Va scriam eu acum cateva zile ca a trebuit sa ii repar la frantuzoaica mea rezistenta de turatie a ventilatorului de habitaclu ce nu mai functiona decat la viteza maxima. Operatiunea aia a fost un succes, insa tot de atunci imi ramasese in minte intrebarea:
De ce s’a ars?
Pentru ca singura varianta era ca, dincolo de uzura normala, probabil la un momendat a ramas fara racire datorita unei opriri subite a ventilatorului. Un raspuns am avut acum vreo doua zile, cand din senin m’am trezit cu un scartait dubios al ventilatorului de habitaclu, urmat si de niste troncanituri de parca ar fi fost agatat de ceva. E … de aici, am inceput sa am un raspuns, care insa nastea o alta intrebare:
Cum naiba s’a bulit ventilatorul ala si mai ales de ce?
Inainte de a gasi un raspuns la asta, trebuia demontat ventilatorul din bord. In aparenta, operatiunea nu era atat de complicata cum suna, dupa ce am dat o geana pe manualul de reparatii am vazut ca in principiu acesta se scoate destul de usor pe dedesupt in partea dreapta a bordului.
Dupa ce in prealabil dai jos un panou prins cu cleme. Ok, am sunat si un prieten mai priceput sa ma ajute, dupa ce am dat jos panoul ala, si cu ajutorul ⇒setului meu de chei am reusit sa scoatem ventilatorul ala in maxim 5 minute, fiind prins doar in doua suruburi pentru care aveti nevoie de o cheie (de preferinta tubulara) de 5 care odata scoase, plus mufa de alimentare din clips, mai trebuie doar rotit putin de ventilator in sensul acelor de ceasornic si cam aia e tot.
La prima vedere, ventilatorul arata destul de ok, nu prafuit, nu plin de mizerie, insa cand am incercat sa il rotim, pe langa faptul ca mergea foarte greu si scartaia in ultimul hal. De aici l’am luat la puricat sa vedem daca avem vreo sansa sa il curatam si grisam axul si cele doua lagare de bronz in care este montat. Ne’am prins repede ca sanse mari nu sunt sa reusim sa il demontam acesta fiind capsat din fabrica, dar am insistat totusi, si dupa ce i’am dat jos capacul din spate prins cu niste cleme, am avut proasta surpriza ca in capacul ala din spate sa gasesc urme de umezeala. E, si de aici s’a nascut o alta intrebare:
Cum dracu a ajuns umezeala la ventilator si mai ales de unde?
Dupa ce l’am curatat bine, am pompat in el cat de mult spray lubrefiant W40 (cumparat de ⇒aici) am putut si pe unde s’a putut pana cand inceptul cu incetul a inceput sa dispara scartaitul si sa isi dea drumul din ce in ce mai bine. Am repetat de cateva ori grisarea cu spray in vremea in care l’am si alimentat la ⇒redresorul meu de 12V ca sa intre bine spray’ul ala in el ca intr’un final, dupa cateva incercari rezultatele sa fie mai mult decat multumitoare. Odata rezolvat efectul, a ramas sa indentificam si cauza, sau mai exact locul pe unde a ajuns apa la el, primul gand fiind sa vedem care e treaba pe la garniturile si ornamentele de deasupra capotei unde dealtfel se afla si fanta pe unde ventilatorul trage aer din exterior. Am dat jos atat garnitura cat si ornamentele, surpriza fiind ca sub ele unde am gasit destul de multa mizerie adunata, in principiu frunzele cazute cat am tinut’o pe sub pomii din Bucuresti care au dus la blocarea partiala a canalului special prevazut in caroserie pentru scurgerea apei in exterior. Odata indentificata cauza, am avut un raspuns la toate efectele care au rezultat de la acesta aparent banala problema ce a dus insa la defectiuni in lant. Am curatat bine pe acolo, am desfundat canalul ala de evacuare facand ulterior si teste cu apa, iar dupa ce ne’am asigurat ca totul e ok, am trecut si la montarea inapoi a ventilatorului de aeroterma care tot vreo 5 minute a durat.
Aparent si cel putin pentru moment, problema este rezolvata, am facut teste si ieri si azi, ventilatorul acum functioneaza silentios si bine ca inainte. Luasem in calcul si cumpararea altuia nou aflat in perioada asta si la pret promotional ⇒aici, insa deocamdata pare a se fi rezolvat problema si mai pot amana deocamdata inlocuirea lui.
Concluzie: verificati/inlocuiti periodic atat filtru de polen, fanta de admisie a aerului precum si cea de evacuare a apei de sub ornamentele de deasupra capotei pentru a evita sa patiti ce am patit eu!
In principiu cam acelasi lucru il puteti incerca la orice alt ventilator de aeroterma, daca aveti alte intrebari, va stau la dispozitie la comentarii.
O sa scriu o rautate ce are legatura cu alt articol si coment, ca sa inteleaga lumea!
In primul rand asa sunt masinile frantuzesti ca si frantuji te lasa cand ai nevoie de ei bine si nemtestile e tot aia, ce n’as da pe o volga neagra si doi daca aveai casa pe camp, aveai si minim o aplecatoare sau un garaj si tineai masina la adapost si adio frunze si gainat de pasarele, e misto la bloc cu masina pe trotuar sau pe carosabil, parcare intre blocuri, la mana oricui cu un cui la purtator, prieteni sunt destui!
La primul punct sunt de acord doar cu francezii, dar mai putin cu masinile ca pana acum masina asta mi’a depasit TOATE asteptarile si spulberat toate ideile preconcepute. Nu e cu nimic mai rea decat una nemteasca, am avut si d’alea, deci stiu … dar defapt, ai zis si tu asta.
La al doilea punct … nu am nimic de comentat, mai ales ca e multa morala acolo, care imi aduce aminte acum de vorba batranului meu care zicea mereu ca …
„Mai bine casa in mijlocul satului, decat bordei la marginea orasului!”