Suda SA01, „Logan chinezesc”, a reprezentat pentru mine doua premiere. Prima dintre ele este ca am testat prima masina electrica, iar cea de a doua premiera a fost ca am condus pentru prima oara o masina chinezeasca despre care pana acum doar citisem pentru ca eram curios de evolutia Chinei pe aceasta piata.
Am testat Suda SA01, masina electrica care mi’a aratat ca viitorul automobilului electric este in China
Prima impresie pe care mi’a lasat’o ca fiind a unei chinezarii ieftine, ci mai degraba al unei masini suficient de decenta pentru standardele actuale care peste tot au coborat foarte jos!
Exterior
Aspectul exterior nu este deosebit de frumos, insa nici respingator de urat, designul semanand cu foarte multe alte masini, Loganul chinezesc fiind o porecla numai buna, desi exista si pe la Fiat ceva asemanator.
Interior
Interiorul este prietenos si suficient de decent pentru 5 pasageri plus un portbagaj generos, materialele folosite pentru constructia lui fiind in general din plastic care nu este cu nimic mai prejos decat la alte masini low-cost cunoscute si cu ceva peste ce s’a folosit in Loganul romanesc, masina venind dotata din standard cu un volan ergonomic multifunctional, geamuri electrice, clima automata, soferul avand la dispozitie un ecran HD-LCD de 8“ pentru afisarea informatiilor legate de viteza de deplasare, starea bateriei, temperatura, etc, plus un sistem de infotaiment cu ecan tactil de 9″ ce se poate conecta cu telefonul si care beneficiaza de o serie de aplicatii care se misca destul de bine.
Parametri motor şi Specificatii Electrice
- Putere nominală 40 kW, putere maximă 80 kW (110Cp), motor sincron AC cu magnet permanent
- Cuplul nominal /cuplul maxim al motorului – 128/240 Nm
- Viteza nominală / viteza maximă de lucru a motorului – 3357/9000 rpm
- Capacitatea totală a bateriei – 39.5 kW*h
- Viteza maximă la urcare ≥ 7-20%
- Tensiunea nominală a acumulatorilor – 329.4 V
- Sistem de comandă cu Recuperarea energie de frânare
- Viteză maximă – 134 km/h
- Autonomie electrică – WLTP ≥ 210 km
Conform producatorului, partea electrica este asigurata de o cutie de inalta tensiune cu convertor DC care foloseste disiparea bilaterala a caldurii prin racirea cu apa, fapt ce contribuie la cresterea performantei sistemului dotat cu protecie la temperatura interioara si exterioara si alte functii de protectie impotriva supratensiunii, subtensiunii, supracurentului, scurt circuitului si conexiunii inverse ,nivelul de protectie fiind autorizat IP67 conform standardului in vigoare.
Dimensiuni si Masa
- Lungime / lăţime / inălţime – 4417/1737/1576 mm
- Distanţa dintre axe – 2500mm
- Ecartament faţă/spate – 1500/1495mm
- Unghiul de apropiere – 16.5°
- Unghiul de plecare – 19.5°
- Garda minimă la sol – 125mm
- Raza minimă de viraj – 4.8m
- Greutatea fără sarcină – 1390kg
- Sarcină maximă – 1765kg
Performante si automonie reala
Din punctul de vedere al performantelor, avantajul dat de motorul electric care ofera cuplu maxim inca de la plecarea de pe loc este unul evident, fapt pentru care masina se descurca destul de decent din punctul de vedere am demarajului, viteza maxima de 134km/h fiind atinsa destul de repede pentru greutatea si motorizarea de care dispune, cutia de viteze automata descurcandu’se decent.
Ca autonomie, folosita in limite decente in anotimpurile cu vreme calda masina pare sa acopere cei ~200 de km promisi de producator cu o singura incarcare, in anotimpurile cu vreme rece nu stiu ce sa zic, dar avand in vedere ca toate studiile demonstreaza ca aceasta automomie iarna se injumatateste, probabil ca acesta este cazul si aici.
Timpi de incarcare
- la priza normala de 220V, in jur de 12 ore;
- la statia de incarcare rapida, in jur de 1 ora.
Siguranta
La capitolul asta masina chinezilor de la SODA nu se poate lauda cu mai nimic, masina neavand nici un airbag din standard si nici alte sisteme de siguranta activa ABS/ESP, directia la viteza mare nefiind nici ea la randul ei foarte precisa. Din testele de siguranta efectuate de ADAC in Germania, criticile sunt legate de siguranta destul de slaba la impact in cazul soferului si faptul ca producatorul nu ofera informatii despre deconectarea sistemului de inalta tensiune si nici structurale, fapt ce face periculoasa interventia salvatorilor in caz de accident major.
Cu toate astea, daca ar fi sa discutam pe subiectul asta atunci ar trebui sa readucem in discutie si subiectul Dacia Spring si Renault ZOE, care au obtinut la testele EURONCAP, 1 punct respectiv 0 puncte la siguranta, desi ZOE e o masina care costa peste 30.000 de euro, iar Spring e undeva in jur de 18.000 de euro, fapt ce ridica semne serioase de intrebare cu privire la siguranta acestor masini electrice care par mai degraba niste cosciuge pe roti.
Pret
Din ofertele pe care le’am vazut pe internet, pretul subventionat al unei asemenea masini in Romania este cuprins intre 9900 EURO si 10900 EURO, pret care include atat garantia de 5 ani cat si inmatriculare. Masina mai pot fi achizitionata in rate, cu vreo 220 de EURO pe luna. Deci din acest punct de vedere, pentru un sedan electric cu 5 locuri decente + portbagaj generos, oferta este una mai mult decat tentanta pentru cei care vor sa isi cumpere o masina electrica.
Opinie personala
Cei care mai citesc pe aici stiu deja ca nu sunt fanul acestor masini si nici nu vad in viitorul apropiat o utilizare a lor in afara de cea exclusiv urbana si in zonele limitofe, dar dupa ce am vazut masina asta a chinezilor, am avut o revelatie, respectiv ca viitorul masinilor electrice ieftine in mod clar va fi in China deoarece aceste masini vor fi produse de chinezi la preturi imbatabile si mult sub lacomii producatori europeni care probabil ca odata cu accelerarea introduceri taxari poluarii din Europa vor invada aceasta piata, producatorii auto europeni urmand sa se confrunte cu ce s’au confruntat producatori auto americani in anii ’70 cand au venit japonezii peste ei cu masini ieftine, fiabile si cu un consum mic de carburant tot pe fondul unei crize a combustibililor, in context intrand de aceasta data si faptul ca productia europeana are si va avea enorm de suferit atat din cauza tampeniilor filosofiei utopiei #greendeal ce au dus deja la criza energetica cat si a cipurilor si al materiilor prime, carambolul din Ucraina provocand deja daune tot mai mari acestei industrii al carui viitor se vede deja in China, oricat s’ar stradui europenii sa mai salveze ceva.
Il sifonez pe Vasile …
Hai sa-ti arat ceva treaba electrica prin Republica Socialista Vietnam si masina facuta de ei, Vinfast!!
In prima noi eram cu Nissanul Calibra din dreapta, recunosti culoarea!! :))
In a doua sotia dadea ture printr-o parcare. Intre cele doua imagini 387km fara incarcare si mai aveam de ~30km
Asta era model de top cam ca o Tesla din aia buna, dar la un sfert de pret!
Apoi pentru ca mi-a placut, am inchiriat una, model mai ieftin si ceva mai vechi!
Purtam si masca!
P.S. Pui tu pozele, merci!
Ba ai dracului ei „vietnameji” si noi care credeam ca fac doar cutii cu creveti! Amu, sincer, trotinetele alea sunt chiar misto, cautand pe net, am dat si peste SUV’uri si modele sport super aratoase … pffffff …. pai acum nu faci decat sa imi confirmi faptul ca pana in celebrul 2030, industria auto din Europa o sa fie mancata de cruda pe pat de orez!
Ce industrie auto europeana , in Vietnam daca am vazut cateva cazane nemtesti, majoritatea oficiale in rest japoneze, chinezesti, mopeduri la greu. Parcarea aia din poza era plina de statii de incarcare electrice si era intr-un cartier de blocuri normal cu cetateni obisnuiti, intradevar in Hanoi si seara se umplea de masini electrice vietnameze si chinezesti
Nu peste multa vreme o sa ne uitam de aici din EUROPA sufletului la aia cu jind tot cam cum ne uitam inainte de ’90 pe gaura cheii la occident. Btw, te’ai interesat cum e cu emigratul?
Nu trebuie sa emigrezi, daca ai bani sa investesti in Vietnam primesti rezidenta si daca iti gasesti si o nevasta vietnameza, devii cetatean de-al locului!!
Clipește cu ochiul stâng dacă nu ești ostatic într-o fabrică de chinezării electrice pe patru roți .. pe de altă parte culegătorii de sparanghel se pot recalifica lejer în minatul de litiu din bateriile uzate de la electricele existente deja, că s-a cam terminat materia primă, până și Mexicul a naționalizat rezervele de litiu .. cred că vom putea produce electrice cu dinam, avem deja tehnologia de la biciclete ..
….
Tovarasi, tovarasi, faceti putina liniste tovarasi! Ce’i cu pesimismul asta pe voi, si tu si Vasile? Pai nu ati auzit ca a zis Musk ca o sa „cultive” litiu si tot ce mai trebuie de pe meteoriti? E ca rezolvata problema asta, in rest o sa traim verde, ca de foame, ca de frig … important e ca o sa fim verzi, posibil inspre vineti, dar „se merita” sacrificiul! #PentrucaPutinSaSufere
Să trimitem specialiștii, dacă nu se mai întorc, facem film pă netflic, ” Cei 15000 „.
#sustin
Esti pe aproape Tiana, se aude ca 10k o sa fie cota de sacrificiu a Romaniei! daca si eu care am 60+ am primit de o vizita la comisariat!
Vorbim de lucruri diferite, Vasile.
Mulți înainte cu sănătate, acasă la tine sau cu familia în vacanțe! Înainte să pună ochii pe oamenii noștri, să facă bine să îi strângă pe ucrainienii la jumătatea anilor tăi, scăpați prin Europa, și să îi returneze la #slavaUkraina pe modelul „Mumei lui Stefan cel Mare”, apoi avem profesioniștii…speciali de 40+…care ne- au convins că e de porc armata obligatorie…
Am inteles ce zici, eu doar largeam discutia! #PentrucaPutinSaSufere
Trebuia să profiți de vizita in Vietnam, să vizitezi unul din poligoanele deschise turiștilor, pentru un pic de antrenament cu akm-urile .. dar tu nimic, destrăbălare într-o țară prietenă cu Putin .. cât despre specialii de 40+, menționați de @Tiana, e o blasfemie – pică draku turismul și vânzarea de articole de lux, că sunt singura clasă mijlocie care ne-a rămas în țărișoară.. cine mai cumpără electricele pe patru roți, dacă îi facem carne de tun ? Macar să punem problema armei diferit: cine are bani de avion de luptă să fie pilot, cine are bani de tanc să vină cu tancul, și ultimii amărășteni să vină cu lopata din dotare, că cineva trebuie să și îngroape morții, că suntem creștini..
Tovarasi, dar observ ca azi e oferta la umor negru, sau? Bun, sa „ne radem” dara!
@Cola, cum cine? Noi! Ăia sunt de mijloc #prinoiînșine – cei mai proști din curtea școlii, noi, nu ei , pe consultanță și pe pensii speciale, consultanții ( cei 15000 ) bugetați prin vot și pe numiri și pentru că le- au promis tefeliștilor că vor tăia acele pensii…
D-l Cola imi place, stii chestii!!
Am fost in cateva excursii, ca sa zic asa, prin locurile unde s-a luptat in Vietnam contra ocupantului american, asa ziceau ghizi si la sfarsit chiar existau sedinte de tragere cu niste AK47 veritabile rusesti si ff vechi, asa ca am evitat partea asta. Am avut o escapada intr-o padure prin niste tunele, cu un tarc unde am vazut ceva avioane americane doborate, tehnica capturata si faza, faza in acel grup erau si americani si la un moment ghidul s-a exprimat cam asa; acum vedeti cateva capcane cu care erau prinsi americanii… si ne aratau niste gropi cu tepi, busteni la fel care cadeau din copaci gen rambo, exista o zona unde era elogiat ajutorul tarilor prietene in reconstructie, etc., eram si noi acolo. Din pacate nu am putut filma nimic in zonele astea, doar la trageri si toata lumea a primit niste clipuri standard.
Propaganda din turism zice ca la tururile alea ghidate, vietnameji aia evita sa aduca aminte de ocupantul american pe care acum l’au reconsiderat, ca nu a fost chiar ocupant. Eu tind sa te cred pe tine insa, ca tare imi e greu sa cred ca vietnamezi sunt atat de tampiti, mai ales dupa ce le’au dat o rusinica atat de rasunatoare americanilor pentru care au platit pretul a milioane de vieti distruse, despre care azi nimeni din Vest nu mai vorbeste, nimeni nu mai aminteste, pana si fotografia asta emblematica a ororilor comise de eliberatori o gasesti tot mai greu …
…ca deh, ca si in cazul sutelor de copii rusi morti din 2014 pana azi, in bombardamentele ucrainilor asupra zonelor civile din Donetsk si copii vietnamezilor, „meritau”.
Scuze ca am deviat la de la subiect, dar nu am putut sa ma abtin cand vad cata mizerie e bagata sub pres de propaganda acceptata.
Da chiar am vazut poze genul aceleia la o prezentare, tururile sunt diferite si asta al meu a fost pe bune ca informatii. Ghidul ne-a zis de milioanele ce au murit in razboi, ca si acum mai explodeaza mine, anumite zone de la granita cu Laos sunt interzise si ca inca sunt schiloditi oamenii de la explozia munitiei ramase de la razboi.
Propaganda e una, realitatea din teren e alta. Turismul e in floare la ei si practicat pe mai multe nivele ca totusi Vietnamul e o tara socialista 😉
Pentru cei veniti cu viza turistica e alta treaba. Aia sunt dusi de mana doar in anumite zone nu au voie sa iasa singuri, doar in grupul stabilit si vad exact ce trebuie si da nu le sunt prezentate tunelurile rezistentei si nici capcane pentru amerloci!!
Am avut o viza de afaceri de 3 luni, alte facilitati, alt acces, e valabila inca pot sa ma intorc inapoi. A trebuit sa duc copilu’ la scoala si sa vad ce mai e pe acasa
Ne mananca „chineji”cu fulgi cu tot pana ajunge Putin sa sufere! Vai de mama Europei, ce-a fost si ce hazna a ajuns, vorba lui Cola, nu ar fi rau sa inceapa pregtirile de agricultura d-aia sustenabila ce pana acum era cunoscuta ca de subzistenta ca pe acolo ajungem!
E na si tu acuma, adica ce vrei sa zici? Ca urmeaza ca Mercedes sa lanseze noi modele de shareta?
Avem la munca 4 trotinete de astea, un ID 40 si trei Spring. Eram optimist, ba chiar entuziast pana sa vina, acum dupa ce am vazut cum e sa iti tzatazie fundul cand vezi ca bateria aia e pe terminate si nu stii daca ai norocul sa ajungi cu ea pana la o priza, mi-a trecut! Nici eu nu vad vreun viitor in afara de masina urbana, dar aici ce rost mai are cand ai transport in comun ce prin alte tari e chiar ok? Revenind la topic, e clar ca cei castigati vor fi chinezii pentru ca ce nu spune e faptul ca si alte electrice de astea tot pe la chinezi sunt facute, emblema aia de pe ele e doar de fandoseala si nu stiu cat or mai fi dispusi oamenii sa plateasca doar ptr atat.
Da, faza cu stransul din buci cand vezi bateria aia ca e pe terminate, e spectacol! All is made in China, no, mai conteaza ce sigla au? Curand o sa cumpere lumea cu kart de asta iar sigla va fi la alegere cu pretul corespunzator.
Am văzut unul de la catering în afara orașului, ja- le! Nu avea nici 30/h, cred că și- a găsit clienții leșinați de foame cu spume la gură. Noroc că era pandilie și nu avea trafic și nici nu era iarnă, că nu mai ajungea la ei. În loc de ciubuc, sigur le- a cerut o priză.
Pai no cu cat se inmultesc electricele cu atat prevad ca va exploda vanzarea de generatoare electrice portabile, da’lea pe benzina!
#SaFimGreen
Canci rubla, canci benzina, ne băgăm generatoarele undeva… Peturile nu pot fi reciclate în combustibil? Că acum ne îmbrăcăm cu ele, ai văzut? Dai minim 100 de euro pe o geacă făcută din peturi la un leu bucata. Parcă ne văd ca în filmele din Bronx, împingând la cărucioarele de supermarket, încărcate cu peturi, la fel de curați ca ăia, că începe să fie nasol să te speli, nu e green…și ții cu Putin.
Ce, bre?! Generatoare pă benzin?!?!? Poate dinam-uri, bre, d-alea dă bicle, bre! ????
Toaaaaaată lumea bună (!) zîci că trăbă să facem iconomie „la-sânji” și matale o dai cu „binzin'” , nu ț-ar fi măcar un pic rușîni?!?! Dîn Jermanea, până-n Hamerica, or zîs să defectăm tirmostatili la căși șî sauni șî vii matali sî ni baji biezinâ pi nas!!! Hai, bre, câ țîi cu pianistu’ p-lii di la kiyeeeev!
#Slava
Ia uite, Ice, că nu eram deloc deplasată, doar neinformată. S- a inventat deja:
https://www.gandul.ro/magazin/prima-masina-de-uz-casnic-care-transforma-pungile-de-plastic-si-pet-urile-in-combustibil-7989443
Începe să fie profetică treaba cu Bronxul.
Nu înțeleg de ce ne îmbrăcăm în peturi și pungi dacă le putem reface petrol și scăpăm de tot de ele? Articolul e din 2012, poate că Greta își va revizui atitudinea în contextul cu rușii și nu- i mai pute CoDoiul…
@Domnu’ Fane, mă îndoiesc că au habar ăia de îi beștelești pe aici, dar pe mine una mă dor ochii și nu’ s vreo prețioasă. Mai sunt doamne care vizitează blogul lui Ice, deși nu pare, că îi scriu mai răruț. Numai ce trecusem de curcubeaua postată de Vasile…Tovarăși, cu tot dragul, știu că mulți își merită înjurăturile, dar noi ce vină avem?
Bre @ice, matale vrei să-ți cumperi #sicriupăroți și nu știi cum s-o spui mai franc? Hai, că te ajutăm, nu te abandonăm noi rece printre leșuri, bre, nu-ți face probleme în privința asta !
#”N-avem liniște până nu scăpăm de tine!” ??????
DECI,
caută, frate, alte soluții mai puțin costisitoare pentru tine, pentru „acel moment”, nu un căcat de fier mort! doar pen’ că #ziceGreta!
Ok, văz că de azi oil’u e și mai scump din cauză de
#-utute-n-urăurSULAmăt-i!
dar d-aci și până la a cheltui pentru un asemenea fier de călcat, nu se prea rent-ește, pă bune!
Dacă la panouri foto…(poate vor face și poji,nu să știe! ???) m-aș băga, varianta #selfexistence, cu heblu dublu și acumulatori, pentru funcționare independentă a-la-long, cu căcatul ăsta nici în oraș n-aș ieși, că nici în oraș nu poci să-mping din cauză de meniscuri și mai e și #băiețicuBMVpericuloși, deci zero șanse să te descurci în #junglaurbană.
(Io nu sunt deloc adeptul exprimărilor de gen „#”și constat că de ce le folosesc, d-aia le urăsc mai mult ???) dar, na, trendu’ , bată-l…!
Asta mi’a picat la teste din intamplare si recunosc ca mai tare m’ a facut curios de ce sunt in stare chinezii sa faca cu 10.000 de euroi fata de ce sunt in stare europenii cu 40.000 de euroi. E, dupa ce am vazut trotineta asta chinezasca raspunsul a fost simplu: fix acelasi lucru!
A , și să nu uit :
Începând de azi, IO voi evolua la „paralele-sol-trambulină-cal cu…mânersubburtă?” sub numele de
„#-utute-n-urăurSULAmăt-i!”
Deci ,
i o s o n o persona!???
@ice, dacă ai probleme din cauza noului meu „name”, spune-mi și modific!
Merci!
E alegera ta, pe mine nu ma deranjeaza cu nimic! Sa’l folosesti sanatos!
No, Mulțam Fain!
Aicea-z io, acolo cine-i?! ?????
EON’ul!
Ăăăă, deci
Trăbă neapărat să te corectez…!
Că nu-i vorba de „regularizare”….
ci de „REGULARE” , bre,
adică de operațiunea de fu…”regulare in gura” di populo di prosti!
Reconosco, i-o parlare i scribere execrabile d’italiano, mai ales”o vero! ??io scribere mai aleso după urecheia stinghia (că aia dreapta aude mai prosto!) dar mia logica e PERFETTO! e io creo che UE dat-o nostra molto MUIE!
CAPISCI ?! nu ziceți că NU, că tre’ s-o iau di la cap cu dimonstrațea! ???
Hai, că din muea de azi, ne-am săturat!
Vedem ce ne-or mai da șî mâni! da’ io cre’ c-o fi tot d-asta … smântânoasă!
Fi-le-ar neamu’ lor de bășinoși…!!!! ????
De mult nu am mai vazut un articol la tine!
Pentru tine articolele sunt exclusiv tech si despre tinerete fara batranete? No, „supriza” nici eu nu mai vad de multa vreme articole la tine, dar imi pastrez speranta!
Dupa cum si-o doneaza singuri galbejitii prin Shang hai, Pekin si alte orasele,cel putin pana la toamna cand au conclavu’ la sefime, am o veste excelenta (vorba lu’ aia de la ProsTV): Nu vom mai avea nici masini cu fum da’ nici electrice. Vor mai fi cateva, d-alea scumpe, cu care sa se dea Muskii si alti parliti. Chinezii se pare c-au intrat in era sinuciderii economice. Deh, trendu’ occidental e in voga. Hai, acum bucurati-va ca Bastus la oase! Traiasca si infloreasca marea tzicneala mondiala, iuhuhu!!!
PS A doua veste buna e ca poate nu apucam fiindca bum-bum!
La cum se arata lucrurile, la carute ne intoarcem.
Ntz, nu cred. Lemne nu o sa mai ai voie sa tai, untura de porc (deh, fara oloi ca nu e verde) pentru osii nexam ca nici porci nu vom mai avea voie sa crestem. Poate perpedes da’ ma-ndoiesc, ca si-acolo ne va trebui permis si cod QR. Cu respiratu’ nu stiu cum va fi da’ sigur va fi o veselie, mama-mama!
Of, of … ignoranta asta! Pai ce caruta de peturi unse cu grasime de alge imi fac, n’a vazut mama Gretei! Tovarase Cib, nu ignora inventivitatea romanului la ananghie! Cum zicea maestrul Puric, ca sa cunosti poporul roman, citeste Danila Prepeleac si ai sa afli ca romanul se destapta doar cand da de dracul, iar de acolo il joaca cum canta! (ultima parte imi apartine)! Eh …. stai cuminte matale, ca nu s’a nascut drac mai mare ca noi cand de drac dam!
Nu știu ce zice Morten ăsta, dar sună bine și cre’că „a globalizat ” pământul ( ) mai bine decât uranienii, Schwab și Greta la un loc. Enjoy!
https://youtube.com/watch?v=m5RMz0GRYSM