Cand mi-am schimbat cauciucurile pe masina ( de care sunt tare multumit), am zis ca ar fi vremea sa imi schimb si sistemul de franare, uzura discurilor fiind destul de mare, lucru observat si cand am pus ultima oara placutele de frana. Am mai facut cateva drumuri cu masina si mi’am facut programare la service unde am zis ca daca tot ma apuc de o treaba sa o fac cum trebuie. Si uite asa, mi’am comandat discuri noi (fata/spate cu tot cu rulmenti si senzor ESP/ABS), etrieri noi, placute de frana noi, conducte noi si ca tot era pe elevator am zis sa ii pun si telescoape noi pe spate ca unul era destul de curs.
Toate bune, toate frumoase, m’a scuturat de cateva sute bune de euro toata treaba, dar am zis … ba, cum mare lucru nu am cheltuit cu masina pana acum si cum am de gand sa mai trag ceva vreme de frantuzoaica mea care nu m’a dezamagit niciodata pana acum, siguranta e pe primul loc, deci hai sa fie totul ok.
Si s’a pus mecanicul meu pe treaba si a schimbat tot ce trebuia schimbat, am facut si un mic update de soft, am plecat fericit si impacat, dar bucuria nu a tinut mult, sau mai bine zis nici macar pana acasa, pentru ca la fiecare apasare de pedala ceva mai ferma, volanul aproape ca imi sarea din maini, de unde a fost usor sa trag concluzia ca discurile montate pe fata au venit gata ovalizate din fabrica. Am sunat mecanicul, a dat comanda de altele, iara trebuie acum sa stau vreo 3-4 zile dupa ele, sperand doar ca nu or sa vina tot la fel.
In concluzie dragii mei, nici franele nu mai sunt ce au fost. Pe la noi, orice ai comanda si indiferent de brand, ajung toate ciurucurile/rebuturile de prin Europa, pentru ca Romania a fost, este si va ramane, groapa de gunoi a Europei si nu e vina alora, ci doar vina noastra si a tarii asteia de cacat in care nu exista nici legi clare cu privire la calitatea produselor importate si nici institutii care sa isi faca datoria cu privire la verificarea calitatii importurile, in cazul pieselor auto fiind totusi vorba de vieti de oameni puse in joc la o loterie a mortii, dar cui ii pasa?
Si nu ma intrebati de brandul ales, ca n’are rost, e unul „d’ala bun”, renumit pana la Dumnezeu si inapoi si nu e primul cu care „ma ard”.
Fuck.
Asa e cand sunt noi, da’ dupa aia se aseaza!
Am facut cu ele 300 de km ca n’am avut de ales si am mers pe aceiasi speranta. Sa mai fac vreo 3000 ca poate, poate?
Acum fara gluma, am patit si eu cu unele la Ibiza, erau ceva mai excentrice decat trebuia, adica grosimea lor era neuniforma, cam pe la 2k s-au linistit. Problema e ca la inceput trebuie sa franezi mai progresiv, apoi se poate sa fie si o problema de montaj… le-ai verificat cu un micrometru?!
Nu glumesc nici eu … stiu sa le fac rodajul si stiu ca se poate intampla si de aia am mers cu ele kilometri aia, insa babaiete, bataia e URIASA, cum apas pedala putin mai tare cum imi sare la propriu volanul din maini, nu doar vibreaza putin cum te’ai astepta la niste discuri/placute noi si culmea e ca doar intr’o zona a discului ca o simti cum „loveste” in placute. Eu unul nu am verificat nimic ca nu e treaba mea sa fac asta, am platit manopera, e treaba mecanicului, dar pana sa mai masuram ceva i’am zis sa imi dea comanda de alte si sa rezolve beleaua cum o stii, dar sa o rezolve. Astept acum sa vina si alea pe miercuri-joi si sa vedem dupa aia ce si cum.
Ce sa zic, succes!
Sa zici cum s-a rezolvat, asta daca mai ai timp!
Multam! O sa imi fac cumva timp si pentru asta … mai tare oricum de asta sunt secat, era FIX ce nu imi lipsea acum, plimbari si masina semi-blocata … uneori ma gandesc ca dracu m’a pus … mai bine o lasam cum era. :)))
S-a facut el, Musk, supremul, de caterinca , cand au pocnit geamurile ‘indestructibile’ la aratania aia futurista, si voi vreti, tovarasi, sa aveti discuri cu grosime uniforma ? ingineri cu educatie pe goagle si feisbuci versus ingineri de acum 100 de ani , cu tratate citite, cu ani de scoala pe bune, etc .. masurarea si calibrarea o fac masinile azi, nimeni nu mai sta cu micrometrul in buzunar .. dar cine face masurarea si calibrarea masinilor care masoara si calibreaza ? pai, tovarasu Ice, cu pretentiile sale absurde ..
Pffff … ca bine zici tovarase Cola, in idiotenia mea chiar imi doream niste discuri plane pe care eu la practica din scoala imi aduc aminte ca le faceam (la o cota mai mica ce e drept ca erau pentru niste carucioare) la pila cu planeitatea verificata la fanta de lumina si micrometru. Dar nah, vremuri de cacat alea, ne invatau meserii de astea murdare de veneam cu bataturi in palmi acasa.
da, tovarase, dar macar voteaza corect, nu ca noi, ciuma rosie .. daca sfarsitul speciei tefeleilor se va trage de la discuri de frana excentrice, n-am nimic impotriva .. si nici macar autostrazile nu ajuta cu nimic, chiar daca le-am avea .. urmaresc cu interes aparitia unor defecte de fabricatie letale, daca s-ar putea, la trotinetele electrice ..
Problema poate sa apara si de la montaj. Daca mecanicul nu a curatat bine flansa, discul nu se asaza corect.
E un mecanic cu experienta si cu care care lucrez de vreo 10 ani, pana acum s’a dovedit priceput, nu am avut belele niciodata cu ce mi’a lucrat la masini, iar ca atelier are un atelier service autorizat … asa ca as cam exclude varianta asta. Oricum, astept acum sa vina si discurile alelalte noi de frana si o sa ma duc sa stau langa el de data aia, nu ca nu am incredere dar vreau sa ma lamuresc si sa ma conving ca e totul ok ca situatia asta ma cam scoate din pepeni sa fiu sincer.
Referitor la producatorul discurilor… Oricum este mai bine sa mergi pe original in multe cazuri. La baba mea (Volvo 850), diferenta intre ATE si OE este de cateva zeci de lei. La OE stii clar ca nu vei avea probleme.
La a mea trebuia sa astept vreo 10 zile ca sa vina alea OE din cate am inteles. Am mers pe o varianta care mi s’a parut ok, sau cel putin asa am crezut. Pana la urma si OE sunt facute tot de unul din producatorii astia. Oricum, e deja penibil sa fie o epopeee sa schimbi niste banalitati consumabile cum sunt discurile de frana. Am dat o geana pe net si am constatat ca nu sunt sigurul care se plange de problema asta, multi au beleaua asta ori cu discuri cu probleme de la inceput, ori la scurt timp dupa. Fain de tot.
Daca erai mai aproape, ti le bagam in strung, puneam comparatorul pe ele si le calibram, ieseau ca de uzina Renault. La Matizul sotiei, am luat tamburi din Korea… mai multe, esapament complet, in primavara inainte de ITP. Tamburi erau excentrici 1mm, noroc ca am verificat, patit din ani de ITA ;)… in strung si facuti la cota 0,2 abatere, asta e, m-am bucurat ca sunt „grosi in carne” si am de unde pe viitor sa-i rectific!
Pastele mami lor … din cate stiu nu prea mai tin dupa rectificare, dar as fi incercat orice numai sa ma scap. Da’o dracu de treaba, de acum cred ca ar trebui sa le puna si instructiuni de preutilizare. :)))
P.S. Azi am trecut pe la mecanic, i’a sunat pe aia de la InterCars, cica sunt pe drum, maine ar trebui sa ajunga via Polonia. Ne’am dat dracu, nici macar depozite nu mai avem in tara.