Vom avea o noua taxa auto pana la sfarsitul anului 2021 – Tanczos Barna, ministrul Mediului

Desi au mintit in campania electorala ca nu vor impune o noua taxa auto, Citu anuntand ca in locul unei taxe se va merge pe o varianta de descurajare a inmatricularilor de masini second-hand si gasirea unor noi scheme de sprijin pentru achizitia de masini noi, ministrul Mediului, Tanczos Barna arunca bomba si anunta ca pana la sfarsitul acestui an in Romania va exista o noua taxa auto care va viza in special masinile mai vechi de 15 ani, respectiv cele cu norma euro 3, euro 4 si euro 5 care alcatuiesc peste 80% din parcul auto din Romania.

Vom avea o noua taxa auto pana la sfarsitul anului

Invitat fiind la TVR1, Tanczos Barna, ministrul mediului, da vina pe Uniunea Europeana cu privire la aceasta viitoare taxa auto, amintind si de celebrul PNNR care ar fi conditionat de o asemenea masura, recunoscand totusi ca este o taxa asumata de actualul guvern:

„Inclusiv Comisia Europeană ne forţează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto. Este o decizie asumată la nivelul Guvernului, odată cu negocierea PNRR (planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă – n. r.). Comisia ne-a recomandat să găsim o soluţie pentru maşinile mai vechi de 15 ani. Este o măsura asumată de Guvern prin faptul că am mers mai departe pe această linie cu infrastructura de transport finanţată parţial prin PNRR şi o asumare de reformă în acest domeniu. Va exista pentru maşinile mai vechi de 15 ani cu siguranţă o măsură într-un timp relativ scurt. Se discută acum la nivel guvernamental cu ministerele de resort care ar fi varianta.

a spus Tanczos la TVR1.

Cat de mare va fi aceasta taxa auto si cum va arata ea

La aceasta intrebare Tanczos Barna a evitat un raspuns direct dar din cele declarate se intelege ca in principiu vom avea parte de o taxa ce va fi un soi de combinatie intre o taxa nationala si una locala care probabil se va reflecta intr’un impozit local marit ce nu va mai tine cont doar de motorizare, ca pana acum, ci si de norma de poluare, subliniind inca odata ca aceasta taxa nu ar fi o neaparat o dorinta a guvernului Romaniei, ci una impusa de Comisia Europeana prin PNNR, scuza pe care delatfel o vor folosi de acum inainte pentru toate ineptiile ce vor urma sa ne fie impuse:

„Nu am discutat de taxă efectiv şi nu am discutat de dimensiunea taxei şi probabil nu va fi aplicată de Ministerul Mediului. Din punctul meu de vedere trebuie o măsură în balans, adică să avem şi un sprijin pentru cei care renunţă şi, în paralel, să avem o altă abordare pe taxe locale, de exemplu. Să vedem care va fi soluţia care va fi propusă până la urmă de Guvern. Încă o dată: este o măsură cerută şi de Comisia Europeană şi va fi implementată probabil în cel mai scurt timp. Singura problemă este criza din industria auto care a blocat producţia şi pentru maşinile noi se aşteaptă şi luni de zile pentru livrare.”

a spus Barna.

Ce spunea Citu cand a fost intrebat de o noua taxa auto care apare ca asumata in PNNR

In cadrul unei conferinte de presa sustinute la Palatul Victoria, premierul Citu a subliniat ca Planul National de Redresare si Rezilienta nu prevede introducerea unei taxe auto.

„Acolo nu scrie taxă. Scrie o măsură de descurajare, deci pot să fie mai multe lucruri, o măsură de descurajare a înscrierii autovehiculelor care poluează în România. Şi aici trebuie să fim foarte atenţi cum facem acest lucru. (…) Vom vedea cu ce vine Ministerul Mediului, Ministerul Finanţelor. Vedem ce soluţie vor avea. Am fost foarte clar eu şi în negocierile cu Comisia Europeană, am spus că nu sunt adeptul taxelor, nu îmi doresc taxe, chiar dacă e vorba de taxe de mediu, pentru că pozitiv putem să descurajăm oamenii să îşi cumpere maşini vechi”

 a precizat Cîţu la inceputul lunii iunie.

Dar sunt si vesti bune: Romanii se vor imbogatii in urmatoarele 5 luni si isi vor cumpara masini noi

Tot conform lui Citu, asemenea taxa auto isi va avea locul cand romanii vor fi bogati si isi vor permite masini noi, din spusele lui Tanczos Barna, care anunta taxa auto pana la sfaristul anului, tragem concluzia ca acest lucru se va intampla in urmatoarele 5 luni:

„Românii bogaţi, bineînţeles, dacă creşte economia, îşi vor lua maşini noi. Deci vrem ca toţi românii să-şi permită maşini noi. O altă variantă este sistemul de program Rabla – iarăşi, pozitiv; o măsură pozitivă de descurajare şi de reînnoire a parcului auto. Sunt măsuri, dacă stăm şi ne gândim, putem să găsim, nu trebuie să mergem imediat la taxe. În teoria economică să ştiţi că e foarte greu să găseşti un exemplu unde taxele sau impunerea de taxe au contribuit la reducerea poluării. Nu taxele fac aşa ceva. Trebuie să fie un întreg ecosistem”

 a declarat Cîtu.

Opine personala

In foamea de bani in care este acest guvern care ne’a indatorat pentru 10 generatii de acum inainte, aceasta noua taxa auto a fost doar una amanata pana acum, dar care se afla pe masa coalitiei de guvernare inca de cand au pus mana pe putere. Ce i’a facut pana acum sa o amane au fost alegerile si campaniile electorale in care au mintit permanent ca NU au avea in vedere o asemenea taxa auto cum dealtfel nici o alta taxa suplimentara, iar ce ii tine pe loc acum sa nu o aplice inca, iar pe Citu sa isi asume un anunt ferm in acest sens, sunt tot alegerile care au loc in PNL si tocmai de aceea probabil ca o asemenea taxa o vom avea impusa abia din luna octombrie-noiembrie sau odata cu 1 ianuarie 2022. Ce prevad eu ca au de gand va fi aceea combinatie de taxe despre care s’a scapat ministrul UDMR, Tanczos Barna, respectiv o taxa nationala, Rovigneta, care va fi marita substantial + o taxa locala care sa multumeasca si baronii locali, ce va fi una destul de piperata mai ales in orasele mari unde se vor impune si restrictii de acces pentru aceste masini in functie de anumite zone. Bucuria asta vine in contextul in care Romania se afla deja intr’o criza economica mascata de cifrele vanturate de Citu si o lipsa crancena de variante alternative, respectiv transportul in comun care in Romania nu exista dincolo de sucombatul CFR si un transport rutier facut pe genunchi de niste firme regionale ce nu leaga intre ele marile orase. Despre transportul de naveta, nu cred ca are rost sa mai vorbim.

#lucrurifantastice #RomaniiTrebuieSaStie

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura