A trecut si primavara, a trecut si vara, aproape ca e gata si toamna, ocazie cu care a venit si vremea sa imi duc frantuzoaica la incaltat cu anvelope all season inainte de 31 octombrie cand se va da si startul oficial la schimbatul de anvolope pentru anotimpul rece si bineinteles ca se vor forma cozi kilometrice pe la toate atelierele astea de vulcanizare.
Ca in fiecare an, am furat startul si ca venise vremea de opinci noi pentru Josephine (197.307km), dupa ce m’am tot frecat in barba ce si cum sa cumpar, de care si mai ales ce … intr-un final cu lectiile bine facute, am decis sa merg pe o varianta de avelope all season care sa ma scuteasca o vreme de corvoada schimburilor de anvelope de doua ori pe an. In sensul asta, ca si un bun compromis calitate-pret, am ales Debica Navigator 2 All season, pe care le-am comandat cu DOT 2019 si transport gratuit de aici.
Pentru cei care nu stiu cine este acest producator, pe scurt va pot spune ca este un producator polonez care prin anii ’90 a fost preluat de Good Year, retehnologizat si transformat in divizia lor de cauciucuri medii. Nu este prima oara cand imi cumpar anvelope all season de la ei, am mai avut de a face de vreo doua ori cu ele in trecut si de fiecare data am fost multumit de raportul calitate/pret, comportandu-se destul de bine atat iarna cat si vara, atat pe uscat cat si pe umed, greata sau zapada, fiind si destul de durabile in timp, daca imi aduc eu bine aminte ajungand cu ele pana pe la 40.000 de kilometrii fara probleme.
Legat de anvelopele all season, stiu foarte bine ca sunt o varianta de compromis, ca nu degeaba am scris eu postarea asta de aici lunga cat postul pastelui referitoare la alegerea cauciucurilor, insa pentru mine sunt un compromis ok pentru ca iarna evit drumurile mai putin curatate, iar in rest adaptez mereu viteza si comportamentul pe sosea in functie de trafic si conditiile meteo, renuntand de multa vreme si sa alerg de nebun pentru cateva minute in plus.
Asadar, am scapat si de beleaua asta din timp ca sa nu imi mai bat capul si cu asta si sa pot circula linistit indiferent de conditiile de vreme care o sa fie in perioada urmatoare. Amin!
Voi cum stati? V’ati pregatit masina pentru iarna din punctul asta de vedere, sau asteptati pana dau primi fulgi ca sa va inghesuiti pe la vulcanizari?
Mai sunt din aia care stau sa schimbe in fiecare an cauciucurile?
Eu la Ibiza. all season de la Pirelli, cinturato plus si la Matiz Goodyear Vector 4 G2, frumoase tare
Uite ca mai sunt … o vreme am tot mers cu ideea de canciucuri de sezon pana cand mi s’a luat si de anul asta am revenit la all season mergand pe mana unui cauciuc pe care il stiam si pana acum pare ok.
P.S. Mie unul Vectorurile alea de la Goodyear mi s’au topit dupa vreo 25.000km … maxim. Dap, buna aderenta, insa frate se topesc ca lumanarile … la tine cum s’au comportat?
Ce sa zic e prima experienta, sunt din primavara pe Matiz, am avut tot Pirelli da nu am mai gasit pe 13″ de unde iau eu, pana acum cred ca au vreo 3000, arata bine in prezent, am dat 1200 pe toate 5 si chiar n-am de gand sa le tin mai mult de 2-3 ani pe masina, indiferent de km
5 ani de zile isi pastreaza proprietatile orice guma cat de cat cunoscuta, parerea mea e ca sa le schimbi la 2-3 ani daca inca sunt in regula ca nivel de uzura si numar de kilometrii e nitel cam pacat de ele mai ales ca sunt si brand care garanteaza aia 5 ani lejer. Eu unul mereu am fost multumit de Michellin … pentru mine unul au fost si ramas cele mai bune gume pe care le’am testat vreodata pe masina indiferent de vara/iarna/intermediare. Bune, eficiente si durabile.
Michelin erau scumpe, chiar am vrut, da cred ca erau duble la pret pe all season, daca-mi amintesc bine.
Asa din experienta am avut Dunlop din fabrica pe Ibiza, erau doar de vara, da bune rau, cred ca am facut vreo 60k doar vara, da tot scumpe si nu prea se gasesc.
Pe Matiz am avut multe modele, cele mai proaste Barum,, lumanari, vorba ta, insa bune au fost alea coreene nu-mi mai amintesc cum le zice acum, ceva cu H.. , nemuritoare cred ca le-am tinut 6 ani, erau alte vremuri si eram eco ca sa nu zic altfel
Fix de aia nu mi’am luat Michellin ca aia aveam in cap, dar cand am vazut ca costa de cel putin dublu, am zis ca momentan cel putin nu e cazul. Nu stiu ce dracu s’au scumpit asa …. ca era mai ieftine cand le importam decat acum ca sunt facute pe la Slatina, parca.
Dunlop nu prea gasesti pe la noi si cand gasesti sunt scumpe cu spume.
Hankook? Hell yeah …. sunt prin aceiasi clasa cu Toyo si Yokohama, partea proasta e ca nu prea gasesti pe la noi gama lor premium ci mai mult modelele entry-level, iar alea all season sunt piperate bine.
Da Hankook au fost pe Matiz din fabrica, acum sunt la o remorca de car gunoi
Pirelli’s la Slatina, de ce crezi ca le-am gasit eu asa ieftine, atat sper sa nu fie ca Danubiana!
Da, scuze, Michellin e pe la Zalau. Oricum, naiba stie de ce, dar chiar s’au scumpit binisor in ultima vreme.
Pirelli sunt ok, de la Slatina pleaca prin toata Europa, am un unchi care baga pe TIR si duce la greu gume pe dincolo de la ei si Continental.
In condițiile in care masina mea prinde un maxim 5 zile pe an fara a fi miscata din parcare, merg pe clasic…vara de vara, iarna de iarna…ma simt eu mai bine asa..
Nici a mea nu sta in parcare cu exceptia perioadei cand stau in Bucuresti, cand pur si simplu, nu vad si nici nu prea inteleg rostul masinii, dar nah.
Marian are dreptate, daca ai doua seturi de jenti se merita si daca vine o iarna grea am si un set Debica numai de sezonul rece, primite la pachet cu un set de lanturi, ca la mine la comuna e jale cand vine zapada , altfel sa tot le dai jos de pe jenti primavara si toamna, parca nu se merita, dar ca sa te simti bine, e ok!
Pe mine ma ucide si ideea sa ocup un loc de depozitare maricel cu ele si sa le duc si la alea grija pentru ca daca nu le depozitezi corespunzator si nu le mentii in conditi optime, se degradeaza destul de repede si prea multa baza nu poti zice ca poti pune pe ele.
Debica Frigo? Am avut si de alea, foarte, foarte bune gume in raportul pret/calitate, au profilul si calitatea gumei aproape indentice cu Goog Year UltraGrip de care abia ce am descaltat’o pe frantuzoaica. Bune Good Year, dar se topesc ca naiba de repede.
E normal sa se topeasca, cauciucul de iarna e mai moale si teoretic ar trebui sa mergi cu ele doar pe zloata si zapada.Apropo am avut unele cu cuie pe Frontera, criminale, fluierau ca avionul in picaj, bune iarna la mistreti
In afara de doua luni mai calduroase, cam asa am mers cu ele … pana mea, sunt aderente ce e drept, dar se si topesc in draci, desi, culmea e ca inainte tot de alea am avut, dar parca au tinut ceva mai multa vreme decat astea ce le’am pus acum vreo doi ani.
P.S. Da, da … chiar doi ani/doua ierni m’au tinut ca am gasit aici postarea cand le’am pus pe masina. Anul asta erau praf deja … cum ziceam am prins vreo 2-3 luni de primavara cu ele, dar totusi…
Am avut si eu de alea cu cuie pe dacie … nu ma intrebau ce erau, dar imi aduc aminte ca ma auzeai de departe ca vin. :))))
Da am vazut articolul, GoodYear…mm da ai vazut ce desen aveau, facea toti banii si desenul chiar conteaza la anvelope!