Dupa ani si ani de zile de greseli si strategii nereusite de marketing, completate de numeroase probleme de securitate care au dus la pierderea unor sume importante si mai ales a sute de mii de useri care au ales sa migreze inspre alte servicii mult mai ofertante, Yahoo se pare ca a decis intr’un final sa isi vanda operatiunile contra modestei sume de $4.8 billion (de 10 ori mai putin decat i’a oferit Microsoft acum cativa ani) catre Verizon Communications una dintre cele mai mari companii de telecomunicatii din USA din care face parte si Vodafone.
Viitoarea companie din care va face parte (ca o ironie a timpului) si AOL alaturi de Yahoo se va numi Oath, care sub managementul celor de la Verizon isi doreste sa concureze Google prin noi servicii oferite atat la nivel de business cat si consumer.
Din punctul meu de vedere miscarea este una cat se poate de fireasca si cam ultima varianta pe care o mai avea gigantul cu picioare de lut Yahoo, care din una dintre cele mai puternice si vizionare companii din primi zori ai internetului, a ajuns una prinsa in timp care nu a reusit sa se adapteze si mai ales sa aiba o viziune clara asupra unui viitor si a cerintelor din piata pe care le’au ignorat pana a fost prea tarziu pentru ei.
Un mic istoric al mariri si caderii al acestei companii il puteti vedea mai jos …
Marius, acum ai si o explicatie pentru clientul tau care te intreba ceva legat de asta!
Ce parere aveti? Cum vedeti viitorul acestei noi companii? Sa aiba in sfarsit Google un viitor concurent puternic care sa le puna in discutie dominatia?
Goagăl e şmecher, se adaptează bine la cerinţele pieţii, chiar dacă la unele capitole e cam prăfuit şi anacronic. Yahoo s-o îmbătat de succesul iniţial, iar de atunci se ţine numai cu nasul pe sus, fiind cît se poate de clar că la un moment dat or să şi-o ia în freză.
Cît priveşte numele de Oath, bag sama că trebuie să mai treacă ceva vreme ca să devină (re)cunoscut, şi asta numai dacă vine şi cu ceva oferte imbatabile de servicii, altfel va fi folosit numai de un procent exclusivist de cunoscători. Adică se mai schimbă cîte ceva pe ici pe colo, în punctele esenţiale, în rest e aceeaşi Mărie…
Acum Yahoo are o altă interfaţă, cu mult mai cretină, mai obositoare şi deloc intuitivă, de parcă şi-o face intenţionat să atragă injurii şi clienţii să migreze pe alte conturi de mail. Singura chestie ce mi se pare interesantă, este spaţiul de stocare de 1 TB pentru emailuri, care spaţiu este absolut aberant de mare şi de inutil atît timp cît ataşamentele pot avea maxim 20 MB, nefiind disponibil vreun spaţiu de stocare în cloud. La faza asta, Google Drive cu al său spaţiu de stocare gratuit de 15 GB şi mai ales serviciul Google Photos cu stocare nelimitată a fotografiilor (de maxim 16 MPx) şi a filmelor (cu rezoluţie maximă Full HD) este greu de depăşit.
Lecţia oferită de Yahoo este una ca şi învăţătură de minte de a nu te culca pe lauri: într-o lume atît de dinamică cum este domeniul IT, este uşor să ajungi sus, şi cu mult mai uşor este de căzut. Iar cu cît urci mai sus, cu atît căderea e mai dureroasă.