Brandless – un nou concept curajos ce prinde teren

Marketingul modern de la inventarea lui incoace a fost bazat pe ideea de brand, lucru ce in timp a ridicat (uneori ridicol de mult) pretul unor produse banale tocmai datorita acestui brand ce in timp a devenit unul cunoscut, iar odata cu celebritatea s’a adaugat si plus valoare. Se stie foarte bine ca in cazul produselor branduite cu nume celebre, valoarea produsului in sine este chiar si cu de cateva sute de ori mai mica decat pretul pe care il dai pentru acel brand ce la randului lui aloca resurse importante pentru marketingul ce in ziua de azi este tot mai agresiv.

Ei bine, in lumea asta dominata si condusa de branduri, niste unii au avut nebuna si curajoasa idee de a lansa pe piata un nou concept denumit Brandless, bazat pe un magazin online ce vinde doar produse fara nici un brand, provenite de la diversi producatori independenti ce sunt totusi obligati sa indeplineasca niste standarde de calitate destul de ridicate si bine definite intr’un caiet de sarcini pe care si’l asuma odata cu cerintele ca aceste produse sa fie cat mai organice posibil. Tot revolutionara e si ideea ca in genul asta de magazine, orice produs sa coste doar 3 dolari fie ca vorbim de un sapun, fie ca de o ustensila de bucatarie, lucru ce imi aduce aminte de revolutia produsa prin anii 2k in industria muzicala de Jobs si lansarea Ipad’ului odata cu conceptul de 1USD/download pentru orice piesa din Itunes.

Desi pare idilica si nerealizabila treaba asta si la nivel de produse consumabile, conceptul a inregistrat imediat dupa lansare din USA, comenzi din 48 de state americane, cresterea comenzilor fiind una spectaculoasa estimandu’se ca pana la finele acestui an, acestea sa creasca cu 40% in fiecare luna, conform datelor facute publice de companie.

Daca sunteti curiosi de oferta lor, site’ul il gasiti aici.

Voi ati avea incredere sa cumparati asemenea produse sau sunteti fani ai brandurilor care teoretic va garanteaza o calitate anume? Eu unul nu sunt sclavul brandurilor si daca maine ar ajunge si pe la noi un asemenea concept, cu siguranta ca as fi printre primii lor clienti! smile O sa radeti, dar eu unul vad de viitor genul asta de afaceri pentru ca multa lume s’a saturat sa arunce banii pe marketing si taxe peste taxe ce depasesc 50% din valoarea reala a unui produs de pe raft.

7 comentarii la „Brandless – un nou concept curajos ce prinde teren”

  1. Pai azi citeam că aia de la nestle sunt suspectați că vând de ani de zile apa de ploaie pe post de apă sfințită .. iar brandurile celebre de mașini au doar cel mai performant soft de falsificat emisia de noxe, care ce sa vezi, e brandless, adică nimeni nu și-l asumă laugh

    Răspunde
  2. Eu demult aștept sa prinda rădăcini un astfel de concept.Mi se pare o idee foarte buna.
    Clar,de multe ori calitatea la așa zisele branduri e doar vrăjeală ieftină.M-am ars cu asemenea chestii îndeajuns încât sa-mi vina acru de ei.
    Sunt multe produse no name care bat la curu’ gol mărci celebre.

    Răspunde
  3. @Cola – cred ca e pentru prima oara in istorie cand o chestie atat de geniala nu si’o asuma nimeni! laugh

    @the_sniper – cum ziceam, sunt convins ca nu numai eu sunt satul de branduri care nu fac decat sa te cojeasca de bani si sa isi plateasca marketing’ul tot mai agresiv pe spatele nostru. Desi conceptul asta a pornit abia prin 17 iunie in USA, deja cunoaste o crestere foarte importanta acolo in tara unde practic s’a inventat si dus la extrem notiunea de branding. In ce privesc produsele no-name, sau sa zicem mai putin cunoscute, eu de multa vreme sunt convins de alea de la Lidl care in teorie sunt no-name fiind vandute doar in reteaua lor. Desi sunt chiar si cu 50% mai ieftine decat brandurile cunoste ce le vezi toata ziua pe la TV, bat la curul gol multe din brandurile muuuult mai cunoscute si cautate de pe piata. Deci … daca de maine pe cutia de inghetata ar scrie doar inghetata si atat … pe mine unul nu m’ar deranja deloc sa o cumpar desi cel putin la inceput, invatati fiind cu culorile si brandurile stridente ar putea parea putin dubioasa, intr’un final tot ce ma intereseaza e calitatea vs pret in locul ambalajului frumos.

    Răspunde
  4. 3 dolari pentru un sapun? Da ce dracu’ vere din ce e facut ca sa merite de 6 ori mai mult decat valoarea lui. Ia mai da-i dracului pe astia cu ideile lor in colturi si cu hipstereala lor de doi lei.

    Răspunde
  5. Maline, cred e un soi de solidaritate in discutie. Dai 3USD pe un sapun in vremea in care dai tot atat si pe un cutit de bucatarie de exemplu. In rest .. tare replica ta! laugh

    Răspunde
  6. Observ ca langa numele Brandless apare si TM
    o definitie simpla gasita pe www ar fi: „însemn distinctiv utilizat de un individ, organizație comercială sau altă persoană juridică pentru a identifica un produs sau serviciu în fața potențialilor consumatori, și pentru a arăta că toate produsele ce o poartă provin dintr-o sursă unică, pentru a face distincția între produsele sau serviciile proprii și cele ale altor entități”
    Pana la urma e un brand, o gogorita de marketing!

    Răspunde
  7. Brand = identitate

    Ion si Marie vind oua in piata. In timp ce ouale de la Ion mai au si cate unul stricat printre ele, cele de la Marie sunt impecabile si gustoase. Daca vreau sa fiu sigur ca nu car oua stricate dupa mine pe munte ca trebuie sa reziste o saptamana, cumpar de la Marie chiar daca sunt mai scumpe.

    Brandless ar vrea sa insemne ca nu mai exista Ion si Marie, ci ma duc in piata si cumpar oua de la orice chiosc, si pe ele scrie „oua bune”
    Atata doar ca ajung acasa cu ele si mai e si cate unul stricat si care-ti muta nasul din loc cand il spargi :))

    Sorry da’ mintea mea logica de injiner nu intelege conceptul asta de brandless. Ca se exagereaza cu marketingul, asta e cu totul alt subiect …

    TLDR ; cum zise si nea Vasile mai sus

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura