Certificatul RAR Auto Pass va deveni obligatoriu pentru vanzarea unei masini SH

Legea certificatului RAR Auto Pass a trecut de Senat si in principiu avem de a face cu un certificat ce va deveni obligatoriu la vanzarea unei masini SH, acesta trebuind sa fie obtinut de catre vanzator contracost de la RAR, in baza VIN (seria de caroserie) a masinii. Acest document va cuprinde intregul istoric al vehiculului care va contine numarul real de kilometri ai autoturismului, avariile si reparatiile majore suferite de aurovehicul pana la momentul vanzarii catre noul proprietar.

Diavolul sta in detalii

Desi aparent este un lucru bun menit sa protejeze cumparatorul de tepele date de samsarii de masini, in realitate insa, in cativa ani, respectiv 2025, acest certificat va fi legat de emisiile de CO2 ale autovehiculului devenind treptat din RAR Auto Pass -> RAR Green Auto Pass, normele CO2 impuse urmand sa stabileasca daca mai poti sau nu sa vinzi sau sa cumpari o masina SH, aceasta trebuind sa fie in niste norme stabilite de leguitor, acelasi lucru urmand sa fie stabilit si in cazul utilizarii ei, taxele progresive pe CO2 urmand sa fie decisive pentru multi care nu isi vor mai permite nici macar sa utilizeze masina aia, singura cale de a scapa de ea urmand sa fie centrele de reciclare. Aceiasi regula se va aplica si locuintelor unde exista deja de cativa ani certificatele energetice obligatorii la vanzarea unui imobil, ce lipsesc find deocamdata doar normele CO2, la care se lucreaza deja, ca un pas decisiv la cel mai pervers atac din istorie dat proprietatii private pentru ca va conditiona si utilizarea ei, nu doar detinerea, fapt ce pentru multi va deveni o povara imposibil de dus.

Nici masinile electrice probabil ca nu vor fi scutite

Cine e azi fericit si crede ca o masina electrica il salveaza de probleme, se inseala, pentru ca in cativa ani si odata cu popularizarea lor si aceste masini vor intra in vizorul acestor certificate de CO2, reglementarea urmand sa prevada nivelul de uzura al bateriilor si energia consumata/kilometru, prin unele tari, unde sunt foarte populare, incepand deja suprataxarea lor. In cazul unor baterii uzate si implicit o autonomie tot mai redusa, probabil ca urmeaza sa se ia in calcul numarul de incarcari necesare la 100Km, precum si consumul de energie al acestor masini. La toate astea se adauga deja o crestere uriasa a asigurarilor pentru acest tip de masini care sunt considerate de asiguratori ca „masini de unica folosinta”.

Cu un pas si mai aproape de economia circulara din comunism, noua directie a “Epocii de Aur” europeane

“Nu veti detine nimic și veti fi fericiti!” – Amintiri din viitor

Intre timp, „EV Green Revolution” merge foarte bine

14 comentarii la „Certificatul RAR Auto Pass va deveni obligatoriu pentru vanzarea unei masini SH”

  1. Nu inteleg, de ce ai vrea masina proprietate pe numele tau? Sa fie un sistem de ride sharing, ca la trotinete. Iei o masina de pe strada, te sui in ea, te duce, te intorci. Electrica. Ce diesel? Ce poluare? rofl Sau vrei sa fie ca la rusi, sa n-ai acces la un ABS, sa nu ai acces la componente de siguranta ale unei masini?

    Suntem europeni, nu?

    Răspunde
  2. Nu cred că este pentru a ne proteja de tepe…a fost creat pentru a dat tepe cu tot felul de prostii de taxe care le vor fi băgate pe gât oamenilor.

    Răspunde
  3. Perfect de acord cu Stefan, e o mizerie menita sa ne speteasca cu taxe noi puse pe baza vrajelii cu poluarea, pana cand o sa ajungem sa renuntam la tot. Sper sa se termine cu dementa asta sau ne intoarcem la comunism de ala de o sa il regretam pe ala a lui Ceausescu!

    Răspunde
  4. Scopul final e niama masina, niama proprietate, niama nimic, nada, nix, niente. Comunism in cel mai pur stil. Doar se stie de la invatamantul politic (astia mai purii care am apucat) ca acesta va aparea in cele mai dezvoltate tari dpdv economic. Ca rezultat al luptei dintre fortele de productie si relatiile de productie. Se numeste materialism dialectic. Marx a avut dreptate, nu degeaba i-au ridicat nemtii statutie. Comunismul sovietic a fost doar un accident. In ala oamenii inca aveau proprietati. Asa ca, mai baieti si fete, sa ne obisnuim. Avem asadar doua variante: razboi mondial urmat de epoca de piatra neslefuita vs comunism pur. Win win, cum ar zice optimistu’. Acum, bucurati-va! diablo

    Răspunde
  5. Avand in vedere ca am devenit cimitirul Europei, eu cred ca acest proiect de lege trebuia sa inceapa cu altceva – interzicerea importului de tigai. Dar na, cum ne place noua, tratam efecte, nu cauze.

    Eu cred cu tarie ca nu toata lumea trebuie sa detina o masina. Stiu ca par cinic cand zic asta, dar cred ca trebuie sa ne uitam si la cealalta latura a problemei, suntem campioni la accidente. Ne plangem ca drumuri si ca multe altele, dar si cand te uiti pe strada in mijlocul iernii si vezi 7/10 masini ruland slick-uri de vara… parca te trec niste fiori pe sira spinarii, iar asta nu-mi face decat sa-mi intareasca convingearea.

    Stiu, e naspa sa inhalam CO2-ul produs de toti baietii care au vrut un E46 cu 500k de KM, dar nu ala curma vieti ci faptul ca foarte multi dintre cei care ajung sa detina un automobil SH nu-si permit sa-l intretina, nu-si permita sa faca revizii, nu-si permit sa schimbe anvelope samd. Iar astea cumulate, la finalul zilei au un cuvant greu de spus in nenumaratele accidente auto care se intampla zilnic pe soselele patriei.

    Si atunci ma intreb, victimele lor cu ce au gresit sa fie omorate de o tigaie care a trecut de RAR sau ITP cu un Eminescu?!

    Răspunde
    • Ce zici tu pe aici e o problema sistemica ce tine de niste lucruri care sunt reglementate deja! Daca RAR si’ar face treaba, militia si’ar face treaba, drumarii si’ar face treaba … lucrurile ar functiona de la sine! Nimeni nu isi face treaba, absolut nimeni iar solutia gasita nu e asta, intr’o societate liberala si democratica, dreptul de a detine ceva si a il utiliza dupa bunul plac e un drept inalienabil, pentru restul exista reglementari, institurii, leguitor si oameni care sunt platiti sa se ocupe de treaba asta, atata vreme cat acele reglementari, institutii, legiuitor si oameni nu isi fac treaba, nu te poti astepta la altceva! In concluzie, la toate belele nu cautati de fiecare data un Acarul Paun, pentru ca solutia asta comunista nu fost si nu este solutie la toate problemele!

      Răspunde
  6. Nu mai taxe , taxe si iar taxe dar sa mai mareasca si ei salariile , pensiile , alocatiile ca nah atunci cand tot bagi taxe , maresti impozitele e normal sa mai cresti si salariul , pensia , alocatia etc …

    Răspunde
    • Pai tocmai de aia taxe peste taxe, ca de alea nu mai sunt banii, trebuie sa da zdemiliarde partenerului strategic pe fiare vechi, sa ajutam Ucraina …de unde bani si de mariri de venituri?

      Răspunde
  7. Apar mașini din alea de la Google ce se conduc singure, cu GPS și tot ce le trebuie. Poate și cu RAR-ul va sta altfel…de se vor duce singure la RAR, ceva de genul. Am văzut că în UK deja se pregătesc să le dea drumul pe autostrăzi.

    Răspunde
    • Pana o sa vedem pe strazil masinile autonome si functionand cu adevarat autonom, noi o sa fim demulta vreme pamant de flori.

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura