Bugatti Chiron este un bolid cu un pret de lista in jurul a 2,4 miloane de euro, fiind considerata a fi cea mai rapida masina de strada, reusind un sprint de la 0 la 100 de kilometri pe ora in doar 2.4 secunde si o viteza maxima de aproape 490 km/h datorita unui motor gigantic cu nu mai putin de 16 cilindri care este supra alimentat de patru turbine pentru a livra pana la 1.500 de cai si 1.600 de Nm, tractiunea fiind una integrala, greutatea masinii ajungand la 1995kg.
Liniuta intre Bugatti Chiron si o masina de Formula 1, Red Bull RB7 din 2011
Pentru a vedea cum se descurca in fata unui monopost de Formul 1, jurnalistii britanici de la CarWow au organizat o liniuta in care Bugatti Chiron a fost pus in fata unui monopost Red Bull RB7 din 2011 care este propulsat de un motor cu doar opt cilindri si capacitatea de 2.4 litri, aspirat natural ce asigura 750 de cai putere, tractiunea fiind asigurata de rotilor puntii spate, greutatea monopostului RedBull fiind de doar 650 de kilograme.
Testul de acceleratie
Testul s’a efectuat in trei sesiuni cu plecare de pe loc pe o distanta de 400 de metrii, urmat de un drag race 400m cu acceleratie de la 100km/h si in final un test de acceleratie pe o distanta de 1600m:
Opinie personala
Rezultatele nu sunt deloc surprinzatoare, monopostul de Formula 1, chiar daca este un model de acum 10 ani, isi dovedeste suprematia atat datorita greutatii reduse cat si a reprizelor foarte scurte de acceleratie intre viteze, puterea fiind pusa la sol mult mai eficient de cauciucurile slick special concepute in acest sens, Chiron avand nevoie de mult mai mult timp pentru a isi pune in valoare puterea imensa a motorului, lucru vizibil abia la liniuta de 1600m cand reuseste sa depaseasca la mustata masina RedBull. Daca s’ar fi efectuat si o cursa cu viraje, umilinta Chironului ar fi fost si mai evidenta, monopostul de Formula 1 avand acolo sansa sa isi dovedindu’si din plin agilitatea prin franarea mult mai eficienta si acceleratia net superioara la iesirea din viraje.
Poate ar trebui sa precizam ca monopostul costa în jur de 15-20 de milioane.
Nu exista o valoarea de piata declarata a unui monopost pentru ca aceste monoposturi sunt toate niste prototipuri care nu se vand ci ajung in colectiile si muzeele producatorilor, iar in rest oricum nu asta era important, ci faptul ca multa lume era curioasa daca cu Chiron poate bate un monopost de F1 care, cel putin pe hartie, are performantele la jumatate.
https://www.digisport.ro/f1/o-masina-de-formula-1-cat-avionul-lui-messi-sau-2-000-de-logan-uri-cat-costa-bolidul-piesa-cu-piesa-574054
Valoarea estimata de niste jurnalisti a tehnologiilor e una, valoarea de piata e alta ..iar pe piata nu ajung ptr ca inglobeaza tehnologii secrete care se regasesc ulterior integrate pe masinile de strada, F1, dincolo de show. fiind si cel mai mare laborator de testare de noi tehnologii care e normal sa fie foarte scumpe atat dpdv al materialelor folosite cat si al stadiului de prototip.
Ideea era ca nu poti compara tehnologie de zeci si sute de milioane de euro inglobate intr-un monopost de F1 cu un automobil de serie chiar si cu o valoare de 2 milioane. Astea sunt ca si discutiile pe care le aveam cand eram copii despre tatal cui era mai tare. Unu era la Militie si avea pistol, altul lucra pe camion, altul era in armata si venea cu tancul si tot asa…
Tehnologiile de pe monopostul ala din 2011 sunt pe Chironul ala din 2020! :)) In rest am explicat cum vad eu rostul acestui comparativ! 😉
Doar ansamblul motor-cutie costa ikn jur de 10 milioane euro.
Doar un gigel ar fi putut crede ca o masina de strada poate bate un monopost de F1. Pai ala are toata aerodinamica plus propulsia studiata sa traga cat mai tare si sa stea cat mai lipit de sosea. Nu mai vorbim de CP/kg. Dar, ma rog, ptr spectacol si like-uri, baietii au facut-o si p-asta. Apropo, Sena a dat coltu’ tocmai pentru ca i s-au rupt/desprins niste carenaje pe dedesupt(sau aripioare, nu stiu cum sa le definesc exact) si masina n-a mai putut negocia un viraj fara alea. Omul n-a stiut si … aia a fost. Pacat, era un mare campion. Si da, daca duelul era pe un circuit, Chironu’ ar fi plans cu muci. N-avea nici cea mai mica sansa. Cea mai tare faza pe care am vazut-o pe YT a fost cu un Trabi modificat care trece cu 200km/h pe langa unii cu un Porsche pe o autostrada prin Germania. Au ramas aia masca. Era sa ma scap pe mine de ris. Epic!