Analiza dureroasa: Romania ca proiect esuat in an de Centenar

As putea sa filozofez ca alde Marga sau Liiceanu, as putea sa fiu vitriolic ca alde Nistorescu, dar nu am sa fiu. Am sa fiu realist. Si nici nu o sa discut de diverse mizerii, alea sunt doar petarde.

Zilele acestea asistam la o situatie evidenta: Romania ca proiect esuat…

In 1989 aveam 13 ani si nu stiam eu prea multe, dar exista speranta. Acum, privind in urma, realizez ca acel proiect de tara, rezumat plastic la „vrem o tara ca afara”, adica ca in Vest, macar ca infrastructura si spitale, s-a ales praful si pulberea.

In spitale se moare pe capete, pe sosele la fel.

Justitia este complet prabusita.

Economia duduie, dar nu romanii culeg roadele acestei economii.

Suntem invadati de importuri din sapte zari, unele de-a dreptul atentat la sanatate, suntem invadati de second handuri de toate soiurile, suntem supusi unei poluari feroce.

Pana acum credeam, sincer, ca aia care vorbesc ca am fi intentionat supusi unor masuri vexatorii, ca sa nu zic unor adevarate umilinte de la stapan la sclav colonizat, nu au toate tiglele pe casa.

Dar am realizat in aceste zile ca acei oameni, ca Roubini ala de a prezis criza, au dreptate. Am intrat in 2002-2007 in asa zisa structura euro atlantica si parca o ducem tot mai rau. Degeaba au crescut indicatorii economici, Romania si romanii o duc, vizibil, tot mai greu.

Il credeam nebun genial, dar cata dreptate are Ilie Serbanescu cand spune asa ceva intr-un articol aparut in editia online a Cotidianului din 19 februarie 2018:

„În timp ce reprezentanții „sistemului“, politicieni sau analiști, se strofoacă să demonstreze, nevoie mare, că românii sunt de vină pentru că țara n-are autostrăzi, dovezi peste dovezi se strîng mereu în legătură cu ceea ce, de peste cinci ani, mă învrednicesc să subliniez fără ezitări: explicația este una politică și constă în faptul că stăpînii străini actuali ai țării au interzis României să treacă lanțul Carpaților cu magistrale moderne (autostrăzi sau drumuri expres), astfel încît să nu fie cumva legate între ele, precum și de capitala București, provinciile istorice ale României. Oricum, nu cu prilejul Centenarului Marii Uniri. După 28 ani de așa-zis postcomunism, este inutil a încerca o altă explicație, căci lipsa resurselor financiare la scara a trei decenii sau a competenței tehnologice, în condițiile în care românii, și nu altcineva, au construit Transfăgărășanul, sunt în afara logicii! Cînd, cu ani în urmă, intrarea în NATO pecetluia schimbarea crucială – respectiv trecerea României din mîini estice în mult rîvnitele brațe vestice –  premierul Năstase oferea, ca un fel de mulțumiri, un cadou americanilor: să construiască o autostradă! Dar, vai, nu vreuna care să traverseze Carpații, ci una Brașov-Borș, care să lege Ardealul de capitala Ungariei, și nu de capitala României! Comentariile sunt de prisos. Menționata interdicție, atît de vizibilă din partea stăpînilor externi actuali ai țării, pune tocmai în anul Centenarului Marii Uniri semne mari de întrebare asupra soartei integrității țării….80-90% din contractele de autostrăzi din România, alea puține, sunt cu firme străine. Și atunci, din două una: ori nu există corupție și șpăgi în rutierul din România, ori campionii corupției și șpăgilor sunt „mîntuitorii“ străini ai țării. Ați văzut desfășurătorul contractelor CNAIR pe 2017? Din primul miliard lei bugetat (respectiv primele 50 mari contracte), toate, cu excepția unuia sfrijit de numai 17 milioane lei (destinat ciozvîrtei de cîțiva km București-A3), sunt alocări pentru infrastructura din Ardeal. Măi, frate, toate, chiar toate?! Dacă nici asta nu-i comandă externă, atunci sunt eu popă!”

Deschideti ochii si uitati-va bine in jur cat de mult rau ne facem unii altora, dar cat de mult rau ne fac altii si noi mai si pupam poala caftanului…

Mai vreti o dovada?

Dobanzile bancare la depozite. Sunt infime, 0,15% spre 0,30%. Asta se traduce simplu: bancile nu vor sa atraga banii romanilor, in special cele straine. Prefera sa ia bani din afara, sa ii schimbe in lei si sa imprumute statul, ca acolo iese banul gros, nu de la fraierii de noi.

Ii intreaba cineva de sanatate? Aud? Iar noua ne dau bani credit in niste conditii , zic eu, extrem de injositoare, ca sa nu zic jaf pe fata…

Sunt complet siderat de cum au reusit romanii sa isi faca praf tara. Stiu ca unii or sa zica ca sunt prea negativist. Peste 3 milioane. Atatia romani au plecat din tara. Locul 2 dupa Siria, care in razboi, si inainte tarilor africane.Va dati seama ca Romania a pierdut un Bucuresti, un Cluj si o Timisoara la un loc? In loc ca acesti oameni sa munceasca si sa produca aici si sa avem bugete echilibrate, s-a facut si se face totul pentru a goni pe romani din tara lor. Oare de ce?

Am fost recent la munte, Predeal; las la o parte mizeria , preturile mari si aglomeratia, pentru a va spune un fapt absolut socant: mai in toate statiunile sunt mii de pensiuni si case de vanzare. Si nu numai in Valea Prahovei, peste tot. Zona de munte a Romaniei, zic eu, e intrata intr-un ritm accelerat de depopulare. Te ia cu fiori. Incep sa cred ca acei ce spun ca in cateva decenii vom fi foarte putini in tara asta au dreptate.

Oare de ce? Nu cumva cineva doreste sa esuam , sa plecam si apoi sa cioparteasca Romania ca un miel la abator?

Pamantul nostru e manos, bogatiile subsolului sunt inca vaste, resursele energetice sunt inca abundente, nu ca in multe parti din Europa. Oare de ce le dam strainilor pe 2 lei?

Iata un exemplu: asa zisul gazoduct BRUA, blocat de …Ungaria. Se doreste ca prin acest gazoduct sa se scurga spre Vest gazele din Marea Neagra, gaze din Azerbaidjan si gaze din zacamintele inca nexploatate din apele internationale din jurul Ciprului si Israelului.

Cum gaze din Azerbaidjan si Kazastan inca nu au ajuns si va dura ceva timp, iar in cazul  zacamintelor din Mediterana va dura ceva timp pana se va scoate primul metru cub de gaz, in fapt gazoductul vizeaza secatuirea Romania de gazele ei, deoarece Romania NU ar primi NICI UN METRU CUB de gaz metan din Marea Neagra!!

Harta de mai sus de fapt devoaleaza toate minciunile debitate: conducta de la Marea Neagra este importanta, nu legatura cu Bulgaria, fapt pentru care Transgaz doreste a construi conducta de la Vest spre Est si nu spre sud!!

In viitor, cand omenirea va intra intr-un declin accentuat – si ziua aia, zic eu, nu e asa departe – batalia pentru pamant, resurse si spatiu vital va fi acerba. Nu e mai usor sa faci curatenie inainte, fara mare tam tam, sa crezi acel gol demogeografic care este apoi usor controloabil daca NU SUNT OAMENI ACOLO?

Va las pe voi sa va ganditi daca sunt sau nu un alarmist. Eu, cel putin, sunt serios suparat pe noi insine….

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura