Ieri, intr’o scurta vizita efectuata in Romania de presedintele Klaus Werner Iohannis, romanii au fost anuntati cu mare pompa si ca o mare realizare faptul ca dupa 15 ani de cand Romania a intrat in genunchi in Uniunea Europeana, Mecanismul de Control Cooperare si Verificare va fi ridicat.
Scurt istoric al MCV
La 1 ianuarie 2007, momentul in care Bulgaria si Romania au devenit tari ale Uniunii Europene, din punctul de vedere al catorva state membre si mai ales al Tarile de Jos, cele doua tari mai aveau inca de rezolvat anumite obiective legate de reforma sistemului judiciar, de reducerea coruptiei din institutiile statului si de punerea sub control a crimei organizate. Inaintea aderari, Ministrul Justitiei, Monica Macovei, a solicitat Uniunii Europene ca aderarea Romaniei si Bulgariei sa se faca conditionat de un asa zis Mecanism de Cooperare si Verificare (MCV) prin care Romania si Bulgaria sa fie supravegheate pana la implementarea respectivelor obiective cerute de restul statelor membre. In urma acestei solicitari, Comisia Europeana a decis implementare MCV pentru o perioada temporara de doi ani, urmand ca ulterior acest mecanism sa fie ridicat atat Romaniei cat si Bulgariei, iar incepand cu 2011 cele doua tari si fie primite in Spatiul Schengen. Au trecut 15 ani de la acel moment al marii tradari nationale semnat de Monica Macovei si slugile Bruxelului de atunci, 15 ani in care Romania a intrat in genunchi in Uniunea Europeana si tot in genunchi a fost tinuta de rapoartele anuale MCV la care o contributie majora a avut’o aceiasi Monica Macovei si toti tradatorii din gasca ei din Justitie, ONG’uri sponsorizate prin diverse fonduri mai mult sau mai putin obscure, politicieni, agenti infiltrati in structuri de presa interne si internationale, care an de an au terfelit si facut pulbere imaginea tarii asteia, avand grija ca rapoartele MCV din Romania sa fie de la negative in sus si astfel ca Romania a fost santajata si tinuta prin acest mecanism ilegal si nedrept atat in afara Spatiului Schengen cat si al accesului la anumite fonduri structurale, MCV find laitmotivul vehiculat mereu de tarile care niciodata nu ne’au considerat parte a Uniuni Europene, dincolo de o piata uriasa de desfacere si resurse.
Ridicarea MCV este o falsa victorie, prin care Romania, cu votul PSD si PNL, marcheaza o noua etapa in pierderea suveranitatii sale in raport cu birocratia europeana!
Isi incepe postarea europarlamentatul Cristian Terhes pe Facebook, postare pe care o voi prelua aici in integralitate ei, ca sa intelegeti mai bine ca defapt Romania nu a castigat nimic prin ridicare MCV, ci printr’un nou act de tradare nationala a pierdut si putina suveranitate nationala pe care o mai avea, actul de tradare nationala find semnat de toti purtatorii de tucal domnesc ce sunt doar vopsiti in culori politice, lingai ai inaltelor porti, parte a statului esuat care au distrus tara asta pana la anularea ei, in speranta ca tradarea le va fi rasplatita si isi vor putea lipi pe afisele viitoarelor campanii electorale „meritul” intrari in Schengen, desi pentru acest lucru Romania plateste costul teribil al anularii indentitatii nationale!
Celor care se bucura din naivitate (altii se bucura si la ordin!) de pretinsa victorie obtinuta prin ridicarea MCV, le recomand sa citeasca cu atentie raportul, sa vada care e pretul platit si ca, de fapt, Romania nu a castigat nimic, ci a pierdut. Slugilor si tradatorilor din politica care se gudura precum o catea ca au primit un os de la masa stapanilor, le spun ca istoria ii va judeca, dand suveranitatea tarii pe nimic!
Voi puncta pe scurt principalele probleme din raport
1. MCV nu a murit, doar s-a transformat in PNRR.
De la inceputul si pana la finalul raportului, Comisia Europeana sublinieaza ca monitorizarea va continua nu doar in cadrul Mecanismului Rule of Law, aplicabil tuturor statelor membre, cat si, mai ales, in cadrul PNRR, care a preluat toate punctele importante din MCV:
„In addition, the Romanian Recovery and Resilience Plan, positively assessed by the Commission and adopted by Council on 3 November 2021, includes concrete milestones touching upon issues covered by the CVM which are central to the reform process, such as judicial reform and anti-corruption frameworks”.
Guvernele Romaniei din 2020 incoace au avut grija sa mute MCV in PNRR, ce chiar este un mecanism de constrangere avand cea mai puternica sursa de presiune asupra tarii: banii
Altfel spus, ridicarea MCV e un joc de glezna pentru prostit lumea: va lasam sa iesiti de sub MCV, care oricum era caduc, pentru ca v-ati bagat singuri conditionalitati in PNRR.
Verificarea jaloanelor din PNRR e facuta, printre altii, de Cristian Ghinea de la USR, cel care a si facut PNRR-ul cu acceptul PNL-ului si a lui Iohannis.2. Ce a pierdut Romania prin concesiile facute Comisiei Europene
Am scris/vorbit in ultima perioada despre presiunile enorme facute asupra membrilor Parlamentului, presedintei ICCJ si judecatorilor CCR sa accepte noile modificari ale legilor justitiei, sub pretextul ca astfel MCV-ul va fi ridicat. Dupa cum am aratat la punctul 1, in realitate nu s-a castigat nimic. Voi arata, insa, ce a pierdut Romania si romanii:
2.1. PNL si PSD au anulat raspunderea materiala a judecatorilor si procurorilor
„The revised justice laws reformed the civil liability regime for judges and prosecutors, addressing a long-standing issue identified in the CVM reports, Rule of Law Reports as well as in the case-law of the European Court of Justice. The new law on the status of magistrates provides that, when a plaintiff lodges a claim for compensation for a miscarriage of justice, the Ministry of Finance immediately notifies the magistrate concerned, who may apply to intervene in the first set of proceedings against the State. Moreover, the Ministry of Finance may lodge a recourse action against the magistrate only if the relevant section of the SCM finds the existence of bad faith or grave negligence in the miscarriage of justice, on the basis of a report drawn up by the Judicial Inspection. Previously, the Ministry could lodge the action regardless of the conclusions of the report of the Judicial Inspection.”
Adica, pentru a se putea exercita actiunea in regres contra magistratului, trebuie prima data ca CSM sa constate ca acel magistrat a actionat din rea vointa sau grava neglijenta. Altfel spus, Ministrul Finantelor nu mai are nici o marja proprie de actiune, desi CCR a decis anterior ca asa ceva este neconstitutional. Pe scurt, PSD si PNL i-au scapat de raspundere materiala pe toti magistratii care abuzeaza.
2.2. Noile legi ale justitiei, asa cum mai spus de la inceput, asigura primatul dreptului Uniunii Europene peste Constitutia Romaniei, incalcand suprematia acesteia si suveranitatea poporului.
Nici un alt stat din UE nu a acceptat asa ceva!
„On substance, the disciplinary offences which generated concerns for judicial independence and the primacy of EU law were abolished.”
Este evident ca Ciolacu, Predoiu, Cazanciuc si altii de la PSD si PNL au mintit cand au spus ca prin aceste legi nu se instituie primarul dreptului UE peste Constitutie, adica renuntarea la suveranitate.
Apoi, in lumina noilor legi ale justitiei, asa cum am mai spus, „independenta” judecatorului nu mai e o valoare constitutonala, ce-l obliga pe judecator sa fie supus Constitutiei si legii, ci ii da drept la arbitrariu.
Sa dea Domnul sa nu fie departe timpul cand cei din PSD si PNL vor fi judecati de asemenea judecatori.
2.3. Asa cum am avertizat deja, normele interne de procedura si respectarea dreptului la un proces echitabil nu vor mai valora nimic in fata intereselor financiare ale UE.
Comisia Europeana isi exprima in raport ingrijorarea fata de decizia CCR si a ICCJ referitoare la prescriptie, aratand ca ar putea avea efecte negative asupra combaterii coruptiei.
„Although civil law avenues for recovering some of the prejudice remain, the discontinuation of criminal proceedings in such a high number of corruption cases may have a significant impact on efforts to combat high-level corruption and its actual consequences and possible mitigating actions will be monitored closely by the Commission, also in the light of the CJEU’s ruling that EU law precludes the application of national rules or a national practice similar to the case-law of the Constitutional Court if it is capable of giving rise to a systemic risk of impunity for corruption offences or acts of fraud affecting the financial interests of the Union”.
Cu alte cuvinte, Comisia Europeana a extins deja efectele deciziilor CJUE si a subliniat ca acestea se aplica prioritar si in problema prescrierii, altfel decat a transat deja „definitiv” CCR si ICCJ. Altfel spus, nu doar ca deciziile CCR si ICCJ nu mai valoreaza nimic, ci si aplicarea legii penale mai favorabile, principiu universal fundamental de drept, poate si trebuie sa fie exclus de la aplicare in Romania in numele dreptului Uniunii Europene.
Daca in perioada stalinista a anilor ’50, cand Romania era sub ocupatie sovietica, oameni erau condamnati pentru fapte comise cand acelea nu erau incriminate de legea comunista, acum vor fi oameni condamnati in Romania pentru fapte ce sunt prescrise, doar pentru ca pretinsul interes financiar al UE o cere.
In concluzie, nu Comisia Europeana a pierdut ceva prin ridicarea MCV, ci Romania si-a pierdut suveranititatea, guvernul tradator Ciuca, sustinut de PSD si PNL, acceptand subordonarea Constitutiei unor birocrati nealesi de nimeni si incalcarea drepturilor fundamentale ale propriilor cetateni.
Comisia Europeana va monitoriza de acum inainte Romania sa se asigure inclusiv ca justitia incalca propria Constitutie si drepturile fundamentale ale cetatenilor, pentru ca la schimb Romania sa poata beneficia de fonduri europene, la care tot Romania contribuie.
Faceti print screen la tot ce scriu cei care lauda acest atac la suprematia Constitutiei si suveranitatea Romaniei, pentru ca va veni timpul cand vor spune ca ei nu au sustinut ce sustin acum (asa au facut si cu sustinere vaccinarii, ca acum sa spuna ca ei nu au sustinut-o).
Blestemele tuturor celor nedreptatiti sa cada peste capul celor de la PSD si PNL care au acceptat acest act de tradare nationala!
a scris europarlamentarul Cristian Terhes.
Cu rare exceptii si pentru putin timp tara asta nu a fost condusa de tradatori care au lins orice cur doar ca sa fie unsi la putere. Nu ma mai mira nimic, oricum nimanui nu ii pasa, in 2024 vor vota toti ce li-se pune sub nas in dans de pinguini.
Find mai mereu colonia unui Imperiu probabil ca este o chestie de genetica deja. Partea proasta nu e neapart asta, ci ca din colonie am ajuns o rezervatie in care traiesc niste unii care au trecut de la faza de „rusine” ca sunt ce sunt, au trecut la faza in care habar nu mai au cine sunt, iar cand isi aduc din cand in cand aminte, aleg mitul vreunui Mesia in care isi pun sperantele toate, fara a avea nici cea mai mica rezerva si fara a recunoste cat de prosti au fost ca mai apoi sa invete ceva din dezamagire. Trist.
Las si asta aici:
De cand cu globalismu’ nici o tara nu mai e suverana. Toti au constrangeri economice, militare, strategice, etc. Chiar si SUA, Rusia sau China. Dar ma rog, sunt mai limitate sau mai ascunse. Ca noi suntem ultima gaina din poiata, nu e chiar o surpriza. Smecheria e cum sa transformi anumite constrangeri si dependente in avantaje, dar pentru asta iti trebuie creier, coloana vertebrala si dorinta. S-au vazut cazuri in Istoria noastra: Decebal, Stefan cel Mare ar fi doar doua exemple. In rest, ramane cum s-a stabilit. Adica faza cu gaina. #Dacat atat s-a putut in colonie!
PS Dreaq ii mai voteaza pe aia care vor fi pe liste, indiferent care. Nu, nu e despre lasitate, e despre vorbele celui mai mare filozof si politolog al secolului XX care a spus ca nu conteaza cine voteaza, conteaza cine numara voturile. Pana vom avea ocazia sa votam pe bune, imi rezerv dreptul sa le umplu la toti frigiderele, in special cu carnea de cea mai buna calitate!
PS Thanks Covid! (M-am spart de ras la video-ul cu covrigul, superb!)
Multi vorbesc de globalism de parca ar fi ceva nou, dar in fapt nu e nicio noutate, pentru ca globalism exista de cand imperiile pe pamant, de la Alexandru Macedon la Iulius Caesar, din Babilon si pana in Persia … tendinta oricarui imperiu a fost globalizarea prin extinderea puterii si influentei, precum si nivelarea societatilor cucerite pana la contopirea lor cu cele imperiale, drumul matasii find poate ca prima cea mare realizare a globalismului. E ceva care s’a intamplat de cand lumea si se va intampla cat va fi lumea in aceasta forma, deci nu globalismul e problema ci doar modul in care coloniile imperiilor accepta sa il imbratiseze! Daca unule au facut si fac asta dupa ce au transformat acest lucru ca pe o oportunitate, altele sunt mereu tradate si vandute de nenorocitii din semintia lor, iar la noi obiceiul asta e unul pe care il stim din punct de vedere istoric inca de pe vremea dacilor cand Dacia poate ca n’ar fi fost niciodata cucerita, sau oricum ar fi fost mult mai greu si scup pentru invadatori daca nu ar fi fost mereu tradatorii din randul dacilor.
Legat de alegeri … nu zic niciodata, niciodata, dar in cazul meu prea curand nu vad cand voi mai participa la mascarada care se pune la noi in scena din 4 in 5 ani, desi pana acum 2 ani, nu am lipsiti niciodata de la vot, mai mult ca o datorie pentru cei care s’au jerfit ca eu sa am acest drept.
Ma refeream la globalismul modern in care practic nu mai exista granite pe Terra. Ce a fost pana acum era doar o chestiune locala, regionala, sa zicem. Acum, e la cu totul si cu totul la o alta scara. Asta era ideea. Azi nu mai ai unde sa te refugiezi, poate prin padurea amazoniana dar numai daca te accepta baietii aia cu pene care sunt rupti de restul lumii si tin cu dintii la conditia lor si bine fac!
Este doar o impresie ca difera in vreun fel deoarece lumea din trecut era la nivelul la care se cunostea ca lume locuita, Imperiul Roman stapanind peste 2 treimi din oamenii de la acea vreme, granitele cunoscute cum sunt ele azi find o inventie moderna, in trecut acestea find mult mai volatile pentru ca existau tratate si o trasare clara a lor. Legat de refugiu, nici altadata nu aveai unde pentru ca te loveai ori de triburi locale, ori de conditii impropii de trai. Una peste alta pastrand proportiile tot pe acolo suntem, nimic nu e nou.
De Inca, Azteci,etc ai uitat. Aia habar n-aveau de Imperiul Roman si viceversa. De aia din Australia si Papua? Erau lumi diferite si fara contacte. Ii durea pe aia din America de atunci in banana de ce facea Nero sau Cezar. Habar n-aveau ca mai exista oameni dincolo de Apa cea Mare. Azi suntem toti in acelasi cacat, din pacate. Ma rog, la nivel de individ, rahatul mirosea fix la fel si atunci si acum. Aici da, iti dau dreptate. Probabil ca pana aici ne-a fost si poate ca asa trebuie sa fie. Gauss stia el bine ce stia!
Sincer, nici acum pe urmasi alora nu prea’i doare nici in bascheti de ce se intampla prin Europa lui Marcon si Scholtz, nici de Ucraina lui Zelensky, poate de Biden si Putin sa zici ca’si bat capul! Asa cum am zis si subliniat, discutia merge in directia „pastrand proportiile”, globalizarea peste cei enumerati de tine venind cei drept ceva mai tarziu si odata cu tunicile rosii intr’o parte si conchistadorii spanioli in ailalta parte, Apocalypto tin mine ca a fost un film bun al carui final m’a impresionat!
In concluzie, asa cum cred ca am mai scris pe aici, nu ne asteapta decat un alt sfarsit de lume asa cum o stim noi pentru a se va naste alta si ciclul istoric va merge inainte la fel ca si pana acum, sau cel putin pana cand in sfarsit vom reusi sa invatam ceva pentru a merita saltul promis ca evolutie a speciei prin vechile si sfintele scripte.
Eu gasesc interventia lui Terhes, ca atatea altele dealtfel din trecut, o mizerie. Pt ca exact acelasi text din cadrul rule of law este aplicabil oricarui stat din cele 27, ceea ce pana acum prin MCV, erau chestiuni impuse discretionar Romaniei si Bulgariei. Da, mcv a fost un abuz al ue, dar acum nu se poate vorbi despre o situatie mai rea cat timp regula jocului este valabila pentru toata lumea. In cazul mcv Romania nu avea un cuvant de spus in cadru institutional, acum are drept de vot si de opinie pe rule of law atat in cazul propriu cat si in cazul altor state, asta inseamna ca Romania insasi poate denunta probleme de rule of law in Germania de pilda.
Ce a acceptat Romania nu a acceptat nimeni, suntem singurul stat din UE care a acceptat anularea deciziilor CCR prin aplicarea lor discretionara de catre judecatori, primand deciziile CJUE! Este o imixiune extrena mai grava decat insasi MCV, diavolul sta in detalii, cum ar fi si alea asumate de Romania in PNRR, un PNRR secretizat cum nu exista nicaieri, motiv pentru care Romania nu va avea acel drept niciodata, fapt ce valideaza ca find sustinta si corecta interventia lui Terhes!
@ Victor: Glumesti, n-asa? „Romania insasi poate denunta probleme de rule of law in Germania de pilda.”. Asta e poanta zilei sau ce, ca nu m-am prins?
Victor nu glumeste niciodata!!
Misto ar fi sa poti sa-l dai in judecata pe vecinul care s-a pisat pe gardul tau, in drum de la bodega, in Germania!
Ma mir ca si-a facut timp Iohannis sa isi intrerupa vacantele ca sa vina sa ne comunice mizeria asta ca si cum ar fi o mare victorie, desi defapt nu este decat o noua umilinta a Romaniei impachetata intr-o forma care sa nu puta la fel de rau si sa le dea iluzie credulilor ca suntem si noi egali cu restul Europei. Fix, pix!
In ianuarie are programata o vacanta prelungita prin America de Sud (Brazilia, Peru, etc.) are timp de odihna si relaxare si in restul anului ca tot e pe final de mandate in care a obosit nefacand nimic.
In curand Schengen nu va mai exista ca acum, deci sa si intram ne-au vandut nenorocitii astia degeaba si doar ca sa se faleasca cu false realizari asa cum a facut si nemernicul asta de Iohannis care vreme de 8 ani nu a facut nimic in afara sa se plimbe prin lume si in rest sa ne invrajbeasca. Suntem vai de noi, minune ar fi sa mai ramanem tara peste cativa ani.
La cum se arata treaba, nici eu nu cred ca pana in primavara Schengenul asta va mai exista, eventual cel mult pe partea de transport marfa, desi si aici e discutabil ca nu stiu cata prietenie va mai exista intre state dupa o iarna a vrajbelor.
Nu mai văd nicio relevanță în ce privește MCV, Schengen și alte căcaturi din astea .. balamucul cu covidul a ignorat toate prevederile constituționale din toate țările UE.. ce dracu înseamnă rule of law, in situația asta, înafara pușcăriei pentru toate guvernele din Europa și pentru toată birocrația de la Bruxelles .. sau participarea la un conflict în mod nemijlocit, militar, că bombele, tunurile și blindatele nu sunt ajutor umanitar, fără a fi declarat un război și fără trecere prin parlamentele țărilor UE.. ce domnia legii, care lege ? E o mizerie, tot ce trebuie sa ne mai intereseze e legat de propriile noastre interese, granițe, și cum putem să-i ajutăm pe românii de peste Prut, cei care vor să fie ajutați și au nevoie .. MCV-ul să-l ia acasă să-l pună în ramă macovei și tefeleii..
Ajutam, ajutam pe toata lumea, ca si pe noi ne-au ajutat!
#slava