Romania obtine cele mai slabe rezultate la Olimpiada Internationala de Matematica din istoria participarii

Rezultatele slabe ale invatamantului romanesc incep sa isi arate coltii si pe plan international, Romania ocupand anul acesta doar locul 33 din cele 110 tari, desi echipa Romaniei a obtinut totusi dupa 3 ani o prima medalie de aur. Oficial, motivele acestui rezultat slab sunt puse pe seama echipei unde unii participanti ar fi tras rezultatul echipei in jos dupa ce au cedat din pricina emotiilor, recunoscandu’se insa faptul ca noile generatii „functioneaza altfel” iar criteriul de selectie ar trebui sa fie mai riguros, desi eu unul incep sa ma intreg din ce sa mai alegi cand in tara anul asta au dost doar 104 medii de 10 la bacalaureat.

Punand toate astea in balanta, rezultatul ramane ca unul trist pentru o tara care era candva obisnuita cu stralucirea aurului la genul asta de competitii, scaderea valorii elevilor romani fiind vizibila de la un an la altul si mai ales in ultimi 10 ani. Partea si mai proasta este, ca toti acesti elevi buni care ne’au mai ramas, aleg la finalul studiilor gimnaziale sa studieze in continuare si sa munceasca in alte parti in vremea in care in tara problema oamenilor bine pregatiti este din ce in ce mai acuta, dovada stand si piata muncii unde locurilor de munca neocupate este una una tot mai nevralgica. Din pacate, nici un guvern de pana acum si nici vreun politician cu Iohannis in frunte (profesor la baze) nu am vazut sa aiba vreun plan concret in privinta asta.

Pe final, in ciuda rezultatului vreau totusi sa ii felicit pe copii care au facut parte din echipa Romaniei! Sunt totusi niste capacitati pe care cu siguranta ca nu stim nici sa ii apreciem si nici sa ii tinem in tara desi sunt cea mai pretioasa si tot mai rara resursa.

12 comentarii la „Romania obtine cele mai slabe rezultate la Olimpiada Internationala de Matematica din istoria participarii”

  1. Matematica strică mințile oamenilor .. mucusor dan e un exemplu .. dincolo de gluma asta amară, rezultatele senzaționale la olimpiade nu compensează mediocritatea execrabilă a celorlalți .. la ce bun să ai 100 de olimpici care își semnează lucrarea de bac în drum spre aeroport, când ai de fapt nevoie de zeci de mii de absolvenți anual, pe toate formele de învățământ, care să ajute in mod real economia..

    Răspunde
  2. Olimpicii reprezintă vîrful ICEbergului al învățămîntului: copii foarte dotați și capabili de realizări extraordinare. Participarea la Olimpiadele Internaționale este un lucru bun, și indică faptul că încă(!) mai avem capacități de înalt nivel. Felicitări olimpicilor matematicieni ! Indiferent de locul ocupat, participarea la cel mai înalt nivel este un lucru cu care ne putem mîndri.
    Acest aspect este însă umbrit de ceea ce se întîmplă la nivel generalizat în țară, la nivelul Real al pregătirii din învățămîntul românesc, al posibilităților de continuare a studiior în țară și mai ales cele ale unui viitor incert în ce priveşte continuarea activității profesionale în țara noastră. Aceste lucruri se știu prea bine, și la fel de bine, factorii de decizie știu doar să bâlbâie tot felul de scuze penibile, bucuroși să-și încaseze lunar salariile nesimțit de mari, dar fără să miște un deget înspre a face ceva bun și pentru învățămînt. Atît timp cît învățămîntul nu aduce bani, fiind anti-productiv, deci consumator de bani, deci nu este pe lista noastră de priorități. Acesta este modul de gîndire puliticist. Banii se cîștigă numai din „investițiile serioase”, acolo unde și șpaga este pe măsură, deci așa se rotunjesc veniturile curvioşilor noștrii conducători. Din învățămînt ce șpagă să iei ? că n-ai de unde ! deci de aia este dat deoparte învățămîntul, și lăsat de izbeliște.
    Avem 100 de olimpici, este un lucru frumos, dar în țară cîţi analfabeți funcționali sunt ? Cîţi nu știu nici măcar să spuie corect în ce an și în ce secol sîntem ? Și mă refer la oameni în toată firea, prinși în scheme de conducere de la cel mai înalt nivel. Cîţi profesori mai sînt interesați să predea materia cu pasiune, atunci cînd salariile lor sînt așa cum sînt, cînd majorările sînt doar pe hârtie, promisiuni deşarte, și cînd hârtiile și rapoartele de activitate sînt mai importante decît materia efectiv predată la clasă ?
    Avem 100 de olimpici și ne mîndrim cu ei, chiar dacă nu sînt pe locurile fruntașe, așa cum au demonstrat în anii trecuți. Dar în țară ce condiții avem de învățat ? Mai sînt încă destule școli care au weceu în curte, clase fără încălizre, clădiri dărăpănate, iar în ce priveşte materialul didactic nici nu mai aduc aminte.
    Ori pe acești copii cine îi ascultă ?
    Acești copii nu sînt tot ai noștrii ?
    Nu sînt ei viitorul luminos al țării ?
    Condițiile în care ei sînt nevoiţi să studieze oare chiar nu contează ?
    Chiar așa de insensibili și de indiferenți să fim față de acești copii ?
    Toate astea însă le știți prea bine…

    Răspunde
  3. Sorine… buba Din pacate, eu unul nu vad nimic bun pana in tara asta nu va avea cineva curajul sa ia taurul de coarne si sa redea invatamantului importanta pe care o merita, fie si cu riscul de a lua masuri nepopulare. Din fericire situatia e atat de critica incat trebuie facut ceva nemaiputand in curand fi amanata si bagata sub pres mizeria. Din nefericire nu stiu cine va avea curajul si mai ales cand.

    Răspunde
  4. A ta e facatura…cati, garantata de vanghele a fost ministrul educatiei…la ce varsta au olimpicii, clar au fost influentati si de garantia lu marancareeste.

    Răspunde
  5. Androneasca are vina de a nu fi distrus spiru haretii din țara, oricât ar fi invinuit-o ăștia că e comunistă .. știu că a încercat să nu le recunoască diplomele, a fost mare scandal.. de acolo au decurs toate – buget per cur de student, nu per cap luminat (plagiez pe Moisil parcă), doctoratele lui oprea, academiile serviciilor, samd .. orice casieră de primărie sătească, e posibil să aibă un doctorat în ceva ..

    Răspunde
  6. Bun remember d-l Cola, imi aduc aminte ca Geoana a sarit tare de cur ca nu a fost consultat si ordonanta a cazut, iar fabrica de diplome a mers inainte. Asa a ajuns ca facultatea sa fie ceva de duzina iar rezultatul ei; absolvent mediocru cu diploma si foarte #rezist(ent) , in general necalificat laugh

    Răspunde
  7. Păi la ce bun să mai faci o școală de meserii , când este mai puțin efort să îți iei doctorat in nu știu ce strategii de frecat mielul .. și așa cum ne revendicăm toți curajul de la Decebal, talentul sportiv de la Halep, Hagi, etc, ne revendicăm inteligența de la excepțiile care sunt olimpicii ..

    Răspunde
  8. Ai uitat de Burebista si nu in ultimul rand de Nadia si Dobrin good
    Doctoratul totusi e ceva mai complicat, multi intra in politica dupa ce termina un liceu laugh

    Răspunde
  9. @Redoo – prietene … acum nu poti sa zici ca tot raul din invatamant l’a facut un singur om! Toti care s’au perindat pe la ministerul ala si guvernare implicit, ori au ales sa faca praf ce mai era cat de cat ok, ori sa il ignore. In concluzie, ca poza aia e fake sau nu, chiar nu conteaza si din pacate n imi arde deloc de caterinca pe subictul asta.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura