Suprematia economica a Chinei se face simtita si la EURO 2020

Atat cat am apucat sa ma uit la EURO 2020 ce mi’a sarit in ochii cam pe la toate meciurile au fost reclamele la companiile chineze de tehnologie, reclame care au dominat copios banerele electronice special destinate in acest sens, companiile chineze reprezentand dealtfel si o treime din sponsorii oficiali.

VIVO, Hisense, Alipay, TikTok, sponsori oficiali EURO 2020

Cu siguranta ca si pe la noi multa lume a auzit de cel putin una din aceste companii de tehnologie chineza, aceste companii fiind prezente si pe piata din Romania de ani buni de zile, unde isi vand produsele cu un oarecare succes, dar sa le luam pe rand:

  • VIVO – poducator  de telefoane mobile, au intrat pe piata din Romania de ceva vreme deja, reusind sa acopere destul de bine atat piata de telefoane mobile ieftine cat si cea a telefoanelor din zona de mijloc, oferind un tot mai bun raport calitate/performanta/pret;
  • Hisense – producator de televizoare, sunt prezenti pe piata de la noi de vreo 7-8 ani de zile, venind la inceput cu televizoare foarte ieftine pentru ca ulterior sa inceapa sa produca si televizoare din zona de mijloc, oferind si ei la randul lor un tot mai bun raport calitate/pret/performanta, luptandu’se de la egal la egal pe aceasta piata dinamica cu branduri mult mai puternice si consacrate;
  • Alipay  – este o platforma terta de plata mobila si online prezenta pe piata inca din februarie 2004, fiind detinuta de de Alibaba Group, companie cunoscuta pe la noi mai ales de cei care fac comenzi online din China, depasind PayPal inca din 2013, devenind astfel si cea mai mare solutie de plati electronice din lume cu peste 1,2 miliarde de utilizatori;
  • TikTok, retea sociala – lansata in 2017 in afara Chinei unde se bucura deja de succes, aceasta retea bazata pe clipuri video a reusit la sfarsitul lui 2019 sa treaca de pragul de 1 miliard de utilizatori, TikTok incheind anul 2020 ca fiind cea mai descarcata aplicatie din lume, in Romania reusind sa devanseze Instagram cu o crestere de la 3,2 milioane de utilizator, la peste 4 milioane.

Suprematia economica a Chinei se face simtita si la EURO 2020

Asadar, stand putin stramb si judecand drept, pentru cei care urmaresc razboiul de pe piata economica a lumii, este evident ca suprematia economica a Chinei si’a facut simtita prezenta si la EURO 2020 si probabil ca acesta este doar inceputul, in urmatoarea perioada companiile chineze urmand sa isi faca tot mai puternica simtita prezenta ce treptat va deveni una dominanta in ciuda tuturor eventuale noi restrictii care nu mai pot impiedica in niciun fel aceste companii sa nu se dezvolte tot mai accelerat, iar cu reclamele la aceste companii chineze cred ca ar trebui sa ne obisnuim pentru ca vor deveni ceva comun.

2 comentarii la „Suprematia economica a Chinei se face simtita si la EURO 2020”

    • Asa au inceput si Xiaomi de care radea toata lumea la inceput, dar pe care eu ii urmaream atent de vreo 13 ani si iata ca azi nu mai poti zice acelasi lucru despre ei! smile Pe de alta parte VIVO s’au concentrat pana acum mai tare pe telefoane ieftine pentru pietele asiatice emegente (Sri Lanka, Taiwan, Hong Kong, Brunei, Macau, Cambodia, Laos, Bangladesh, Nepal) si pietele din Rusia, Pakistan si India, abia din 2019 incepand sa vina ceva mai consistent si spre piata europeana, unde, din cate am citit, pentru promovare au semnat deja cu UEFA si ca sponsor oficial al Campionatului Mondial de Fotbal din 2024. O alta chestie interesanta e semnarea in 2020 a parteneriatului cu Zeiss din care s’a nascut Vivo Zeiss Imaging Lab, care urmeaza sa dezvolte noi tehnologii pentru camerele ce vor fi integrate incepand din 2022 pe flagshipurile ce le vor lansa. In concluzie, deocamdata sunt in plina dezvoltare, compania fiind inca una relativ tanara, banii de investitii cacalau, ramane sa vedem ce o sa iasa de aici.

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura