Cate masini second-hand s’au vandut in realitate dupa eliminarea taxei auto?

 

La o luna si jumatate de la eliminarea infamei taxe auto (1 februarie 2017), am vazut tot soiul de stiri conform carora se vehiculau inmatriculari de masini SH in crestere cu pana la 300% fata de aceiasi perioada a anului trecut, ceia ce se traduce in jurul a ~30.000 de masini.

Bineinteles ca imediat au inceput sa circule si legendele conform carora, Romania s’a umplut si continua sa se umple de rable odata ce aceasta taxa nu mai exista! Ei bine dragii mei, din experientele mele cu acest domeniu, va pot spune ca toate sunt niste ineptii fara sens, efectul asupra vanzarilor de masini SH fiind exact invers decat cel asteptat de toata lumea, adica mai exact, in loc ca aceste vanzari sa creasca, pot spune ca sunt undeva la nivelul inghetarii pietei … adica mai pe romaneste: nu se vand masini mai deloc!

Si acum bineinteles ca o sa ma intrebati: pai si daca nu se vand, de ce in februarie a existat aceasta crestere fabuloasa de inmatriculari?

In primul rand, mult anuntata eliminare a taxei de prima inmatriculare a dus la blocarea inmatricularilor de masini SH in asteptarea acestei taxe! Practic, ce ati vazut acum in februarie, in cea mai mare parte sunt masini „trase pe dreapta” de cateva luni bune de zile in asteptarea acestui moment! Stiu o gramada de oameni, care desi si’au cumparat masina inca din luna septembrie a anului trecut, au stat cu ele pe numere rosii, sau chiar in curte pana in luna februarie a acestui an pentru a le putea inmatricula fara taxa! Un alt aspect al cresteri numarului de inmatriculari este dat de faptul ca multi care aveau masinile inmatriculate in Bulgaria, acum au ales sa le inmatriculeze pe ei in Romania, si aici vorbim mai ales de masinile care aveau o taxa auto foarte mare.

 

Si pana la urma care este situatia reala?

Situatia reala in ce priveste vanzarea de masini SH „proaspat” aduse este nasoala la fel ca vanzarile care pur si simplu s’au blocat in loc sa creasca, probabil de vina fiind si incertitudinea politico-economica din ultima vreme, plus ca multi sunt speriati de viitoarele taxe nestiind inca la ce sa se astepte si de aia nu stiu nici ce masina sa isi ia ca sa si’le poata permite. Targurile auto sunt pline in mare parte tot de masini aduse inainte de februarie cand toata lumea se astepta la un bOOm al vanzarilor care nu a mai fost! Preturile la masinile SH au crescut in medie cu ~10% si nu neaparat pentru ca ar profita samsarii de situatie (cum am vazut manipulandu’se prin presa) ci pentru ca pur si simplu au crescut destul de mult costurile de import ale masinilor. O alta cauza este datorata faptului ca in paralel si pretentiile pietei au crescut, multi dorindu’si de o buna bucata de vreme masini din ce in ce mai dotate si cu ani din ce in ce mai putini! Masinile alea costa si pe dincolo, nimeni nu iti da nici acolo masina cu ani putini, bine dotata la bani de nimic! Contrar ideei ca soselele tarii se vor umple de rable, va pot spune ca nu e deloc asa, ba chiar dimpotriva, multi din cumparatori avand deja o asemenea rabla de care vor sa scape si sa isi ia una cat se poate de buna asa cum scriam mai sus! S’au dus vremurile alea cand romanii erau dispusi sa cumpere orice cazan cu patru rotii, tot ce ii interesa fiind pretul! Piata auto de la noi a evoluat destul de mult in ultimi ani, lucru ce il puteti vedea si pe strazi, rar mai vezi cate o rabla care fumega, mare parte a masinilor incepand sa fie din ce in ce mai decente si asta este un lucru mai mult decat ok, de aia am sustitut si sustin ca e o tampenie orice tip de taxare suplimentara care in loc sa ajute mai rau face!

In concluzie … realele efecte ale eliminarii temporare ale taxei auto (spun temporare pentru ca se va compensa cumva pana la urma prin alte taxe) le vom putea aprecia abia prin vara, cel putin deocamdata va pot spune ca ce ati citit prin presa sunt doar niste intoxicari inutile care probabil isi doresc a avea darul de a justifica noile taxe la care se lucreaza intens in perioada asta!

7 comentarii la „Cate masini second-hand s’au vandut in realitate dupa eliminarea taxei auto?”

  1. E o chestie pe care multi romani refuza sa o inteleaga si anume aceea ca un Logan produs in urma cu 5-6 ani poate sa fie mai rabla decat o masina produsa in Germania acum 10 ani.
    Eu am Logan de 7 ani si Opel de 15 ani si deocamdata ambele sunt OK, insa tin minte cand aveam Solenza in Romania. La 4 ani era plina de rugina si balanganea toata. Loganul e plimbat mai mult pe aici si n-a facut mai mult de 10000 de km/an asa ca nu prea are de ce sa puna probleme, dar daca erau alte conditii atunci sigur era praf si ala pana acum.

    Răspunde
  2. Maline, aici nu sunt de acord cu tine decat partial si am sa incerc sa argumentez cat de bine pot lucrul asta:

    1. Solentza a fost un produs pur romanesc, la fabricarea caruia s’au folosit materiale de proasta calitate. Singurul lucru bun din masinile alea era motorizarea si cutia de viteze … made by Renault! In rest, pe partea de tablarie, fiind defapt un soi de Super-Nova 2, avand aceleasi metehne fiind facuta pe aceasi linie de fabricatie si acelasi proces tehnologic din care erau taiate tot ce insemnau „costuri suplimentare” cum ar fi galvanizarea tablariei. Logan este din alt film, fiind primul produs post-decembrist sub supraveghere si garantie Renault! Chiar daca s’a dorit un produs ieftinache, a fost unul foarte bun pentru banii lui, Loganele fabricate prin 2005-2006 care ruleaza mai mult decat ok si in ziua de azi, aratand inca foarte bine stau marturie! Stiu taxi’uri cu 7-800.000km care arata inca foarte bine, fara prea mari interventii nici la motorizare si nici la caroserie, cea din urma fiind oricum galvanizata si teoretic garantata de Renault vreme de 10 ani.

    2. Nu vrei sa stii cum erau Opelurile inainte de cel pe care il ai tu (care banuiesc ca e ori Astra G ori Vectra B) respectiv Astra F/Vectra A fabricate pana prin 2002. Dupa maxim 2 ani pusca tabla pe ele ca pop-corn’ul, problemele de la pasajele spate si praguri fiind o probleme de care nu scapai orice ai fi vrut sa faci si nici in rest nu erai mai fericit, si crede’ma ca stiu ce vorbesc, am avut asa ceva 10 ani. smile Masinile fabricate acum de Dacia, mai ales noile generatii, nu sunt cu nimic mai prejos decat masinile din segmentul entry-level, medium level fabricate pe la nemtalai, ba chiar dimpotriva! Am ocazia sa tot frec la masini de tot soiul … si pot sa iti spun ca nici macar segmentul premium nu mai e ce a fost! In ce priveste Opel ca exemplu, Astra H s’a tinut destul de binisor (desi nici pe departe la fel de bine ca Astra G) in schimb noile modele (J/K) sunt firave rau si lucrul asta se observa usor. Poate lucrurile or sa fie mai bune dupa preluarea de catre cei de la PSA.

    In concluzie, Dacia nu mai e ce a fost de la preluarea celor de la Renault (in sensul bun) cum nici restul nu mai sunt ce au fost de la globalizare incoace (in sensul rau)! smile

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura