Sase ani cu Renault Laguna II

Azi se implinesc sase ani de cand am trecut pe la RAR si oficial am intrat in posesia unui Renault Laguna II, o masina aleasa atunci in primul rand pentru ca mi’a placut dintotdeauna masina asta si in al doilea rand pentru ca ma saturasem de nemtoaice, considerand ca a venit vremea sa incerc si altceva dupa ce in tineretile mele condusesem Dacia lui batranu si imi cumparaseam un Oltcit al meu.

Sase ani cu Renault Laguna II

In Romania exista numeroase preconceptii, una din acestea fiind legate de masinile frantuzesti care sunt considerate niste masini „scumpe la piese”, „greu de reparat” si mai ales proaste, baza fiind masinile nemtesti, lucru vizibil si pe strazile de pe la noi unde brandurile germane domina destul de autoritar. Ei bine, eu unul nu am avut niciodata preconceptiile astea, am ales masini germane nu ca erau altele mai proaste, ci ca erau cele mai „abundente” ca oferta, unele dintre ele placandu’mi, si cam asa am ales acum sase ani si Renault Laguna II, desi, sincer, nu ma gandeam ca o sa tin masina asta atat de mult, dar uite ca s’au facut sase ani in care inca nu m’am plictisit deloc de ea.

Ce probleme am avut pana acum

Aici am tinut un istoric destul de detaliat al perioadei asteia, ca un rezumat pot spune ca nu am avut niciodata vreo problema majora, tot ce am schimbat fiind consumabile, respectiv ulei, filtre, distributie, placute de frana, discuri de frana, vreo doua bobine de inductie, cauciucurile, ambreajul si compresorul de aer conditionat, ultimele doua sa zic ca au fost cei cele mai scumpe investitii, dar nimic fabulos, plus ceva cosmetica pe ici, pe colo, legat de mitul preturilor mari la piesele pentru Renault, aici va puteti lamuri singuri ca nu e deloc asa. In rest, nu ma pot plange de nimic, masina asta nu m’a lasat niciodata in drum, nu a facut niciodata figuri de nici un fel, nu mi’a dat niciodata emotii sau macar vreun sentiment de neincredere sau nesiguranta in toti aia vreo ~70.000km cat am calarit’o in toata perioada asta ca masina strict personala si nu pot spune ca am menajat’o in vreun fel, dar nici nu mi’am batut joc de ea.

A meritat cumpararea ei?

Cu siguranta DA! A meritat din plin mai ales ca folosind’o de cate ori am avut nevoie si nu doar ca masina de duminica, masina asta si’a scos banii inzecit si la cum se tine de bine si cum arata lucrurile in viitorul apropiat, probabil ca va mai prinde ceva ani pe la mine, neavand pana acum nici macar un singur motiv sa scap de ea foarte curand pentru ca oricum daca ar fi sa o vand, as vinde’o la niste banii de nimic, cu care nu as putea sa spun ca imi cumpar mare lucru si nici n’am nevoie de mai mult, in cazul in care ne ard astia iara vreo taxa de poluare e posibil sa o trec pe gaz, o operatiune care este foarte simpla la motorizarea ei si nici foarte scumpa, dar …. ramane de vazut.

16 comentarii la „Sase ani cu Renault Laguna II”

  1. Păi în România există preconcepții pentru orice. La mine lumea se miră că Loganul încă e în parcare, deși de multe ori aparatura pe care o car cu mine este și de 10 ori mai scumpă. Dar noi încă nu știm să ne vedem de priorități. smile

    Vorba mecanicului: unele masini iti aduc bani in casa.

    Altii stau cu morcovul in fund: ba, daca-mi strica puradelul mocheta, daca imi zgarie pe acolo.

    Răspunde
    • Pai ne pricepem noi la altceva decat la preconceptii si judecati idioate in tara asta unde masina e inca un statut social, si aici nu vorbim de masinile alea care chiar sunt, ci de alea care doar par?!
      Pentru mine masina este strict o necesitate utila si tocmai de aia cantaresc foarte bine lucrurile inainte sa dau bani pe una. Asta de exemplu si’a scos banii in cateva luni, iar de atunci in toti restul de ani ramasi, a fost pe profit. De asta am cumparat’o atunci, asta am facut cu ea, si pentru mine unul nu este o prioritate sau ceva important, tot ce conteaza este sa fie perfect functionala, confortabila si sigura ca de asta depinde viata si integritatea mea pentru care am investit si investesc cand este nevoie fara sa ma uit la bani, dar cam atat! smile

      Răspunde
  2. Eu am CORSA din vara lui 2014, nici pe mine nu m-am lăsat la greu am făcut vreo 100k, dar cu mențiunea că de când a apărut copilul mai mult fâțâi scenicul lui tata socru, din motive de siguranță pentru bebe.

    Din păcate CORSA da dovada de uzura morală, își face treaba, mai ales prin oraș zic că e mai mișto decat scenicul, dar la extern nu are libertatea din accelerație ca 1.9 diesel

    Răspunde
    • Am tras si eu de o Corsa B din 97 de am tampit’o si buna am dat’o mai departe de a mai tras cineva de ea pana anul trecut. Au fost masini foarte ok si durabile fix prin simplitatea lor. Scenicul e din alt film, dedicat drumurilor lungi, de unde si confortul. Per ansamblu si una si alta au fost niste masini reusite de care daca aveai putina grija trageai mult si bine fara sa te rupa la buzunare.

      Răspunde
    • Ba frumusel 5008, dar la ala ai o mica/mare problema. Sunt masini rare pe la noi de unde si piesele scumpe, prin shoturi nu gasesti mai nimic, diagnoze nu prea ca nu investesc astia in diagnozele mai rare, Megane 3 e pe toate drumurile, mult mai comuna si usor de rezolvat orice.

      Răspunde
      • Păi e motorul ăla bun, 1.6 tdi…Altfel, e aceiași mașină cu Picasso…si alea sunt mai multe :)) Probabil ca mai greu cu piese de caroserie si sh-uri. Da nu am cumpărat sh decât o singură dată, o conductă de motorină. Cred că 2-3 ani o sa faca față că atât am în plan s-o tin dacă o iau

        Răspunde
          • @Marean: nu lua in calcul numai motorizarea ca aia e cea mai mica problema dintre toate, partea belicoasa e restul de electronica si accesorii! smile Si vezi cu HDI’ul ala … ca e bun de nou! 😉

            @Vasile: eu! Dar nu diesel! laugh

      • Nea Vasile e mai sugubat de firea lui, dar zicea asta in contextul in care stie ca ma bate gandul sa investesc in niscaiva energie „verde”, aka panouri solare daca or da astia drumul la celebra „Casa verde”, fata aia morgana cu care o tot aburesc de ani de zile. laugh

        In rest, da, la o hibrida ma bate si pe mine gandul cand o veni vremea, mai ales ca atunci cand am luat Laguna, am fost la un pas sa imi iau un Prius 2, despre care m’am tot documentasem cu privire la una, dar am abandonat atunci idee din pricina saraciei service’urilor specializate.

        Răspunde
      • Asa ca nu știi paradoxul hibridei⁉️
        Sa nu mai zic ca cele mai bune hibride s-au făcut la Electroputere‼️??

        Răspunde
        • Nu stiu exact la ce te referi, insa eu unul ma gandesc sa imi cumpar una doar sa scap de viitoarele taxe „green”, atat si nimic mai mult. laugh

          La Electroputere Craiova? Te referi la locomotivele alea diesel-electric ce nu mai necesitau schimbarea locomotivei cand nu era linie electrica disponibila si puteau reprezenta viitorul Electroputere care insa a fost ingropata ca sa dispara concurenta din Est pentru aia din Vest? smile

          Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura