Pornirea cu masina de pe loc. O lasam sa se incalzeasca sau plecam direct?

Mai ales iarna in jurul pornirii masinii de pe loc exista numeroase legende urbane care tin de incalzirea motorului pe loc inainte de a pleca mai departe. Unele dintre ele sunt veritabile legende, altele insa au un sambure de adevar, asadar, este sa nu mai bine sa incalzim motorul inainte de a pleca de pe loc?

Eu o las 1-5 minute iar acum voi incerca sa imi si sustin votul cu niste lucuri care probabil ca vor fi de ajutor si altora care au aceasta dilema.

Fie vara fie iarna eu inainte ca dimineata sa plec cu masina la drum, o las pret de 1-5 minute sa se incalzeasca pe loc. Fac asta in primul rand pentru siguranta, mai ales in diminetile de iarna cand geamurile inghetate ofera o vizibilitate foarte redusa. Prefer sa o las pret de cateva minute sa se incalzeasca atat pentru a porni instalatia de climatizare sa isi faca treaba cat si pentru a proteja motorul care are nevoie de cateva minute pentru ca pune in miscare fluidele din el, cum ar fi antigelul si uleiul care capatand o consistenta vascoasa datorata frigului ajung mai greu unde este nevoie de ele, pompa de apa si ulei fiind printre cele mai solicitate. De putin timp au nevoie si pistoanele care cel putin la prima cursa se misca in cilindri pe o suprafata “semi-uscata” pana cand ajunge uleiul la ele, ulei care are nevoie de putin timp pentru a ajunge la temperatura optima de ungere. Daca ai masina turbo cu atat ar fi si mai bine sa te gandesti sa lasi motorul sa se incalzeasca putin inainte de a pleca deoarece axul turbinei sta pe o pelicula de ulei care il lubrefiaza fata de lagarele in care este montat. In lipsa uleiului turbina de uzeaza prematur, iar de aici inainte in prima faza se va observa o crestere a consumului de ulei pana in ziua cand turbina va muri de tot.

Acestea sunt cateva motive pentru care prefer sa las masina pret de cateva minute sa se incalzeasca pe loc, dar fara a exagera cum am vazut pe unii care se dau cu parerea ca masina trebuie sa mearga pe loc cateva minute bune. Vara o las pret de 1-2 minute … sau mai exact pana cand reusesc sa deschid portile garajului, iar iarna la acestea 1-2 minute se adauga cate ar fi nevoie pentru a se dezgheta geamurile daca masina nu este in garaj. In felul asta plec si cu motorul cat de cat incalzit si am si caldura in masina in timp destul de scurt pentru ca motorul va intra mult mai repede in temperatura.

Ferice de cei cu sirocol/webasto! laugh

Voi cum procedati? smile

ice4you®

Sunt un scrijelitor independent pe peretii internetului si jurnalist 2.0 nemiluit inca de prin 2005, cand inca nimeni nu avea habar cu ce se mananca, cum nici eu nu prea intelegeam atunci mare lucru despre fenomenul asta! Scriu si aici, mai scriu si prin alte locuri, in timp adunand mii de articole, advertoriale, analize ... din toate cate nimic, scrisul find una din pasiunile mele. Bun venit in IceWorld, blog de opinie si polemica libera!

You may also like...

10 Responses

  1. Marius says:

    Deloc. Mașină de serviciu.

  2. radu says:

    5 minute spre 10, ca e cam oldie si diesel.

  3. ice4you® says:

    Radule, dieselul se incalzeste mult mai repede si bine in mers pentru ca spre deosebire de benzina care are o temperatura ridicata de ardere in comparatie cu motorina tendinta motorului diesel atunci cand functioneaza in gol este de coborare a temperaturii mai ales cand este frig afara. Din punctul meu de vedere, intre 1 si 5 minute este suficient si in cazul tau. smile

  4. Vasile says:

    Motoarele moderne, se zice, ca nu au nevoie de incalzire, dar oricum iarna de obicei trebuie sa cureti parbrizul, luneta, sa faci o inspectie vizuala a masini, e binevenita in orice anotimp, asa ca eu pornesc motorul, apoi fac toate treburile astea, dau si drumul la climatizare si asa trece ceva timp pana plec de pe loc. Eu zic ca sa vii la masina sa bagi cheia, sa pornesti si sa pleci nu e prea normal, fara ca macar sa arunci o privire in jurul masini 😉

  5. ice4you® says:

    Corect … plus ca oricat de moderne ar fi motoarele astea … la baze sunt tot alea de acum 100+ de ani, principiile de baza sunt aceleasi plus ca un ulei oricat de aditivat ar fi el tot gros va fi la primele ore alea diminetii, cine nu ma crede poate verifica oricand joja. smile Are rost sa mai punem in discutie ca un motor rece va consuma oricand mai mult decat unul cald? smile

    Eu raman la principiile mele batranesti, si asa cum spuneai si tu, macar cat ii fac o mica inspectie vizuala inainte de a pleca la drum. smile

  6. Ionescu Mihai says:

    Degeaba recomanda CONSTRUCTORUL MASINII sa te pui usor in miscare dupa maxim 1 minut de la pornire pentru ca ROMANUL STIE MAI BINE inclusiv fata de cei ce i-au construit MOTORUL si masina pe care el o conduce.

    Amaratii aia de armata de ingineri din fabrici si uzine ce construiesc motoarele alea, saraci cu duhul, habar n-au de nimic, NUMAI ROMANUL STIE CEL MAI BINE!

    Habar n-are romanul ca ceea ce “incalzeste” el pe loc in 3 minute incalzeste in sarcina in 10 secunde. Fara sa mai spun de uzura incalzirii pe loc.

    Orice roman se naste:
    – inginer auto si constructor auto ce stie mai bine decat oricine altcineva de pe Terra;
    – fotbalist profesionist, Maradona fiind mic copil;
    – academician-doctor in Agronomie la nivel planetar.

    • ice4you® says:

      Recomandarile alea tin de normele ecologice, nu de cele tehnice, dar degeaba, NUMAI ROMANUL STIE CEL MAI BINE! hi

  7. vasile says:

    Maine poimaine se fac 7 ani de la comentul de mai sus!! drinks
    Eh… dar vremile au trecut, avem evolutie si acum pana sa plec de pe loc dureaza atat timp cat se initiaza tableta din bord!! laugh