La cat consuma Josephine nu am simtit nevoia sa trec pe GPL desi din calcule mi’a iesit ca in maxim 12.000km mi’as scoate costurile instalatiei si de acolo as merge pe un combustibil care costa la jumatate fata de benzina. Evident ca mi’am pus si problema de a trece pe GPL … am facut niste calcule … am citit, am rasfoit, am analizat … dar eu unul am decis sa nu trec pe acest gen de combustibil din doua motive mari si late:
- Trecerea la GPL ar presupune niste modificari la masina dintre care cea mai importanta este aceia a montarii unui rezervor suplimentar. Aceste rezervoare sunt de doua tipuri, cele sub forma unei butelii pe care o montezi in portbagaj si arata ca dracu … si cealalta ceva mai eleganta care consta in montarea unui rezervor in locul rotii de rezerva. Ambele variante insa prezinta acelasi dezavantaj: ocuparea inutila a minim 30% din suprafata utila a portbagajului … pentru ca desi aparent, cel montat in locul rotii de rezerva ar rezolva problema … numai un nebun ar pleca la drum fara o roata de rezerva … nu este cazul meu. Sa mai duc grija unei roti pe care sa o mut mereu dintr’o parte in alta prin protbagaj … chiar nu este o sarcina in plus pe care mi’o doresc, ca sa nu mai pun ca ce supermisto ar fi sa ai o pana, sa o folosesti pe cea curata de rezerva si pe cea plina de noroi sa o bagi pe drum undeva printre bagaje. Da … stiu … exista si solutii de genul unei spume poliuretanice pe care o bagi in roata si iti asigura inca in jurul a 100km de mers … da ce te faci cand ai un cauciuc taiat … sau o explozie pe la Cucuietii din deal colt cu San’toaca?!
- Tot trecerea pe GPL iti ofera bucuria unei instalatii in plus cu problemele si hibele ei. Dupa ce ca ai deja un motor plin de senzori si alte ghizmouri care mai de care mai misto, tot ce iti lipseste este o grija in plus, iar atunci cand ai belele cu motorul ce nu mai porneste sau merge ca dracu, mai ai si o instalatie GPL in plus … care sa te mai coste niste bani pe la mecanici, ca garantie ai doi ani si aia e teoretica. Si uite asa … in loc sa ai un drac … te alegi cu doi … si cand te apuci sa repari ceva o sa iti scoli din morminte neamurile toate, pentru ca la aia iti trebuie o alta diagnoza, alti mecanici … alte futeri de cap.
Astea sunt motivele mele, de ce nu.
Voi ce parere aveti?
[yop_poll id=”7″]
Singura concluzie la care am ajuns după ce m-am docomentat: GPL se merită pentru mersu cu precădere prin oraş. Pentru drumuri lungi, GPL nu prea se mai justifică. Problema portbagajului „micşorat” ar fi minoră pe lîngă viitoarele sigure(!) probleme de motor. Singura varianta ce se merită ar fi pentru o maşină de frecat la greu prin oraş, o maşină care cînd o apucă problemele se ia fain frumos şi se aruncă la gunoi. Şi se trece la următoarea…
Am mai discutat si fiind unul ce a avut mai multe masini pe gpl, raman la parerea mea ca se merita atat timp cat faci mai mult de 15 000 kilometri pe an.
@Sorin – pentru mine problema portbagajului ramane una destul de mare pentru ca locul ala il vreau mereu disponibil la capacitate maxima pentru ca eu folosesc masina si in alte scopuri decat de naveta de exemplu. Din fericire am ales mereu masini cu portbagaj incapator si acces bun, de aia mereu am preferat si voi prefera hatch’urile, Laguna din punctul asta de vedere mi’se pare un compromis ideal, brek’urile iesind din discutie in cazul meu din cateva motive personale. In rest … probleme cu motorul in sine nu sunt multe, dar cu instalatia in sine destule si numai aia nu imi mai lipseste. In rest da … sunt de acord cu tine la partea cu montarea unei asemenea instalatii pe o masina de „tras”.
@Redoo – da, ceva parca am discutat pe la tine pe blog. Aici nu am abordat inca problema pana acum cand am un amic care are 5 masini trecute pe gaz, din care 3 au inceput sa aiba probleme pe la instalatie. A venit ieri pe la mine cu o diagnoza speciala pentru instalatiile de gaz ca nu le mai da de cap fiind modele de instalatii [emtru care nu se mai asigura service decat de vreo doua firme din tara care bineinteles ca practica preturi pe masura. Se cam ia de cap omul acum … desi pana anul trecut era fan’ul acestor instalatii si mereu incerca sa ma convinga sa trec si eu cu benzinara mea ca as fi castigat. Multam lui Dumnezeu ca nu am facut asta si nici de gand nu am, ma incadrez in cei maxim 15.000km/an …. deci nu se prea justifica investitia ca oricum nu am de gand sa trag de masina asta toata viata.
Salut, uite ca dimineata am avut chef de scris si am scris…
http://e-redoo.ro/se-merita-sa-montezi-gpl-pe-masina/