Multi ani de zile traficul de masini SH nu a avut o legislatie clara, fiind una din caile prin care unii s’au suplimentat veniturile lunare, in vremea in care altii au dezvoltat o adevarata „industrie” facand bani seriosi din asta, mare parte din ei netaxati.
Asa cum prevesteam pe aici inca de prin primavara cand toata lumea huzurea ca scapasera de taxa auto iar piata SH luase un avant de o frenezie mai mare ca niciodata , ca orice lucru frumos si aceasta pare ca va avea in curand un final prin tot mai multe masuri anuntate care isi propun sa franeze aceasta piata pe cat posibil, iar ce scapa sa fie taxat la sange!
In ideea asta si dincolo de povestile cu ecologia (li’se rupe la toti in realitate de asta, fiind doar pretextul perfect ca sa te mai cocoseze cu niste taxe), astea sunt doar cateva din masuri anuntate:
- o noua taxa auto mai scumpa ca niciodata, platita anual! Din 2018 in mod cert vom avea asa ceva, in momentul asta doar lucreaza la ambalajul in care sa ne’o serveasca, variantele vehiculate fiind destule, targetate in primul rand fiind masinile ieftine EURO 2-3-4, adica minim ~70% din parcul auto! Interesant va fi sa vedem ce se intampla cu (muuultele) masini implicate in scandalul Dieselgate, care teoretic ar trebui toate duse pe la RAR si degradate de la fraudulosul EURO5 pe undeva pe la maxim EURO2, pentru ca altfel RAR ar comite o ilegalitate acceptandu’le a fi taxate la acel nivel dovedit ca unul ireal!
- se lucreaza la schimbarea modalitatii de impozitare al taxele locale unde nu e clar ce vor modifica, dar in mod cert vom plati mai mult si catre primarii;
- pe langa ITP la 12 luni pentru masinile mai vechi de 10 ani (majoritatea) se anunta si alte noi vizite pe la RAR pentru toate masinile care nu au trecut nivelul de CO2 in acte si nu sunt putine deloc;
- se pare ca se lucreaza si la un nou impozit special pentru toti cei care vand mai mult de 2 masini pe an, acesta urmand sa cresca progresiv cu numarul de masini vandute;
- intre timp, tacit au inceput a fie citati la fisc toti cei care au vandut in ultimi 5 ani mai mult de 4 masini pe an, calculanduli’se 16% impozit + 5,5% CAS/fiecare masina vanduta. Am prieteni la care le’au venit deja instintati pentru plata a catorva mii bune de euro.
Daca la toate astea mai punem si supraacciza la benzina plus pretul crescut din pix de benzinari; cresterea tarifelor RCA de la o luna la alta pana chiar si la triplarea lor de la un an la altul … avem deja o imagine nu foarte optimista pentru aceasta piata care cu siguranta ca va suferi un recul destul de mare dupa intrarea acestor taxe in aplicare ce se vor vedea atat in pretul masinilor SH, cat si in scaderea abrupta a vanzarilor de masini SH.
Ca o veste totusi buna, se pare ca s’a simplificat procedura de recuperare a vechii taxe auto, la depunerea actelor nemaifiind nevoie de chitanta doveditoare, masinile fiind verificate in sistem daca a fost platita aceasta taxa, cum dealtfel era si normal.
Voi ce ziceti, avem vreo sansa sa scapam de macar o parte din aceste taxe si sa putem macar sa ne folosim masinile pe care le avem deja, sau in curand cimitirele de masini vor fi niste afaceri mai bune decat targurile auto?
Raul e deja facut. Nu cred ca o sa mai conteze prea mult implementarea unei noi legislatii atat timp cat s-au inmatriculat masini cat pentru 10 ani de acum incolo.
Impozitele locale de multe ori nu se platesc, iar ITP-ul se face inca si cu spaga, deci cele mai problematice aspecte au deja rezolvare.
Maline, nu e chiar asa, lucrurile s’au schimbat mult de atunci de cand le stiai tu!
Impozitele locale se cam platesc de la o vreme, in primul rand din cauza faptului ca neplatindu’le esti blocat sa faci orice alte tranzactii pe viitor pana cand acele impozite nu sunt platite. In plus de asta au devenit din ce in ce mai eficienti in recuperarea creantelor de cand impart baza de date cu fiscul, punand de vreme buna deja propriri pe orice forma de venit gasesc pana la recuperarea lor.
ITP’ul se va lua ca si pana acum desi cred ca am mai avut discutia asta si ti’am mai spus ca lucrurile s’au schimbat si in acest caz, plus ca ITP’ul treptat prin noile masuri impuse va fi tot mai greu de luat.
In rest … astea erau cele mai mici doua probleme dintre toate, beleaua cea mai mare fiind in primul rand acea viitoare taxa anuala.
Si de ce zici ca e un rau ca oamenii si’au permis sa isi cumpere fiecare o masina din ce bani a avut? Nu e normal sa fie asa? Nu e la fel peste tot? Eu cand am trecut prin Spania am vazut masini vechi fara numar si nu toate in cea mai laudabila stare, acelasi lucru remarcandu’l si pe la altii cu Jermanica in frunte. Restul sunt mai cu mot ca noi sa isi poata permite o masina? Eu sunt de acord cu tine ca ideal e sa fie masini cat de cat ok pe sosele, dar asa cum am mai zis, din statistica reiasa ca accidentele inregistrate din cauza unor bele tehnice sunt de 0.30% procentuale, ceea ce este infim ca tot omul incearca sa isi intretina amarata aia de masina cumparata cu munca multa cat de bine poate ca sa traga de ea cat poate. Nu e normal ca de acum sa se pise pe toti, doar pentru ca pot si sa traga bani de pe noi fara numar tot pentru ca pot si tot asta fac de vreo 30 de ani incoace.
In fine .. discutia e lunga, concluzia e doar aia din titlul.
Intodeauna m-am intrebat, de ce Romania e condusa doar de imbecili, tradatori de neam, de interes national si al propriilor cetateni
Ca asa sunt romanii prin natura lor, istoria stand perpetua dovada a acestui lucru?