Desi odata cu lansarea modelului electric Dacia Spring (produsa in China), Renault anunta intentia ca Dacia sa fie inclusa in viitoarele planuri de electrificare a gamei, se pare ca Renault in urma retrageri (pentru 6 ani) din Rusia s’a razgandit si anunta ca urmeaza ca toate viitoarele sale investitii in masini electrice sa se concentreze in Franta, diviziile externe de productie a masinilor cu motoare termice urmand sa fie vandute ca participatie altor terti.
Dacia nu mai face parte din planurile de dezvoltare ale Renault
Potrivit Automotive News Europe, cea mai cunoscuta publicatie de business din industria auto europeana, preluata de zf.ro, Renault are in plan infiintarea a doua divizii – una pentru masini electrice in Franta si una dedicata motoarelor termice pentru diviziile din afara Frantei. Sursele citate de Automotive News Europe spun ca deja grupul francez a primit cereri de parteneriat pentru divizia de motoare termice – care va include Automobile Dacia, Uzina Mecanica de la Mioveni si Renault Technologie Roumanie. Miza o reprezinta obtinerea de fonduri pentru investitiile in dezvoltarea masinilor electrice segment pe care Tesla a devenit un jucator principal inclusiv in Europa.
Daca in viitoarea companie pentru masini electrice Renault va detine majoritatea, planul pentru cealalta companie, pentru motoare termice, va fi sa ramana cu 40% din actiuni, iar 60% sa fie vandute – astfel, uzina Dacia de la Mioveni ar putea avea un alt proprietar in perioada urmatoare.
Grupul Renault anunta in toamna ca viitoarea companie pentru masini electrice va avea sediul in Franta, iar cea pentru motoare termice intr-o alta tara – entitatea pentru motoare termice include productia de motoare si cutii de viteze din Spania, Portugalia, Turcia, Romania si America Latina.
Romania ocolita de investitiile majore in dezvoltarea si fabricare bateriilor pentru masini electrice
Desi in urma cu doi ani de zile se vehicula informatia conform careia Romania se afla pe lista scurta a unor producatori de baterii pentru masinile electrice pentru ca avea deja traditia a doi producatori autohtoni de baterii (Rombat si Caranda) care au facut in ultimi ani investitii importante in modernizarea capacitatilor de productie, intr’un final nu s’a concretizat nimic in acest sens, tarile alese de producatorii unui conglomerat multinational european de baterii pentru masinile electrice find Ungaria si Polonia unde in ultimi doi ani au fost demarate investitii de miliarde de euro in fabrici care vor asigura necesarul de baterii pentru masinile electrice produse in Europa.
Viitorul Dacia de la Mioveni este unul incert
Avand in vedere perspectiva calendarului UE care isi doreste incetarea vanzarii de masini cu motoare termice pana in 2035 pe teritoriul UE, daca acest calendar se va mentine, in perspectiva actuala in care Renault pare a isi concentra intreaga dezvoltare, productie si profitul obtinut din masinile electrice catre tara mama pentru a isi proteja forta de munca interna in fata noilor provocari ale celei de a patra industrializari, Dacia Mioveni are un viitor incert datorita faptului ca aproximativ 90% din productia de masini cu motoare termice de la Mioveni este vanduta pe piata UE, urmatorul model sub sigla Dacia electric pe platforma Renault CMF-BEV anuntat initial viitor al masinilor electrice la Mioveni in colaborare cu Avtovaz (Rusia) pana in 2026, urmand sa fie dezvoltat si fabricat exclusiv in Franta, in Romania electrificarea anuntata de Renault urmand sa mai includa doar versiunea hibrida a crossoverului Jogger in 2023.
Opinie personala
Dacia Mioveni este cel mai mare contribuitor la PIB, avand peste 240.000 de angajati directi sau in industriile conexe productiei de masini, reprezentand aproximativ 70% din industria auto din Romania. Schimbarea de strategie a Renault pentru Dacia Mioveni reprezinta o lovitura grea data industriei auto din Romania, fiind poate cea mai clara dovada ca e inceputul sfarsitului globalizarii pe care o stiam pana acum, tarile mari incepand sa isi retraga industria inspre productia interna pentru a face fata cele de a patra revolutii industriale care a inceput deja. In privinta asta viitorul economic al Romaniei este unul sumbru deoarece tara asta a fost ocolita de toate investitiile majore ale viitorului, batjocura si populismul cloacei politice din ultimi 20 de ani care au renuntat complet la politica externa si doar au urmat o politica impusa de Bruxelles si „partenerul strategic”, incepe sa isi arate coltii, economia Romaniei fiind in cea mai mare parte orientata inspre consum si servicii prost platite, din punct de vedere industrial depinzand de cativa mari investitori straini care si’au urmarit pe aici doar interesele strict economice, dezvoltarea locala si capitalul romanesc fiind distruse sistematic in toti anii in care DNA a zdranganit catusele ori de cate ori cineva indraznea sa deranjeze ambasadele care au jucat un rol de administratori ai coloniei Romania, care in perspectiva celei de a patra industrializari in cel mai bun caz va redeveni o colonie agrara.
Da, dar uite că se mai ridică chestii pentru aparare. Altfel, in Romania nu mai gasesti forta de munca.
Eu vad contra globalizarea asta ca facandu-se totul in interiorul UE. Fiecare continent cu lucrurile lui, cu tehnologiile lui, iar influenta pentru chestiile mici tot pentru Africa si o parte din Asia vor fi. Totul e sa gaseasca cum sa le transporte usor.
Alea cu apararea debitate de tovarasul Dincu, sunt povesti de adormit electoratul! Nici o achizitie de pana acum de armament nu s’a concretizat cu un offset, nici macar minimal, la noi au ramas doar niste servicii in vremea in care in Polonia de exemplu e toata productia si investitiile serioase.
Cu privire la globalizare, partial ai avea dreptate daca nu s’ar vedea tendintele tot mai clare de retragere in granitele tarilor mari ale productiei de baza si doar productia mica de subabsamble prin tari satelit, adica cele cu care au si granite. Cu privire la UE, noi suntem terminati pe aici daca o tragem tot cu greenu, ca in rest, tehnologic suntem complet dependenti de altii, dezvoltarea rapida ptr recuperarea ecartului fiind o fata morgana.
Era o mișcare anunțată deja de câteva luni, și motivele sunt multiple
1. Pierderile din ultimii 3 ani, care trebuie mascate de o reașezare de business pentru confortul mental al acționarilor
2. Bătălia prețurilor mici a fost câștigată definitiv de China.. Europa va avea preturi mari, inclusiv la mașini – piața va fi restrânsă la cei care își permit, iar China nu va putea exporta mărfuri ieftine in Europa, blocată fiind prin măsuri administrative..
3. Dacă prețul nu mai contează, de-localizarea producției pentru forță de muncă ieftină, nu mai are sens..
4. Greta trebuie sa fie fericită și ea, plus armata de trotinetiști.. rușinea de a produce mărfuri care nu sunt green și progresiste rămâne pe capul sateliților/ coloniilor, în special pentru consumul lor propriu ..
5. Putin , desigur, că sunt mulți care pun botul la scuza asta
Greta este fericită.
https://youtube.com/watch?v=xYsHiyTLwjk
Era, in 2021 cand Putin si baronii combustibililor fosili ai lumii reale se prefaceau ca sunt de acord in vremea in care banii luati de la unicorni roz se duceau in productia industriei de armament!
@Cola: eu unul o asteptam sa se intample inca din luna martie 2020 cand inca covidul era o simpla raceala.
Încep să am o vagă senzație căcând eram și noi de partea bună a istoriei…niște unii s- au apucat ușurel de mutat cortina… #noapteacaproștii …Dacia, plus am citit pe undeva de Ford…plus a bătut șaua sutagenarul Kissi ca să fie bine, să nu fie rău…Nu știu!
https://youtube.com/watch?v=J9F7FuAAATA
Duamna Pippidi vorbește de forme ” UE ar fi mai în formă dacă ar ieși Ungaria, ce să mai intre alții. ” Că ziceam de mutatul cortinei… Tot dânsa vorbește de nașpeții de estici, tradiționaliști, nu cred în știință, nu buni la UE! pen’că ” Ce mai lipsește la milioanele de est-europeni care nu au încredere în știință și statul secular, ci în armată și în Dumnezeu, niște milioane de ucraineni sau sîrbi, cu drepturi egale de vot? ” Carevasăzică duamnei îi dau dureri de cap drepturile egale de vot ale europenilor deja intrați în UE, precum dânsa, care s- a bucurat pe lângă scârbavnicul drept de vot ca cetățean european și de numeroase privilegii… Vouă nu vă par opiniile dumneaei cam estice, tradiționaliste și…, Doamne, iartă- mă! pro ruse/ comuniste? Și e nasol să creadă esticii în armată? Tocmai acum s- a găsit să ne spună d’astea? :))))
Franța e noua clanță.
„Pippidi crede că unicul lider capabil să vină cu o soluție e președintele Franței, Emmanuel Macron. ”
„Priviți lucrurile din perspectiva lui Macron. Nu se poate. Orice extindere e nerealistă, Europa trebuie reorganizată ca să funcționeze.”
Tovarășe, s- a înțeles? Cei 240000 de angajați direct nu trebuie decât să privească lucrurile din perspectiva lui Macron și se rezolvă!
https://www.stiripesurse.ro/alina-mungiu-pippidi-avertizeaza-ca-ucraina-si-republica-moldova-nu-mai-au-loc-in-ue-suflu-si-idei-exista-numai-la-macron_2398780.html
Pfua, asa ceva…!
Vezi și tu?
Europa, după sancțiunile fără număr în picior: Care- i pluralul la telecomandă?
…”cnn ” : Nu știu!
( cu genurile de la femei i se trage, n- a găsit, n- au venit, s- a reorientat, are imprimanta lui în fond )
…. ăla de zice Autostradu că moare: Două!
Astia sigur ereau militiani supt acoperitoare, ca altfel nu se egzplica. Asa elocinta si clarviziune mai rar! Ng, ng, ng!
Pipiridii de la bun inceput s’a plasat de partea Rusiei, ca deh, probabil si de pe acolo veneau ceva copeici tranzactionate in euro via Germanica. In ce priveste Ungaria, urmeaza sa scriu un articol despre cum vad eu lucrurile in viitorul apropiat.
@Cib Clipul e versatil, protagoniștii pot fi oricine poftim. Am văzut o știre aseară, cu niște vaci la aeroport, vaci adevărate. Cică urma să ” reconstituie traseul” lor, ca să afle cum a fost posibilă aventurarea lor pe pistă. Ori dacă tu zici că ăștia-s sub acoperire, iată și misiunea!
@Ice, aștept să scrii. Așa o silă îmi produc trompetele astea! Hoții care strigă ” Hoții! ” S- a ales praful de Vișegrad…măcar Ungaria nu o dă cotită grosolan…să vedem dacă îi iese jocul ăsta ” cu slana în pod și cu sufletul în rai „. Mare dezamăgire cu polonezii! ( știu că e patetic ce scriu, noi fiind fiii ploii, dar priveam și eu la alții care dădeau semne că sunt diferiți de noi ).
Niste vacute cantau vesele intr-un bou vagon. De ce sunteti vesele, vacutelor? Plecam la abator in Olanda. Olanda, iti dai seama. Occident adevarat. Poate vroiau si alea din reportaj sa faca o vizita, poti pentru ca sa stii? Despre Visegrad, ce pretentii sa ai? Singurii cu oo d-acolo sunt hunii. Da nu ma mir, astia nu sunt slavi. Cred ca singurii slavi adevarati au ramas doar sarbii si rusii. Restul s-au muiat de la prea mult McD si CC. Despre ai nostri, ramane cum am stabilit, osatura de rama de cea mai buna calitate.
Da.
@Tiana: am reusit cumva sa le adum pe toate la un loc si dupa 2 zile de analiza si scris, sa iasa ceva pe aici.
Cu privire la Visegrad, in ce priveste Polonia era cumva de asteptat si pe Twitter mi’am exprimat si eu dezamagirea de cate ori am avut ocazia cu tot cu hastag la Visegrad. Problema Poloniei e una mare si lata, respectiv dependenta ei de peste 90% de carbune vs momeala banilor din PNRR, momeala pe care spre deosebire de Ungaria au muscat’o cu toata gura, dar tot spre deosebire de ei, varianta nu au avut, infratirea cu rusii fiind una imposibila, Polonia fiind in mod traditional una dintre cele mai antiruse tari din lume. Practic, odata cu pornirea carambolului din Ucraina si frica lor traditionala de rusi, au facut un pact cu dracul, aka UE, in speranta desearta ca vor supravietui si UE le va ingadui sa traiasca in continuare din arderea carbunilor, basca, daca e sa te iei dupa rusii care au tot avansat o teorie, i’or fi momit si cu bucata aia din Ucraina care le apartine istoric, iar polonezii au si ei la randul lor in sange o farama de lacomie imperiala de la lesi incoace, asta fiind si motivul pentru au avut mereu pretentia de a fi pusi la acelasi nivel cu rusii. Partea proasta este ca odata ce au facut pactul asta cu „dracul cel mai mic” ca sa treaca puntea, la capatul alalat tot el o sa ii astepte si sincer, nu vad pe unde or sa scoata camasa atunci cand o veni vremea sa aiba fie obligati sa renunte la carbunele ala in contextul in care odata cu distantarea de Ungaria nu mai are cine sa ii sutina, nici gaze nu vor avea de pe unde lua, iar inchiderea minelor si termocentralelor ce le au, va reprezenta o uriasa catastrofa economica din pespectiva careia aia din anii ’90-2000 care a avut loc odata cu dezindustrializarea Romaniei, va parea o gluma ieftina. Parerea mea.
Ice, merci pentru răspunsuri! Mda, păcat de ei…
Intre timp lucrurile se mai schimba si se pare ca Polonia e parte a unui plan secret pus la cale de UK si s’ar putea sa nu iasa chiar atat de rau pana la urma.
Englezii le- au interzis copiilor accesul la raioanele cu jucării, de exemplu, în pandemie, inclusiv în perioada Crăciunului. Ce ar putea fi bun cu unii ( au lăsat urmași de nădejde ) de se visau viruși mortali ca să depopuleze planeta de oameni?
Spre deosebire de UE, in UK pandemia a fost parfum.. Pe de alta parte, Polonia in UE e in pom…spera sa scape macar asa.
Asta e din ciclul ” care d’ac o fi mai negru”?
Au avut magazine închise pe raioane, englezii nu au avut voie să se ducă în concedii, știu că tuna PJ Watson pentru că se intra în țară la greu de oriunde și ei erau sechestrați…mai ales Londra, nu i- a stresat cu măștile și școlile au fost deschise…cu vaccinarea și spitalele au fost mână forte, insistat pe produsul lor, spitale trântite în nasul celor în nevoie ca la noi…casa regală a fost cea mai implacabilă vizavi de restricții, politicienii au fost prinși cu cioara vopsită ca peste tot…de unde atâta respect pentru suveranitate? Sunt la fel de odioși când vine vorba de educația sexuală în școli, respect au doar dacă sunt înfruntați de părinții musulmani…
Sa-ti traduc⁉️?
« Sous la Conduite éclairée de Sa Majesté le Roi Mohammed VI, que Dieu L’Assiste, l’industrie automobile, au Maroc, amorce, aujourd’hui, un nouveau tournant de son évolution. Le développement de notre partenariat avec Renault ouvre son écosystème à de nouveaux horizons à forte valeur technologique, en parfaite adéquation avec les objectifs de notre relance industrielle visant à renforcer la compétitivité industrielle du Royaume à l’échelle mondiale », a déclaré le Ministre de l’Industrie, du Commerce et de l’Economie verte et numérique, M. Moulay Hafid Elalamy
Apoi nici agrara ca noua dragoste în domeniu e Ucraina‼️?
Maroc, ca si colonie riverana a Frantei, reprezinta pentru Franta accesul pe toate pietele din Africa unde isi pot vinde linistiti rablele cu motoare termice pentru ca acolo nu isi bate nimeni capul cu #green’ul, nu exista restrictii de siguranta nu exista pretentii de calitate, salariile sunt la jumatate fie si fata de colonia Romanica. Au investit enorm in Maroc in ultimi ani fata de Romania, era evident ca povestea de dragoste de la Mioveni e doar o chestiune de timp de unde trag bani pana isi vad planurile duse la capat. Pentru cine e curios, poate citi intregul ala comunicat aici.
Nu e nici o surpriza. Oricum Dacia era un fel de Renault facut din kit-uri uitate prin depozite de pe la 1900 toamna. Iar vanzarile alea babane din vest se bazau exclusiv pe Sandero si preturi de Bananaland. Adica isi lua neamtul portocale si de rest ii dadea o Dacie. Am avut prin 2006 una Prestige, era pe vremea cand erau cat de cat mai slefuite si tot te tragea in ea cu toate usile si geamurile inchise. Ma rog, ca tractor mergea dar nu la pretul actual pentru Romania.
Fata de ce se producea in Romania pana sa vina Renault la Dacia, Logan fost un salt important, dar nici chiar atat de important daca stai sa te gandesti ca in 2005 au lansat un model de masina cu caracteristici tehnice din anii ’90. E adevarat ca era mai mult decat Dacia din anii 70 … dar nah, odata cu lansarea aia s’a dus dracului si legenda aia cu masina de 5000 de EURO, care defapt a ajuns sa coste cu zero dotari undeva pe la 7000 de EURO. Ce au facut dupa la Mioveni a fost totusi un salt de la model la model, partea proasta e ca odata cu fiecare model si preturile au inceput sa fie in bataie de joc, 23.000 un Duster cat de cat decent, e totusi enorm de mult chiar daca, comparativ cu alte branduri pare ieftin. Acelasi lucru il putem zice si de restul gamei, Spring parea ieftin pe langa alte electrice europene, dar daca il pui in oglinda cu modelele chinezesti mult mai ferchese, dotate si la jumate din pretul ala … nu mai e deloc interesant.
E clar pentru toata lumea ca rolul RO in UE a fost de sursa moka de resurse de tot felul, mana de lucru ieftina exportata la greu plus atelier de lohn pentru smecherii din occident. E clar ca daca salariile p-aci ar fi fost ceva mai maricele, nu vedeai picior de firma occidentala. Nu renta. Deci asa-zisa convergenta economica a UE e cea mai mare gogoasa pe care am inghitit-o ca pelicanii. Iar PNNR-ul cel vestit e alta si mai mare. Rolul parchetului european ala mult laudat e tocmai blocarea maretului program din fasa in tarile mai mult sau mai putin bananiere, gen RO. Deci nu e nici o gara ca Reno se carabaneste spre zari mai calde si cu palmieri. Partea proasta e ca pelicanii romanistanezi au vandut pana si brandul Dacia si daca aia se cara, noi, teoretic, nu mai avem dreptul sa producem legal nici macar sigla aia cretina a masinii, nu mai vorbesc de alte componente, precum s-a intamplat pe vremuri cu Dacia 1300. Suntem in fericita situatie de lose-lose, ca de obicei. Meseriasi tata, nu alta. Dar poate avem noroc si apar niste orezari, ca tot aia ne vor scoate din cacao si ne vor baga in rahat, asa cum fac baietii mari.
PS Dacia 1300 a fost una din cele mai moderne masini la vremea ei iar solutia tehnica aleasa de ai nostri de a-i pune carburator Weber simplu in loc de Solex dublu corp a fost chiar desteapta. Singura ei mare problema era Sofica, jegul ala de calorifer montat in afara habitaclului si care cred ca facea cald doar pe la Ecuator. Se vedea ca in Franta nu prea era iarna p-atunci.
Cib, macar pe Sigla aia statul a luat ceva bani pana acum, pe ARO nu a luat nimic si nici drept de folosinta nu mai are dupa ce aceasta a ajuns nu se stie cum in mana unor cehi odata cu toate patentele si palmaresul, cehi care continua sa il fabrice si vanda fara ca statul roman sa aiba nici un beneficiu si nici vreun drept asupra siglei. Daca e sa o luam asa, parca tot e mai bine, daca e sa o luam altfel, Renault e de vina cu ceva, ca amu sa fim sinceri, daca nu cumpara uzina de la Pitesti, azi si aia era istorie vanduta la fier vechi, ci statul roman care prin tradatorii ce sunt la varful lui nu a avut niciodata vreun interes ca atunci cand a facut acele privatizari sa le faca impunand niste conditii clare prin care investitorul sa fie legat de investitiile de aici intr’o forma sau alta, asa cum e peste tot in lume.