Toyota – viziuni reale pentru un viitor cu 0 emisii

In plin scandal dieselgate in care s’a dus dracului mitul avansatei tehnologi germane, japonezii de la Toyota dau o lovitura de imagine de bun simt prin anuntarea unui proiect de viitor intins de’a lungul a 35 de ani sau mai exact pana in 2050 in care isi propun eliminarea completa a motoarelor exclusiv cu combustie interna, locul acestora fiind luat atat de noi motorizari care vor fi hibride din ce in ce mai avansate pe modelul de succes Toyota Prius cat si motorizari care vor folosi pentru combustie pile de combustibil sau mai intelesul tuturor hidrogenul care are ca emisii doar vapori de apa, adica 0 emisii poluante.

In acest sens, Toyota a prezentat inca de la finele anului trecut modelul Mirai, un automobil care are un propulsor alimentat cu pile de combustibil pentru care a primit deja in jurul a 1500 de comenzi, urmand ca de la inceputul anului viitor acesta sa intre in productie de masa. In paralel au mers deocamdata si cu dezvoltarea motoarelor aspirate de cilindree mica pe benzina de inalta compresie , care spre deosebire de cele europene sunt mult mai performante datorita utilizarii mult mai eficiente a energiei care se pierde prin caldura, recunoscuta fiind eficienta de pana acum a doar 20% a motoarelor pe combustie, restul fiind pierdut prin caldura degajata. Folosind noi tehnologii de recuperare a acestei energii risipite (ciclul de functionare Atkinson) Toyota a reusit sa produca niste motoare aspirate de inalta compresie care obtin deja performante peste cele Turbo fabricate de europeni in acest moment, eficienta lor ajungand pana in jurul valorii de 37-38% fata de maxim 20% cat au actualele tipuri de motoare. Tendinta este de a continua dezvoltarea acestor noi tipuri de motorizari pentru a fi transformate ulterior in motorizari hibrid care si’au dovedit din plin eficienta in ce priveste reducerea de emisii poluante chiar si in stadiul actual de dezvoltare.

In ciuda dezvoltarii Tesla, nu pot sa ii laud nici pe americani in privinta viitorului, eficienta motoarelor electrice tinand strict de productia unor baterii performante care insa sunt si vor fi foarte scumpe datorita elementelor utilizate la fabricarea lor. Pe langa asta, mai ramane si problema incarcari cu energie electrica ce se face tot la o priza, iar curentul care este incarcat in  baterii este produs in mare parte tot prin metodele clasice de ardere a combustibililor fosili, in concluzie si aceasta solutie este una care se inchide intr’un cerc vicios pana in ziua in care se vor investi in solutii eficiente de autonomie verde, lucru ce pare astazi extrem de indepartat.

Ma bucura sa vad ca japonezii in locul unor minciuni sau SF’uri, prefera sa munceasca cu adevarat, venind cu solutii realiste prin care contureza un viitor real al acestei industrii spre deosebire de producatorii europeni care nu au lucrat absolut deloc la eficienta lor reala, singura gaselnita fiind fie sa triseze cu softuri masluite fie sa reduca cilindreei si sa introduca o banala turbina, lucru ce probabil ca nu reduce in nici un fel la reducerea gradului de poluare si cu siguranta nici consumul aceluiasi carburant fosil!

In ce ma priveste cu siguranta viitoarea mea masina va fi o japoneza, hibrid sper eu. 

Ce parere aveti? V’ati cumpara in viitor o japoneza sau ati ramane fideli masinilor europene? smile

8 comentarii la „Toyota – viziuni reale pentru un viitor cu 0 emisii”

  1. Hybrid, am rulat cu un Peugeot 3008, e VIS!!! Japo ma lasa rece, Peugeot mi se par mult mai avansati, iar alea cu celula de hidrogen vor ramane niste vise frumoase, deoarece costa mai mult sa produci hidrogen decat sa propulsezi masina cu un motor Hybrid.

    Răspunde
  2. Radule, japonezele sunt inainte din multe puncte de vedere si mai ales in ce priveste eficienta unui motor aspirat. Hidrogen nu mai este un vis frumos inca de anul trecut cand Toyota a demonstrat asta prin lansarea masinii descrise mai sus al carui cost fara taxe este in jurul a 57.000USD fara taxe in care sunt inclusi pentru clientii din America si 3 ani de hidrogen gratuit! laugh Tehnologia este in plina dezvoltare, in cei 35 de ani anuntati sunt sigur mizeaza pe ceva concret din momentul in care investesc in cercetare si nu basme.

    Răspunde
  3. Crede-ma ca as vrea si eu sa fie ok, dar nu e. H nu vine din neant si energia cheltuita pentru a il obtine este mai mare decat cea obtinuta orin arderea lui. EROEI este negative in fapt cam la toate energiile alternative. Petrolul in schimb este pe plus si azi 10:1. In plus, hidrogenul presupune niste costuri absolut immense in ceea ce priveste stocarea si distributia.
    Un hybrid extreme de sofisticat va fi probabil masina tuturor in viitor, pentru ca masina, oricat de high tech si save the world ne-am da, trebuie vanduta in masa. Or, momentan, hybridul lui Peugeot e cam singur pe tarla, Prius fiind cam de nisa si cam scumputa.
    De motoarele aspirate nu comentez, nu ma pricep, dar idea nu e noua, seamana cu centralele de generare in trei cicluri pe gaz metan, adica avem un motor echipat cu un recuperator de caldura.
    Asemena motoare par ok, dar mie imi suna ca ar fi mai utile pe mijloace grele.

    Răspunde
  4. Radule … fitar Pejou de ras sa iti fie … masini mai proaste si ciudate rar mi’a fost dat sa vad! laugh Dar … trecand peste asta … ziceai ca Prius este scumput … 26.000USD (30.000USD varianta full) parca nu e tot una cu 37.000EU de unde porneste Pejou. Ziceai ca Prius e de nisa … pai si Pejou asta nu e cam tot la fel?! Cel putin deocamdata cam toate hibridele sunt de nisa … dar lucrurile se vor schimba in cativa ani mai ales ca lucrul asta va fi accelerat de scandalul dieselgate multi producatori incercand de acum sa profite de el oferind masini „clean”! 😉
    In ce priveste motorizarea … Pejo este la ani lumina de Toyota, propulsorul ala diesel de 2l EURO 5 (sa speram ca nu e ca la VW :D) + un motor electric de doar 37CP este antic ca tehnologie plus ca nu e mare fas mai ales in modul electric. Prius 3 ofera un propulsor revolutionar pe benzina 1.8-Liter Aluminum 4-cylinder DOHC 16-Valve with Variable Valve Timing with intelligence (VVT-i) de inalta compresie (13.0:1) care dezvolta (73KW) 98CP in modul termic ajutat de un motor electric de (60KW) 80CP … adica o masina echilibrata indiferent de propulsia pe care o foloseste. In ce priveste consumul acestei masini, pare SF insa testata prin traficul din Bucuresti maximul de consum atins la ore de varf a fost de 5,7L benzina cu AC pornit, iar condusa in modul economic, minimul de 3,7L ceia ce este mai mult decat onorabil. Are rost sa mai punem in discutie si fiabilitatea de exceptie?! Cauta pe net problemele PRIUS 2 si ai sa vezi ca desi masinile alea au 140-150.000km problemele sunt mai mult decat modeste. 😉 Japoneza e japoneza … nu dezminte. smile

    In ce priveste viitorul hidrogenului ca si combustibil … istoria ne invata ca si inceputurile rafinarii petrolului au fost exact la fel! laugh Costurile de rafinare era uriase la inceput pana cand niste vizionari au reusit sa gaseasca o metoda ieftina de rafinare … chiar daca din nenorocire au folosit plumb pentru a stabiliza acel combustibil. Asa va fi si in cazul dat … odata cu dezvoltarea si implicarea a tot mai multi producatori sunt convins ca solutii acceptabile se vor gasi, trebuia doar data startul de un mare producator iar asta a facut deja Toyota care sunt convins ca pe ceva s’au bazat ei inainte de a se avanta cu capul inainte intr’un proiect intins pe 35 de ani. smile

    Răspunde
  5. Iote un articol misto’ si 2 ani pot arata daca o previziune a fost buna sau nu!
    Energiile alternative sunt scumpe in general la fel si masinile care folosesc mijloace alternative de propulsie, chestii hibride si alte giumbuslucuri revolutionare.
    Solutia pe termen scurt si ceva mai lung ar fi o conservare a resurselor, masini mai mici, motoare mai mici, deci consum mai mic si nu in ultimul rand educatia in scoli care sa ne ajute sa trecem de la melteanul cu X6 care consuma oxigenul si resursele populatiei unui bloc, la un om responsabil cu o masina pana in 5 – 6000 de euro cu un consum de bun simt care nu clacsoneaza aiurea la toate semafoarele.

    Răspunde
  6. Ma pricep al dracu la previziuni! Nu? laugh

    Parerea mea e ca japonezii sunt singurii producatori de masini care au luat in foarte serios treaba asta, alegand sa dezvolte tehnologii cu adevarat realiste si viabile pentru viitor, nu tampeniile pe care le debiteaza restul.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura