Eh, ca tot vine canicula, cu bucurie am constatat ca la masina mea compresorul de clima a inceput sa faca figuri, in sensul ca ba pornea, ba nu pornea, iar cand pornea clima baga la destul de slab, desi cu doar o saptamana inainte ma dusesem sa verific instalatia de freon si i’am facut o revizie completa cu completare de freon si ulei. M’am dus la service’ul de casa, l’am verificat si am ajuns la concluzia ca de vina ar fi cupla electromagnetica de impuls, care datorita uzurii a inceput sa dea rateuri, plus ca probabil nici prin interior, compresorul nu mai sta prea bine, desi eu am avut grija sa aiba mereu ulei si freon, verificarea facand’o in fiecare primavara.
E, da na … a obosit si el, asa ca m’am straduit in prima faza sa gasesc doar minunea aia de cupla electromagnetica, care ar costa cativa euro. N’a fost sa fie, pentru modelul de compresor de pe masina mea, n’am gasit nicaieri disponibila cupla aia, ca deh, baietii ti’ar vinde mai bine un compresor cu totul. Asta n’ar fi o problema, daca … compresoarele alea nu ar costa cateva sute de euro bune (in functie de model) si inca nu m’am prins de ce, avand in vedere faptul ca de banii aia iti cumperi o clima completa de brand bun pentru casa si iti ajung si banii pentru montare. M’am uitat si pe la piata de SH, am gasit la cel mult o treime din pretul unuia nou, insa intr’un final am optat totusi sa cumpar un compresor de clima nou, ca nu sti ce naiba de compresor cumperi si cat de uzat e si ala si te trezesti ca dai bani de cateva ori pe golit instalatie de freon/umplut instalatie de freon plus manopera pe la mecanici, de daca cand tragi linie ajungi la concluzia ca mai bine iti cumparai naibi unul nou si nu iti mai mancai nervii si banii cu toate vechiturile.
Asa ca … cica pe marti ar trebui sa si ajunga de printr’un depozit din afara, ca pe la noi e mai greu cu stocurile pentru ca sunt piese destul de scumpe si pe la noi de obicei cand moare clima pe o masina cam moarta si ramane ca nu prea dau romanii bani pe asa ceva. Eh, eu nu suport caldura si cum am de gand sa mai trag de masina asta o vreme bunicica, am facut investitia asta in confortul meu. Aia e.
Laguna nu are șaibe de compensare a uzurii ambreiajului de la compresor?
Nu era problema ambreajul ci cupla magnetica.
E separata cureaua la compresor, ca la mine la Ibiza e o nenorocire, una singura pe tot ce se putea?!☹Doi ani sa fie, s-a blocat compresorul, instant in mers fara pre-aviz… si pa, am chemat platforma, deh… calitate germana!??
Nasoale momentele astea, dar e totusi ciudat ca a intepenit „fara preaviz”, ca in mod normal, inainte sa intepeneasca, incepe sa se auda cum macina la bilele alea de la rulmenti, mai scartaie la pornire, il simti cand porneste ca iti reduce peste normal turatia si tremura relantiul …. ceva semne da de obicei, trebuie doar sa fi atent la ele, sau sa ai ghinion pur si simplu. Si la Laguna, pe cureaua aia mai e alternatorul si servodirectia … nu prea au cum sa puna o curea separata doar pentru compresorul de AC …. dar partea foarte proasta e la alea care au pompa de apa pe cureaua aia de accesorii si nu pe distributie, cum e la Ibitza ta (Golf/Polo) … cu aia chiar esti chiar pa/la revedere, acolo ramai ca nu mai ai racire la motor, iar de obicei, multi raman intepeniti ca „uita” sa mai schimbe pompa aia de apa si se trezesc ca le intepeneste din senin masina, pe te miri unde. La astea cu pompa pe distributie, chiar daca iti intepeneste ceva, tai cureaua aia si poti sa mai mergi cativa zeci de kilometrii fara servo/alternator, sau mai exact, cat te tine bateria, ca poate dai de un service ceva, sau poti macar iesi de pe o autostrada daca iti crapa pe acolo.
Asta a fost norocul meu, la Matiz am patit la fel, noroc ca are doua curele separat, le-am dat jos, unde mai pui ca eram in concediu… la mare, la iesire din Agigea, bara la bara! Alt noroc, ca sa zic asa, a fost ca de ambele dati, masinile erau noi si inca in garantie!
Tovarase, asa ghinion->noroc mai rar!
P.S. La Matiz, AC’ul era defapt o improvizatie. Din design nu aveau asa ceva, le’au adaugat pentru piata europeana mult mai prtentioasa, o rola dubla si o curea in plus pentru compresorul la care i’au gasit cumva loc intr’o parte a motorului.