Masina facuta cu licenta Renault, care are la baza modelul Renault 12, s’a produs timp de 11 ani, intre anii 1969 -1980 fiind poate unul dintre cele mai iubite masini, produse vreodata pe meleagurile noastre!
Istoric:
Dacia 1300 a apărut în urma licenței obținută de la compania franceză Renault. Autoturismul Dacia 1300 a intrat în producție în august 1969, având la bază modelul Renault 12. La acea vreme modelul avea un aspect modern și economic.
Inițial, modelul dispunea de o singură caroserie berlină cu 4 uși și 5 locuri. Blocul motopropulsor avea capacitatea cilindrică de 1,289 cm³ ce dezvolta 54 CP, o viteză maximă de 144 km/h și consumul de 9,4 litri.
Tip caroserie: Berlină, Break, Pick-Up
Capacitate cilindrică: 1289 cm³
Putere: 54 CP
Consum mediu: 8 l
Tip combustibil: benzină
Cutie de viteze: manuală 4+1
Tracțiune: față
Modele
În 1970 sunt lansate trei variante de echipare pentru modelul 1300: Standard, Lux, Lux Super 1301 (model destinat numai folosirii ca masina de serviciu a Partidului Comunist Român și Securității). Dacia 1301 Lux Super avea dotări ce nu se aflau pe modelele Standard și Lux cum ar fi: instalație radio din fabrică, scaune față supraînălțate, circuit de frână dublu, oglinzi retrovizoare exterioare, oglindă interioară cu poziție zi/noapte, parasolar pasager cu oglindă, torpedou iluminat, brichetă electrică, instalație spălare parbriz electrică, fiind disponibilă în culori închise, precum negru. În 1973, începe producția modelelor Break …
Modelul 1300 a fost înlocuit de modelul Dacia 1310, dupa intrarea acestuia in productie in anul 1979.
wikipedia.org
Eu ma numar printre cei care au condus ca si prima lor masina exact un asemenea model, iubirea si mandria bunicului meu, cumparata in 1972, un model fabricat pentru export cu motor original Renault, perfect functionala si acum, pe undeva pe la un var. Imi aduc aminte cu nostalgie de faptul ca bunicul o ingrijea cu mult suflet si batranica nu l’a lasat niciodata in drum, desi a tras de ea peste 100.000km, facuti prin tara asta, ceia ce era destul de mult in acele vremuri. Nu era cine stie ce masina, comparativ cu ce se fabrica acum, insa era una foarte fiabila si rezistenta, modelele anterioare (1310) fiind mult mai prost fabricate.
Faptul ca incepand de astazi, cei care detin un asemenea model, il pot omologa ca si automobil de epoca la Automobil Clubul Roman, ma bucura si sper sa vad de acum inainte din ce a mai scapat de programele RABLA si cateva modele bine conservate a ceia ce era Regina Drumurilor din Romania! 😉
Uite ca mai gasesti si chestii interesante pe Google. Scrii frumos, de abia astept sa vad urmatorul articol.