A venit Mosul si la Josephine|Tutorial schimbare nuca schimbator viteze

De cand am cumparat masina nuca (maciulia/ornamentul) schimbatorului de viteze avea o mica fisura care datorita modului meu ceva mai sportiv de a schimba vitezele a dus intr’un final la craparea acestuia pana aproape de limita maxima a utilizabilului. Din cate am mai citit pe ici pe colo, este una din bubele destul de des intalnite la acest model, dar cam la toate masinile e la fel, anii si kilometrii isi spun cuvantul la un moment dat, mai ales ca este un component supus unei uzuri destul de intense.

 

De cautat am tot cautat sa gasesc o nuca originala insa nu a fost sa fie, iar pe comanda adusa pe original pe langa costul destul de mare mai trebuia sa si astept dupa ea vreo cateva saptamani. Asa ca … m’am hotarat sa aleg o solutie de compromis si cel putin temporar sa o inlocuiesc cu o nuca aftermarker de la Bottari pe care am gasit’o la promotia de vreo 25 lei.

Voi puteti gasi aici o gama mult mai larga in functie de gusturile pe care le aveti.

 

Eu am incercat sa aleg una care sa se apropie cat se poate de mult de original, imbracata intr’o piele de culoarea mansonului, aparent pare a fi construita suficient de solid cat sa faca fata pana cand o sa gasesc una originala.

Bun pana aici … mi’a trebuit vreo doua zile sa imi fac curaj sa trec la montare … asadar …

Cum se demonteaza – monteaza nuca/maciulia/ornamentul la Laguna 2:

Nuca originala se scoate destul de usor, ce trebuie sa faceti este ca pentru inceput sa trageti cu simt de raspundere de baza mansonului schimbatorului de viteze pana cand acesta se desprinde de pe consola dreptungiulara a masinii. De prins este prins cu niste cleme din plastic pe care ar fi bine sa aveti grija sa nu le rupeti. Dupa ce ati reusit sa scoateti masonul schimbatorului din consola centrala, apucati de nuca schimbatorului cu ambele maini si prin miscari stanga-dreapta si in sus o sa reusiti sa scoateti nuca destul de usor pentru ca este tinuta doar pe niste ghinturi. De aici incolo incepe insa lucrul dracului pentru ca va trebui sa scoateti mansonul de piele de pe nuca, aceasta fiind prins cu un inel de cauciuc. Dupa ce il scoateti de pe nuca, eu alta varianta in afara de sa tai baza nucii care are un umar de fixare a mansolului nu am gasit. O varianta ar mai fi fost sa tai pielea pe cusatura dar nu imi ardea de asa ceva. De aici incolo … nu trebuie decat sa urmati instructiunile de pe cutia noului ornament pe care il veti fixa de tija schimbatorului cu ajutorul a 3 suruburi pe care le veti gasi in set. O sa va ia ceva pana cand portiviti si mansonul de piele pe noua nuca pentru a arata ok, dar cu rabdare o sa va iasa ceva de genul …

Un rezultat de care eu ma declar destul de multumit chiar daca noua nuca este ceva mai groasa decat cea veche si o sa imi ia ceva vreme sa ma obisnuisc cu ea (deah .. sunt tipicar si fixist  ) este destul de decenta mai ales ca si solutie de compromis.

Daca aveti si alte intrebari/curiozitati va stau la dispozitie pe la comentarii.

6 comentarii la „A venit Mosul si la Josephine|Tutorial schimbare nuca schimbator viteze”

  1. Am facut tot posibilul sa nu iasa tiganie … se pare ca am reusit. laugh Multam! smile

    Tu cum stai cu nuca de la schimbator?! Stiu de pe la prieteni ca la Megane e si mai rau … daca se poate mai rau. laugh

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura