti o casa de bilete deschisa !!! Ca daca te pune naiba sa te sui in autobuz si te prinde controlul, nu sta la discutii cu tine, iti arde amenda pe loc. Nu-i intereseaza ca tu ai vrut sa fii corect, dar nu ai fost lasat. Nu trebuia sa te sui in autobuz !

Si are dreptate … calatorul este pur simplu umilit, fiindu’i luata pana si posibilitatea de a isi dovedi cinstea prin lipsa acestor centre unde sa iti poti incarca blestematul ala de card. Unde vedeti voi eficienta aici?! Cum traduceti voi asta in afara de bataie de joc si lipsa de respect pentru cel care iti plateste salariile babane si participa la fiecare caramida de la fiecare vila pe care ti’o construiesti din binecuvantarea faptului ca ai ajuns si tu vreun puliflici sef pe la RATB?!

Daca va uitati atent la fotografia aia veche de mai sus, observati destul de usor ca exista pe acel stalp numele statiei si mai jos un o tablita cu autobuzele care ajung in acea statie si un orar … ei bine … sa nu cumva sa va imaginati ca mai gasiti asa ceva astazi … eventual multumiti’va daca dati peste una cu numele statiei si autobuzele care opresc acolo … rugandu’va sa fi fost si updatata in ultima suta de ani!

Exista solutii pentru iesirea RATB din c@c@t?

Bineinteles ca exista si sunt foarte simple, nu sunt economist, dar desi ardelean din mosi stramosi, toata viata mea am crezut si cred ca vreo strastrastrastrabunica de a mea a sarit gardul 😉 la vreo sinagoga si s’au transmis oarece gene, ca am un simt nativ al banului cum numai la adepti sinagogilor am mai vazut. laugh laugh

Ca dovada iote ce solutii vad eu ca RATB sa iasa din rahan rapid si eficient, pe langa schimbarea conducerii si alte lucruri evidente:

  • Scoaterea gratuitatii nelimitate la pensionari! Eu inteleg ca sunt un important capital electoral insa pentru asta nu trebuie sa ne batem joc de cei activi care muncesc si platesc bilete/abonamente in timpul in care sunt obligati fie sa duca adevarate lupte cu pensionarii daca nu vor sa intarzie la munca, fie sa mearga cu masina personala! Da’o ma fratioare in mortii masii de viata, de dimineata de la prima ora si pana la ultima cursa e plin de old bitches care iti manca zilele. Un abonament cu 2 calatorii gratuite pe zi consider ca este mai mult decat decent sa isi rezolve ce au cu adevarat de rezolvat in loc sa se plimbe non-stop din lipsa de alta distractie.
  • Introducerea unui sistem de taxare inteligent care sa elimine pe cat posibil calatorile frauduloase precum si confortabil pentru cei care platesc cinstit, reintroducerea biletelor tiparite este salutara!
  • Posibilitatea platii prin NFC (Near field communication) intr’o lume in care smartphone’urile sunt pe toate drumurile iar ei oricum au deja introdus un sistem contactless.
  • Posibilitatea platii prin SMS printr’un sistem bine pus la punct in care calatorul sa isi poata alege ce sa plateasca, incepand de la o singura calatorie si pana la abonamentul de o zi.
  • Stabilirea unor norme clare de curatenie a automobilelor folosite pentru a deveni atractive, iar pentru pastrarea aplicarea unor amenzi trimise acasa prin utilizarea sistemului de supraveghere video DEJA existent (dar inutil) in acest sens!

La toate astea as mai adauga renegocierea si reintroducerea cardului comun de transport RATB/METROREX care a functionat doar pentru scurt timp, deoarece atat hotii responsabili de la RATB cat si cei de la METROREX nu au reusit sa ajunga la un ciolan consens comun. Acest lucru ar stimula achitarea calatoriei la ambele companii pentru ca ofera confort consumatorului care nu mai este nevoit sa plateasca in doua locuri ca sa abia parte de un serviciu complet de transport. Pana cand idiotii astia nu inteleg ca pentru a fi respectati, trebuie sa respecte prima oara acest serviciu public va fi moarte clinica, risipind bani publici fara numar, fara numar …

M’as bucura sa vina ziua in care romanii sa nu mai accepte sa fie umiliti pentru mai nimic … dar oare cand dracu va veni ziua aia in care sa ne pese cu adevarat de ce se intampla intelegand ca pentru tot ce am ignorat sau ne’am umilit ieri, vom trage maine?!

Ca am adus in discutie Metrorex … sunt urmatorii pe lipsa … pana atunci legat de RATB … in cap imi suna un Citarolaugh … pardon piesa …

Va invit la discutii … eventual fotografii sau orice este relevant cu acest subiect care ne priveste pe toti.

9 comentarii la „RATB – vital, dar in moarte clinica”

  1. Super tare articolul. Mai adaug/reiau și eu câteva lucruri.

    1) Din c@c@t nu o să iasă niciodată, de lucru ăsta sunt sigur. Orice soluții ar pune în practică, tot s-ar găsi o metodă de furat. Nu de mult am văzut o știre prin care se justifica de ce vara nu merge aerul condiționat și iarna nu e căldură în autobuze, șoferii furau motorina în voie…

    2) În ceea ce privește taxatul călătorilor, încă o dată zic, nu trebuie noi să fim mai catolici decât Papa. Dacă în alte țări poate să meargă sistemul electronic de taxare, în paralel cu cel clasic (bilet de la șofer), la noi de ce nu s-ar putea?

    3) O treabă faină ar fi să se practice taxatul la oră. În Helsinki era o chestie foarte faină, îți cumpărai un bilet de transport în comun și cu el călătoreai timp de o oră, cu oricare dintre mijloacele de transport în comun din oraș (tren/tramvai/autobuz, cred că și la metrou, nu mai rețin). Mi s-a părut foarte tare acest mod de taxare, că dacă greșești autobuzul, te dai jos la următoarea și urci în autobuzul care trebuie. Arăți biletul la șofer, iar dacă nu a trecut o oră de la emitere e ca și cum ai avea bilet nou. Nu conta că biletul îți expira în timp ce te afla în autobuz, important era să fie valid la urcare. Doar că treaba asta mai implică un lucru – punctualitatea autobuzelor, ca să-i zic așa. Că dacă ți-ai luat bilet și aștepți mai bine de-o oră atunci iar nu e bine…

    4) Stații de autotaxare, tonetele alea nu fac decât să ducă la și mai mari cheltuieli. Să fim serioși, decât să plătești o duduie care să-ți spun că nu are carduri RATB, mai bine pune dracu un aparat. Dacă la încărcatul cartelelor telefonice se poate, dacă la alții se poate, sunt sigur că se poate și la noi, iar investiția nu e enormă.

    5) Reducerea numărului de călătorii pentru pensionari – Hell, YES!. Sau măcar redus, știu că s-a încercat în Iași dar a ieșit scandal…

    6) Și nu în ultimul rând ar trebui să ne educăm și noi, în calitate de călători. Să lăsăm dracu îmbulzeala, să urcăm pe o ușă și să coborâm pe alta. În toată Europa am văzut că se poate, sunt sigur că se poate și la noi. Vrem schimbare, atunci trebuie să fim noi cei care facem primul pas. Iar asta nu e valabil doar pentru București, cred că merge bine în oricare al oraș românesc, fie el mic sau mare.

    Răspunde
  2. Hahhaaaa … au inceput stirile si prin presa … cam tarziu da tot mai bine ca niciodata. laugh

    Stefane multumesc pentru completarile binevenite! Hai sa dezbatem mai departe, deci …

    1. Se pot limita aceste furturi prin aplicarea metodele companiilor private care au redus aproape la 0 acest fenomen prin introducerea unui sistem de monitorizare a consumului prin GPS. Aceste sisteme permit atat controlul alimentarii cat si monitorizarea in timp real al acestuia, prevenind sustragerile prin raportarea automata a accesului neautorizat la rezervorul de combustibil. Aceste sisteme nu costa foarte mult si oricum se amortizeaza rapid la ce furaciuni se fac.
    2. Corect! Biletele tiparite sunt o metoda foarte ieftina de control al taxarii mai ales pentru cei care tranziteaza orasul.
    3. Un sistem de taxare la ora au incercat ei, insa la noi este imposibil de aplicat pe liniile de autobuz/tranvai din pricina punctualitatii. Aici ii inteleg … traficul din Bucuresti este infernal la ore de varf, ar fi imposibil sa stabilesti un orar exact.
    4. Masura pastrari acelor tonete s’a datorat multimii de angajati pe care o aveau. Bun … sa zicem ca ici-colo ar trebui pastrate … dar nu inteleg ce ii retine sa plaseze acele automate de incarcare, mai ales ca era un proiect ce trebuia pus in aplicare inca de acum cativa ani.
    5. Scandal, nescandal … trebuie neaparat facut ceva in acest sens, pentru ca nu inteleg oricum discriminarea asta! Cum am zis … sa impaci si capra si varza, un maxim de 2 calatorii/zi, fara posibilitatea de reportare de la o zi la alta sunt mai mult decat suficiente pentru a isi rezolva realele probleme! La supermarket de exemplu nu au nevoie de ele ca si acolo transportul este gratuit si de obicei te bati sa urci in ele cu aceiasi pensionari cu care te’ai batut si in autobuz. Lucrul asta ar duce pe langa eliminarea pierderilor datorate celor care ocolesc RATB din acest motiv si al pensionarilor care abuzeaza in bataie de joc, ar duce si la o importanta economie de combustibil pentru ca autobuzele ar circula mult mai goale.
    6.Asta s’a regla de la sine daca ai aplica masura de mai sus! daca te uiti in orice autobuz, minim 70% din numarul de calatori este reprezentat de pensionarii care se bulucesc, calcand tot in picioare atat la intrare cat si la iesire ca de sfarsitul lumii. Ca sa imi sustin ideea, ia ca exemplu Metroul unde pensionarii neavand gratuitati bineinteles ca sunt ca inexistenti, acesta fiind preferat in mare parte de cei tineri, din punctul meu de vedere acolo totul se desfasoara mult mai civilizat, cei care urca stand frumos intr’o parte permitand sa iasa cei care coboara, dupa care se urca intr’un mod decent, fara coate in stomac, fara injuraturi, fara buluceala fara alergat dupa vreun scaun liber. Daca gasesti e bine, daca nu, nu. Rar se intampla sa asisti la scene de lupta si oricum atunci clar e implicat vreo old bitchis … caz concret pe peron la Unirii in ziua aia cand asteptam sa luam metroul. laugh

    Zica cine ce o vrea, cei mai nesimtiti si tupeisti nu sunt tinerii ci pensionarii astia care dupa ce sa sunt tot mai multi de la o zi la alta sunt si din ce in ce mai agresivi. Sa nu se creada ca am ceva personal cu ei, am si eu bunici, insa … asta este adevarul.

    Răspunde
  3. Despre solutii :

    1.Taxatul la ora este o nebunie : sunt autobuze care vin si dupa ce le astepti in statie 40 min; daca trebuie sa strabati Bucurestiul dintr-un capat in altul(si nu numai atunci), sansele de a te incadra intr-o ora sunt nule;
    2.Scoaterea gratuitatii nelimitate la pensionari este o solutie utila. Fara sa supar pe cineva, de multe ori trebuie sa te lupti cu ei(de unde naiba or avea atata putere si vioiciune) pentru a te urca intr-un autobuz. Mai mult, la orele de varf, cand lumea se grabeste sa ajunga la munca, aglomerarea inutila a mijloacelor de transport in comun lasa de dorit; cand te intorci de la munca – rupt de oboseala si cu nervii tandari, dai tot de acele persoane suferinde, dar cu nervii odihniti. O intamplare haioasa, ca sa ne mai si destindem : cu ceva timp in urma, insarcinata fiind si avand o sarcina cu probleme, in drum spre birou mi-am permis sa ocup un scaun in autobuz, Dar in scurt timp am fost invitata de un domn in varsta sa-i cedez locul, domnia sa fiind batran. M-am ridicat, fiind mai mult amuzata de situatie. Sincer,acum am ajuns la gradul de nesimtire in care nu cedez locul decat femeilor gravide/persoanelor cu copii in brate/copiilor/persoanelor cu handicap.
    3. Reintroducerea biletelor tiparite, concomitent cu solutia „bilet la sofer”. In felul acesta ai posibilitatea de a plati c/v unei calatorii chiar in momentul si statia din care ai nevoie.
    4.” Posibilitatea platii prin SMS printr-un sistem bine pus la punct, in care calatorul sa isi poata alege ce sa plateasca, incepand de la o singura calatorie si pana la abonamentul de o zi”. Acum nu ai posibilitatea achitarii strict a serviciului de care ai nevoie. Pentru o singura calatorie, nu pot fi obligata sa achizitionez prin SMS un abonament.
    5. „Nu de mult am văzut o știre prin care se justifica de ce vara nu merge aerul condiționat și iarna nu e căldură în autobuze, șoferii furau motorina în voie…” Nu stiu daca este doar vina soferilor. Cert este ca vara, a calatori cu RATB-ul este o proba de mare rezistenta… Adeptii saunei, cu conditia de a avea sistemul olfactiv defect, pot fi incantati de calatoriile cu autobuzul pe timpul verii. Solutia cu introducerea unui sistem de monitorizare a consumului prin GPS, ar putea ameliora macar situatia.
    6. DAAA : decât să plătești o duduie care să-ți spun că nu are carduri RATB, mai bine pune dracu un aparat.

    Răspunde
  4. Alte patanii …

    1.Intr-o zi aveam de mers cu niste hartoage pe la diverse autoritati, fiecare fiind situata in alt colt din Bucuresti. Mi-am facut un calcul rapid si am ajuns la concluzia ca cel mai eficient este sa-mi incarc cardul cu un abonament. Simplu de zis, greu de facut !!!
    Am pornit pe jos de pe Valea Oltului, primul popas facut: V.Argesului. La ghiseul de acolo mi se spune ca nu-mi mai functioneaza cardul si ce era pe el este pierdut. Bun, cumpar altul. Cer sa mi-l incarce cu un abonament de o zi : nu se poate, nu au cum de acolo. Plec pe jos pana la V.Ialomitei : nici acolo nu se poate. Imi iau picioarele la spinare pana la Moghioros. Surpriza : nici aici nu se poate. Ce sa fac ? Imi incerc norocul, mergand evident tot pe jos si ma duc la ghiseul de la Orizont / Favorit. Nici aici nu se poate. Plina de nervi, sun la RATB. Nu rezolv nimic, in afara de minute consumate si mai multi nervi consumati.
    Ultima solutie : incarc cardul cu o calatorie si in drumul meu, cobor la Piata Romana, unde reusesc sa-mi iau si mult visatul abonament de o zi !!!
    Traiasca RATB-ul !!!

    2. Sotul meu, disperat de aglomeratia din trafic, decide sa lase masina intr-o parcare si sa ia tramvaiul 41, cu care ajungea muuult mai repede in Piata Presei Libere. Incarca minunatul card cu doua calatorii si isi vede de drum. La dus a fost OK. La intoarcere, nefiind familiarizat cu cardul RATB, nu a verificat ce scria pe aparatul de validare, asa ca dupa ce valideaza calatoria, sta linistit. Pe traseu urca si controlorii care, verificandu-l ii comunica faptul ca trebuie sa plateasca amenda, neavand cardul validat la urcarea in tramvai. Le explica tot ce si cum, de la momentul parcarii masinii si pana in acel moment, dar nimic. Aparatul nu validase calatoria, asa ca a platit amenda. Nu aveam nervi si timp sa stam sa contestam Procesul Verbal in instanta …
    Traiasca RATB-ul !!!

    Răspunde
  5. transportul in comun este falimentar peste tot indiferent de tara si indiferent de preturile cerute. in germanica voastra draga sint orase unde nu mai exista nici un fel de transport. trebuie sa invatati ca darwinismul social nu este o solutie niciodata si va fi periculos si pt aia care-l sustin din naivitate deoarece nu se stie cind cazi intr-o parte sau alta. retineti ca nu totul trebuie sa fie rentabil!!!!! pt asta exista bugete nu ca sa le inghita concernele si bancile! in concluzie citind cele de mai sus nu ma mir de situatia tarii care este oglinda tuturor capacitatilor si cunostintelor romanilor. stiu ca nu o sa va treziti insa ar fi bine sa va intindeti in limita propiului orizont adica atit cit inseamna siguranta. mai intrebati-va de ce ne considera unii pacalicii continentului? romanii au ajuns la maiestrie si in ceea ce priveste autopacalirea. smile vesticii au stiut bine de ce au umplut orasele cu sateni, de ce i-au ridicat numai pe ei si de ce au distrus familiile vechi si educate. acum aveti salata si papati-o in veselie! smile

    Răspunde
  6. Vladiana – am patit si eu faza cu validarea cacatului ala de card pe care oricum niciodata nu stii cati bani mai ai pentru ca nu ai nici o posibilitate de verificare decat la rahatul ala de toneta. La validatorul ala din autobuz nu ai nici cea mai mica sansa sa vezi ceva pentru ca afisajul ala dispare intr’o fractiune de secunda dupa ce ai taxat. Asta este inca un minus major al sistemului ala pe care l’au implementat … cat in ce ii priveste pe controlori eu ii tratez cu flit … in afara sa ma dea jos la prima statie ce imi mai pot face daca nu le dau buletinul?! Daca ii iei un pic mai tare se linistesc imediat … eu asa am procedat cand au inceput sa ma ia de hot …de parca era vina mea ca nu taxase cacatul ala al lor de validator le’a transmis cateva de dulce si alta varianta decat sa e linisteasca nu au mai avut.

    Cum ziceam … reitroducerea biletelor tiparite este impetuos necesara din punctul meu de vedere.

    erg – nu vad care este legatura intre ce ai scris tu (cam aceiasi poveste cu straini este rai, noi este niste sclavi prosti, alea alea) si subiectul in discutie. Dar … hai, treaca de la mine, de data asta nu il sterg …

    Răspunde
  7. Că tot veni vorba de pățanii, mi-a fost prea scârbă să o mai scriu pe blog, dar o scriu aici, la comentarii, chiar dacă e mai veche. smile

    Mai prin primăvara trecută trebuia să mă duc la aeroport, în Otopeni și nu mai aveam bani pe cardul RATB. Mă duc la o tonetă, cer să mi se încarce cardul cu două călătorii expres, pe vremea aia era în jur de 7 și ceva, dau 10lei, îmi încarcă, primesc restul și fac câțiva pași mai încolo. Aveam și niște plase de cumpărături după mine, plus că mai erau și alții în spatele așa că m-am dat o idee mai încolo să-mi bag cardul și restul în portofel, 2,4 Lei. Și să vezi surpriză… eu îi cerusem dudui două călătorii express, ea mi-a luat banii, mi-a pus 5 lei pe card, m-a taxat de 7,6 și mi-a dat rest 2,4 din 10 lei. Pe scurt m-a furat de niște bani. Pe bonul fiscal scria că a încasat 5 lei, nu 10lei.

    Nu îmi era așa tare că m-a furat de 2,6 lei, îmi era că o sugem după ce mă urcam în autobuz, fiind sigur că am cartela încărcat pentru duș își întors. Mă întorc la tonetă, în maxim un minut, fac scandal, ea se jură că nu m-a furat, își numără banii în fața mea ca să-mi dovedească că nu m-a furat, și o ținea sus și tare că i-am dat doar 5 lei, iar ea mi-a încărcat cardul cu ăia 5 lei. Dar nu se lega cu faptul că mi-a dat rest 2,4 lei, se jura fel și formă că nu a fost așa, chiar dacă iubita era lângă mine și a văzut întâmplarea, duduia a ținut-o pe a ei. Și-a schimbat apoi povestea cum că defapt eu mai aveam niște bani pe card iar ea mi-a încărcat cu 2,6 și mi-a dat restul respectiv… Nicicum nu recunoștea că mă furat chiar dacă eram doi contra unu.

    În fine, m-am dus acasă nervos și am făcut o sesizare la RATB prin care am explicat pățania și le-am cerut punctul de vedere. Practic vorbeam de furt pe față și nesimțirea ăleia chiar mă iritase la culme. Am făcut plângerea prin luna Mai și am primit un răspuns oficial la fix 30 de zile, ca să nu mai zic că a fost unul care m-a dat pe spate.

    Citez: ”Întrucât în faţa ghişeului nu aţi prezentat obiecţiuni, nu există elemente care să ne conducă la concluzia că vi s-a eliberat un titlu cu valabilitate eronată.

    Vă sugerăm ca la procurarea unui titlu de transport să procedaţi în faţa ghişeului la verificarea bonului fiscal. In caz contrar casiera este absolvită de orice vină.”

    După primirea acestui răspuns am încetat orice demers pentru că mi se părea degeaba, eu și Don Quijote, lipseau morile de vânt. Dacă faptul că am mers cu martor și i-am explicat ăleia că m-a furat de 2,6 nu se poate chema obiecțiune, atunci nu știu ce să mai zic.

    Voi cum ați fi procedat? smile Cum ați fi obiectat că se se consemneze ca obiecțiune? laugh

    Răspunde
  8. Stefane, eu nu sunt genul de om care abandoneaza usor lupta mai ales daca este pentru ceva ce ii este furat, insa in cazul dat, sincer, era o lupta fara nici cea mai mica sansa de izbanda, restul era doar consum nervos inutil.

    O situatie de rahan care nu face decat sa completeze tot ce am scris pana aici.

    Răspunde
  9. ai scris o prostie asa dupa cum ma si asteptam. romanii sint asa cum a spus neamtul in revista forbes iar strainii sint asa cum le permiteti voi. contrazice-ma cu date si fapte nu cu prostiile tipice voua si care dupa cum te plingi in atitea articole nu prea iti plac pt ca nu va fac bine. macar atita lucru esti in stare sa vezi. daca n-ai inteles nimic din citeva rinduri imi pare chiar rau pt tine. si daca nu era ceausescu toti erati acum la tara alergind porcii pe cimpiile patriei. nu-i nimic rau in asta deoarece puteti spune ca sinteti din familii de atleti. smile
    dincolo de mindria voastra aberanta si ifose de ginditori nu exista nimic in voi. dupa cum am scris si nu ti-a convenit: romania de astazi reprezinta totalitatea cunostintelor de care dispuneti. asa simplu este! vezi daca bechtel a facut cu albanezii ce-a facut cu voi taraneii fuduli si vorbeste dupa aia!

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura