Avand in vedere ca scandalul interceptarilor este ascuns de o perdea de fum, acum ca tot boborul ii vaneaza pe fumatori, poate ar fi bine sa vorbim la rece despre toata tevatura cu interceptarile, statul de drept si guvernul cel mai de cacao de la livolutie incoace.
Din 1989 incoace Romania incearca din rasputeri sa scape de greaua mostenire, indeosebi de apucaturile lu’ tanti secu, ridica lumea cu brecu’ , mai ales de practica interceptarii corespondentei de orice fel si a violarii vietii private.
Din pacate, din 2004 am asistat la o resuscitare vadita sub Base a serviciilor secrete, si ca numar si numeric si ca bugete si ca purtare abuziva la adresa cetatenilor.
Avem nu mai putin de 7 servicii mari si late:
- SIE, SRI, SPP, STS, DIPI, DIA SI Serviciul de Protectie Diplomatica al MAE.
Romania are mai multi ofiteri de informatii decat multe state dezvoltate, cu bugete imense si putin transparente.
Odata cu activizarea DNA rolul serviciilor a crescut in mod accentuat. In presa a tot aparut acceptiunea de binom SRI-DNA, care se implica inclusive in schimbarea guvernului si a majoritatii parlamentare! Sute de alesi locali si nationali si persoane cu influenta au cazut victima unei uriase campanii de manipulare.
Rezultatele, fata de banii cheltuiti, sunt mai mult decat indoielnice. Un singur indicator ar trebui sa ne dea serios de gandit: dosarele DNA s-au soldat cu peste 9% achitari mai multe decat restul parchetelor din sistem, adica de vreo 6 ori mai mult. Iar achitare inseamna ca de multe ori, de prea de multe ori, dosarele DNA au fost niste facaturi, adica abuzuri de drept. In fapt, la asemenea rezultate, respectivii procurori ar fi fost dati afara , daca erau in SUA, si pusi sub acuzare pentru represiune nedreapta, ceea ce, bineinteles, nu se intampla.
Apoi a cazut ca un trasnet decizia CCR care pune capat binomului SRI-DNA. Si atunci Iohan , Ciolo si alde tehodance gov ce imi fac? O pun de ordonanta in domeniul interceptarilor, care ordonanta va fi, MARK MY WORDS, declarata.. NECONSTITUTIONALA!
Si acum indurati putin alaturi de mine. Iata ce declara diversi actori politici si juridici:
Presedintele Senatului CP Tariceanu:
“Ordonanța are un viciu de fond, este neconstituțională și prevederile constituționale sunt extrem de clare: nu se poate modifica prin OUG legislația referitoare la drepturile și libertățile fundamentale. Ar fi o greșeală imensă a Parlamentului dacă ar intra în discuție pe ordonanță. (…) Ordonanța trebuie respinsă, iar din conținutul ei putem să luăm acele texte pe care le considerăm oportune și să mergem mai departe cu o propunere legislativă care să reglementeze situația interceptărilor”, a afirmat presedintele Senatului Calin Popescu Tăriceanu, întrebat în legătură cu faptul că ordonanța a ajuns la Senat.
El a explicat că propunerea sa este crearea unei autorități naționale independente de interceptări sub autoritatea Parlamentului, care să aibă responsabilitatea tuturor interceptărilor, mai puțin cea de siguranță națională.”
Sursa: radu-tudor.ro
UNJR este si mai categorica:
„Uniunea Judecatorilor condamna instituirea SRI ca organ de cercetare penala si solicita Avocatului Poporului sa sesizeze de indata Curtea Constitutionala
Uniunea Nationala a Judecatorilor din Romania condamna in termeni categorici faptul ca Guvernul a acordat Serviciului Roman de Informatii, printr-o ordonanta de urgenta, statutul de ‘organ special de cercetare penala’, atribuind astfel unui serviciu de informatii secret un rol activ in procesul penal, fapt de natura a afecta drepturile fundamentale ale cetatenilor, inclusiv dreptul la un proces echitabil.
Modul in care Guvernul a inteles sa rezolve situatia rezultata in urma deciziei Curtii Constitutionale contravine in mod flagrant art. 115 alin. 6 din Constitutie, care prevede in mod neechivoc ca ordonantele de urgenta nu pot afecta drepturile, libertatile si indatoririle prevazute de Constitutie.
In mod eronat, atat Ministrul Justitiei cat si Prim Ministrul au afirmat in spatiul public ca, prin aceasta ordonanta, SRI nu a primit absolut nicio competenta pe care nu o avea pana la decizia 51/2016 a Curtii Constitutionale.
Aceasta afirmatie este contrazisa de insasi prevederile legale in vigoare, modificate prin textul ordonantei. Art. 13 din Legea 14/1992 de functionare a SRI prevede in mod ferm ca “organele Serviciului Roman de Informatii nu pot efectua acte de cercetare penala, nu pot lua masura retinerii sau arestarii preventive si nici dispune de spatii proprii de arest”.
Aceasta prevedere a fost inclusa in mod expres in legea privind organizarea si functionarea Serviciului Roman de Informatii, tocmai pentru a se evita abuzurile permise de un astfel de amestec intre munca informativa si cea de cercetare penala. O astfel de competenta a permis Directiei VI – anchete penale – a fostei Securitatii comiterea, sub acoperirea legii, a celor mai atroce abuzuri si incalcari ale drepturilor omului.”
sursa: luju.ro
Adica, mai pe romaneste, dragutul de Guvern calca Constitutia, legea de organizare a SRI si adauga la CPP, creand noi organe de cercetare penala, cand pana acum doar PROCURATURA si ofiterii de politie erau organe de cercetare penala!!
In fine, Asociatia Magistratilor din Romania:
„atribuirea calitatii de organ de cercetare penala speciala Serviciului Roman de Informatii cu toate implicatiile ce decurg din aceasta calitate, anume posibilitatea de a lua chiar si masura retinerii si de a detine spatii proprii pentru aducerea la indeplinire a acestei masuri, in conditiile in care prevederile art. 209 alin. 1 Cod procedura penala nu fac nicio distinctie intre organele de cercetare penala amintite la art. 57 Cod procedura penala, conduce la pierderea tuturor progreselor inregistrate in ultimii 26 ani impotriva conceptiilor si practicilor unui stat totalitar, cum a fost cel anterior anului 1989, intemeiat pe organe de forta. „
sursa: luju.ro
Dar Tariceanu a mers mai departe – sincer, lasand unele hibe deoparte, este cam singurul om politic veritabil din toata tara:
” Orice produs de genul asta are un nas. Nasul acestei ordonante pare sa fie doamna ministru al Justitiei. Doamna Pruna care ne-a declarat fara ambiguitati ca este o demna urmasa a doamnei Macovei. Asa incat, daca doamna Macovei declara ca ascultarea neconstitutionala a telefoanelor este utila pentru combaterea coruptiei, ce sa ne mire ce spune si ce gandeste doamna Pruna? Doamna Pruna a avut un panseu de o exceptionala valoare comunista, fascista sau ambele. Ce ne spune doamna Pruna? Ca discutia despre drepturile omului este un lux! Sfatul meu este ca domnul prim-ministru Ciolos sa o bage pe doamna Pruna in sedinte mai des si cel mai bine ar fi sa nu mai vorbeasca! De cate ori vorbeste spune numai enormitati. Lucrul acesta, ca discutia despre drepturile omului este un lux, din partea unui ministru al Justitiei, nu ar fi meritat decat o singura atitudine. Si din partea presei, dar si din partea premierului. Anume, sa o demita imediat. Prin urmare, dupa asemenea declaratii, eu va spun ca din punctul de vedere al ALDE aceasta este ceea ce trebuie sa se intample. Sa ii ceara demisia si sa o trimita la plimbare pe doamna Pruna.”…..”
Pe langa aceasta declaratie, eu am mai inregistrat inca o chestiune care mi se pare foarte grava. Si anume, punctul de vedere exprimat de doamna Kovesi cu privire la pastrarea MCV-ului. Ce vreau sa subliniez e ca doamna Kovesi intra intr-un teren in care nu are ce sa caute, pentru ca pastrarea MCV-ului este o chestiune care tine de politica externa. Iar responsabili de politica externa sunt presedintele si Guvernul.
Presedintia si Guvernul s-au pronuntat in favoarea incetarii utilizarii acestui mecanism cat mai rapid. Si doamna Kovesi intra in acest teren, in care n-are nici un fel de drept si se aventureaza sa faca declaratii nu prima data, din pacate. Eu am atras atentia ca ea este nepotrivita pentru sefa la DNA dintr-o serie de considerente, dar acesta e un considerent suplimentar. Si am vorbit si despre modul in care doamna Pruna, in mod nelegal a facut desemnarea ei pentru functia de sef al DNA. Aceste declaratii vin sa ‘incununeze’ atitudini care dovedesc ca doamna Kovesi se crede atotputernica in Romania si a inceput sa dea si sfaturi de politica externa institutiilor care sunt abilitate prin Constitutie, incalcand principiul separatiei puterilor in stat. Sa va spun ceva: Romania nu poate sa aiba decat o singura politica externa si ea e decisa de presedinte si de Guvern, asa incat este evident ca doamna Kovesi ar trebui sa faca urmatorul lucru – sa faca o declaratie publica in care sa spuna ca am gresit, nu e treaba mea, sau Guvernul si Presedintia sa o puna la punct si pe acest subiect, pentru ca altfel este evident ca Romania incepe sa discute problemele importante pe mai multe voci, dar unele dintre ele sunt neautorizate si, sigur ca, in spatiul public, pentru cei care nu cunosc legile si Constitutia, astfel de interventii au o anumita relevanta”.
sursa: luju.ro
Adica , mai in clar:
- o subordonata a Procurorului General isi permie sa intre pe teritoriul Guvernului, riscand un conflict constitutional! E greu cu lulutsa, ar fi interesant sa ii vedem notele de la facultate!!
Razvan Savaliuc a reliefat explicit cum ar trebui de fapt sa fie lucrurile asezate:
„Sa fie clar inteles: SRI, la fel ca orice alt serviciu de informatii, nu poate fi organ de urmarire penala. El trebuie sa fie ceea ce este un serviciu de informatii oriunde in Europa: un culegator de informatii. Nici macar in domeniul sigurantei nationale SRI nu are dreptul sa faca acte de urmarire penala. Conform legii sale de functionare, SRI daca descopera fapte penale sesizeaza parchetul competent. Chiar si in cazul infractiunilor de siguranta nationala competenta apartine exclusiv DIICOT. Asa a fost pana acum. In caz de fapte de coruptie, SRI sesizeaza DNA si asa mai departe… nu are voie SRI si niciun alt serviciu de informatii sa efectueze acte de urmarire penala. Numai procurorul si politistul au abilitarea sa faca asemenea acte.”
sursa: luju.ro.
Si mult hulitul Ponta a reactionat:
“M-am tinut departe de discutiile din ultima perioada/ dar cand vad un ministru al Justitie dintr-o tara membra UE ca gandeste si actioneaza ca o kaghebista sinistra fac un apel catre toti cetatenii inca liberi din Romania – drepturile noastre fundamentale NU sunt “un lux teoretic”!!!
Daca iar tacem de frica vom ajunge mult mai rau decat in anii 50 cand comunistii (cu exact aceeasi gandire ca Madam Pruna sau Macovei) au distrus aceasta tara!!!”
sursa: facebook/victorponta
Practic se doreste sa ne intoarcem la sinistra Securitate si a sa Directie a sasea
Iar madame plop, pardon Pruna de justitie si-a dat arama pe fata: este o infectie macoveista!
Din toata furtuna mediatica si de pe retelele sociale te-ai astepta ca oamenii astia sa inteleaga ceva. Dar cand prostul nu-i destul…Iata ce declara baschetbalista DNA Laura ot sibii:
„Procurorul şef al DNA Codruţa Kovesi consideră că Parlamentul ar trebui să-şi motiveze deciziile de a nu aviza arestarea senatorilor şi deputaţilor, ea apreciind că este încălcat principiul constituţional conform căruia toţi oamenii sunt egali în faţa legii.”.
Personal, cred ca o sa cer eu Facultatii din Sibiu, si pe unde a mai studiat, sa dea publicitatii tezele de anul 4, masterat si doctorat ale madamei, ca sunt sigur ca a plagiat. Poate din Visinski, cine stie?
Puterile statului sunt autonome si se organizeaza autonom
Dar Parlamentul, care are deplina autoritate legislative, fixeaza regulile jocului. Inclusiv cum se voteaza. Iar orice act al Parlamentului se supune votului. Care vot NU trebuie motivate! Pai ce facem, cerem fiecarui parlamentar in parte sa motiveze cum si de ca a votat pentru sau impotriva? A face o analogie intre magistrati, care trebuie, prin LEGE, sa isi motiveze deciziile, si parlamentari mi se pare o aberatie imensa.
Magistratul trebuie insa sa motiveze decizia, altfel hotararea ar fi nula, pentru a da partilor din process posibilitatea de a putea combate hotararea in cai de atac. Parlamentul, cel putin in privinta deciziei de a accepta sau nu masuri judiciare, este deplin suveran si decide cu DA sau NU, decizie necenzurabila prin vreo cale de atac; in plus , votul oricarui parlamentar este liber si neimperativ! Si este politic!! Inutil de precizat ca unele reactii contra dansei sunt de nereprodus, dar extreme de pertinente!
Cat despre principiul egalitatii chipurile incalcat ca nu poti arestaun parlamentar intr-o cauza in care sunt civili arestati cu ghiotura, avem iarasi o manipulare ordinara. In orice tara democratica exista protectie a parlamentarilor, instituita tocmai pentru a nu permite arestarea lor ca sicana pentru votul dat. Insa, atentie, procesul penal merge in continuare si, odata condamnat definitive, parlamentarul pierde calitatea si poate fi arestat si dus la locul de detentie. Dar, evident, nu am mai avea circ. Circ care costa statul roman, adica pe noi toti cam scump, deoarece exista deja condamnari ale Romaniei la CEDO pentru arestarile abuzive ale unor parlamentari obtinute de DNA.
Mie imi este tot mai clar ca acest guvern trebuie sa plece, iar DNA trebuie urgent reformat. Este necesara o lege a raspunderii magistratilor pentru incetarea abuzurilor acestora, ca nu sunt Dumnezei pe pamant.
De asemenea, trebuie instituita o conduita intre puterile statului si o conduita a inaltilor functionari. Si, evident, trebuie pus in vedere ambasadelor sa isi vada de treaba lor, nu de treburile interne ale Romaniei!!
Ca nu am auzit ca procurorul general al SUA sa cheme ambasadorii acreditati la Washington la bilantul anual!!
In loc sa o tat lalaie cu tot felul de prostii, Ministerul Justitiei ar trebui sa puna mana sa faca ceva cu inchisorile, ca suntem aproape de o decizie-pilot a CEDO:
„ministrul Justitiei este obligat sa contracareze decizia-pilot pregatita de CEDO pentru Romania in materia executarii pedepselor si a sistemului penitenciar in ansamblul sau. Cu toate ca, de ani de zile, presa a semnalat gravele disfunctionalitati si incalcarea drepturilor omului in penitenciare, imaginea puscariilor patriei pe dinafara si pe dinauntru a ramas neschimbata. Supraaglomerarea este doar una dintre problemele majore. Tratati mai rau decat vitele in staul, detinutii sunt indobitociti, statul nu are mecanismele prin care sa ii reintegreze, iar societatea amorfa e neinteresata de astfel de lucruri. Chiar daca nepasarea se intoarce impotriva ei. Este de datoria ministrului Raluca Pruna sa gaseasca parghiile prin care zecile de milioane de euro care ne-ar costa daca se instituie decizia-pilot sa fie alocati, mai degraba, pe proiecte de redresare a sistemului penitenciar, decat sa fie platiti condamnatilor ca sanctiune „in bloc”. Dar, in loc sa se ocupe de astfel de chestiuni de maxima urgenta, doamna Pruna ne-a spus ca drepturile omului sunt „un lux” la acest moment in Romania…”
sursa: radu-tudor.ro
Voua cum vi-se par aceste manipulari si mai ales faptul ca in statul nostru de drept nu prea stie nimeni exact ce inseamna separatii ale puteri in stat nici macar aia de ar trebui sa stie?! Feisbuc si voi restul au cuvantul …
dictatura mediocritatii – asta traim de fapt .. un procuror submediocru sef la dna, o tuta care se imbraca cu prosopul de baie ministru la justitie.. de coldea stiu mai putine , dar un sef din servicii care este expus in media scrisa si vizuala mai des decat personajele din revista cancan (ba cred ca apare si p’acolo), ar trebui sa lucreze evident in alta parte. Rezulta faliment si scarba .. nu vor controla nimic, dar tara se duce draku.. ar trebui sa-i injuram odata la doua minute in orice conversatie telefonica (eu chiar ma straduiesc, chiar daca n-are legatura cu subiectul conversatiei), sa le treaca cheful de ascultat .. eu pun problema altfel – ok – vreti voi ‘organele’ sa stiti tot – de acord, cu conditia ca voi personal, aia din ‘organe’, sa raspundeti pentru orice crima, infractiune, fapta penala din tara asta, in calitate de complici (altfel trebuia sa preveniti faptele, ca v-am dat mijloacele).. daca nu, sictir, respectati legile si constitutia tarii.
corect, bine argumentat!