Black Friday a aratat ca romanii au prins gustul cardului de credit. Promotiile continua

Primul Black Friday din „noua normalitate” de pandemie, a aratat cat de mult si’au schimbat romanii obiceiurile de consum prinzand gustul cardului de credit si al cumparaturilor online, conform statisticilor peste un milion de romani au cautat joi pe Google termenul ”eMAG” si peste 200.000 au cautat ”Altex”. Vanzarile sunt mai mari decat anul trecut si platile cu cardul au crescut cu mai mult de 50%. La eMAG, Black Friday a inceput la 7.38 si cele mai mari comenzi au depasit 30.000 de lei. La fel ca anii trecuti, cele mai bune oferte s-au epuizat insa in sub 2-3 minute si putini sunt cei care chiar au apucat sa se bucure de reducerile mari, produsele cu aceste reduceri fiind intr’un stoc foarte mic, reprezentand o manevra binecunoscuta de marketing, respectiv asa numitele produse „carlig” care sa atraga cumparatorii ce intr’un final nu vor cumpara chiar ce si’au dorit, dar nici nu pleaca cu mana goala.

Black Friday in date statistice

  • printre cei mai cautati termeni pe Google vineri s-au numarat mai multi legati de tehnologie, brand-uri si Black Friday: marcile Samsung si Allview, editura Litera, magazinele online Quickmobile si WatchShop, editura Litera, dar si ”Black Friday televizoare”;
  • eMAG a ajuns la vanzari de 500 milioane lei dupa 11 ore de Black Friday, egaland vanzarile din întreg Black Friday-ul de peste 16 ore de anul trecut;
  • datele PayU arata ca, pana la ora 16.00, a intermediat 358.000 de tranzacții, cu 80% mai multe decat anul trecut. Valoarea medie a coșului platit integral era de 715 lei, iar la cel platit cu cardul in rate era de 1.079 lei;
  • eMAG raporteaza ca in 7 ore a vindut de 433 milioane lei, cu 60 de milioane mai mult decât anul trecut. Platile online cu cardul au ajuns la 54%, cea mai mare crestere din ultimii ani. Cea mai complexa comanda include 97 de produse distincte. Cele mai multe comenzi raportate la mia de locuitori au venit din Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Slatina, Brasov, Constanta, Sibiu, Alba Iulia, Timisoara si Zalau;
  • EvoMAG spune ca 68% dintre comenzi au fost facute de barbati si doar 32% de catre femei si doua treimi dintre comenzi au fost platite cu cardul. Cele mai vandute produse au fost telefoanele mobile, televizoarele LED, laptopurile, electrocasnicele mari si componentele PC. sapte din zece comenzi au fost plasate de pe dispozitive mobile;
  • Tranzactiile cu cardul au crescut cu 70% fata de Black Friday-ul de anul trecut, iar un avantaj este ca returnarea banilor se face mai rapid in cazul unui retur de produs, spune Mihaela Ciupala de la Mastercard. Datele PayU arata ca in clasamentul cardurilor din strainatate cu care s-au facut cumparaturi in Black Friday-ul romanesc, pe primul loc este Marea Britanie. Reprezentanta Mastercard a explicat ca UK are o pondere atat de mare nu doar fiindca sunt romani de acolo care comanda, ci și fiindca multi romani din tara au facut cumparaturi cu Revolut, iar emitentul cardurilor Revolut are sediul in UK.

Mai multe date statistice puteti vedea aici.

Cat de mult s’au schimbat obiceiurile de consum ale romanilor in pandemie

Analizand putin datele de mai sus, se poate observa usor faptul ca daca in anii trecuti campioane erau femeile la cumparaturile online mai ales pe partea de moda si ingrijire, faptul ca anul acesta evenimentele sociale au fost interzise in mare parte a lor se reflecta si in reducerea volumului de vanzari ale acestor produse. De asemenea, fabuloasa crestere a tranzactiile cu cardul au crescut cu 70% fata de Black Friday-ul de anul trecut, ne arata ca romanii in aceasta pandemie au fost impulsionati masiv sa foloseasca aceasta modalitate de plata, fapt care din punct de vedere logistic este mana cereasca atat pentru bancii cat si pentru vanzatori dar mai ales pentru curierii care in felul asta vor reusi sa eficientizeze ceva mai bine distributia coletelor, timpul de livrare al lor la adresa reducandu’se considerabil, in practica fiind vorba de livrari rapide care nu mai necesita incasarea banilor la predarea coletului, acestea in mare parte fiind preplatite.

Black Friday 2020, parti bune si mai putin bune

Partea buna este ca, cel putin teoretic, volumul mare de vanzari este o gura de oxigen pentru economia in declin, conform ultimelor rapoarte financiare, in ciuda „lucrurilor minunate” predicate de Citu, ministrul de Finante, a inregistrat o scadere de aproximativ 6,2% in 2020 pe fondul pandemiei. Teoretic, in Q3, pe fondul acestei sesiuni de consum si a celor care urmeaza de sarbatori, economia ar trebui sa inregistreze un mic salt ce sa reduc deficitul existent, taxele incasate la bugetul saracit de pandemie fiind mai mult decat binevenite.

Partea proasta este ca cea mai mare parte a acestor vanzari a fost pe credit, fapt ce a dus la un nou eveniment inedit, respectiv blocarea temporara a sistemelor informatice ale marilor banci, care se pare ca au fost luate prin suprindere de acest volum urias de tranzactii si cereri de creditare, site’urile de vanzari rezistand in schimb eroic, pentru prima oara de cand se tine Black Friday si pe la noi, problemele de accesare raportate fiind aproape inexistente, fata de anii trecuti cand aceste siteuri erau picate minute bune din pricina numarului urias de accesari.

Campaniile de promotii continua

Desi Black Friday s’a incheiat teoretic ieri, majoritatea magazinelor online desfasoara in continuare campanii de promotii online, dupa cum urmeaza:

Concluzie

Desi pandemie, apetitul romanilor pentru tehnologie si cumparaturi in general, a ramas la fel de mare, volumul mare de vanzari online stand dovada clara a faptului ca foarte putini romani par sa isi faca griji pentru ziua de maine, cumparaturile in rate si in baza cardurilor de credit (cumparaturi) cunoscand o reala explozie in aceasta pandemie care a reusit sa ii invete pe romani ce nu a reusit nimeni in 10 ani in ciuda eforturilor facute de banci si vanzatori in acest sens. In contextul economic actual, acest lucru e o sabie cu doua taisuri, pe deoparte consumul fiind benefic stimularii economie in cadere libera, pe de alta parte acest consum fiind facut in mare parte pe credit, in actualul context economic ar putea sa fie destul de contondent pentru unii dupa ianuarie 2021 cand va fi resimtit adevaratul recul economic de cele mai multe din firmele care probabil ca vor apela la disponibilizari de personal.

Voi ce v’ati cumparat de Black Friday? laugh

black friday 2020

3 comentarii la „Black Friday a aratat ca romanii au prins gustul cardului de credit. Promotiile continua”

  1. Am plecat in aceasta aventură cu gândul să nu cumpăr nimic. Practic aveam cam de toate, firește cate ceva lipsește din casă tot timpul.
    Pe parcursul zilei am cumpărat și eu cate ceva soția a luat ceva bestdeal-uri când s-a deschis serverul. Când vom primi produsele voi scrie pe blog un articol.

    Răspunde
    • Eu daca am tot ce imi trebuie, nu pornesc aventura ca nu am motive sa o fac … adica’lea … eu cat doar lucruri de care am nevoie si nu cat lucruri de care n’am nevoie „dar poate gasesc totusi ceva!” laugh
      Sa le folositi sanatosi … cand or ajunge!

      Răspunde
      • Nefolositoare n-or fi cel puțin alea cumpărate de mine, peste sotie nu mă bag că pe urma avem discuții. :)) Unul din lucrurile comandate de mine tot în folosul ei este mai mult deci mno.

        Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura