Ajunse la a treia generatie, povestea Logan, Sandero si Sandero Stepway merge mai departe la Dacia, principala noutate find ca Dacia anunta faptul ca noua generatie nu va mai beneficia de motoare pe motorina, cererea acestora fiind in scadere si in felul acesta urmand doar decizia Renault din 2016 cand anuntau ca nu vor mai dezvolta astfel de motorizari dupa scandalul diesel gate, in locul lor fiind preferata dezvoltarea de noi motorizari pe benzina si GPL, care conform declaratiilor oficialilor reduc atat emisiile poluante cat si costurile de intretinere si rulare.
Din punctul de vedere al designului exterior, se pot observa modificari destul de importante fata de vechea generatie, care aduc Dacia aproape de noua linie Renault, printre modificarile evidente remarcandu’se mai multe elemente de aerodinamica sporita, aripile mai evazate, o inclinatie ceva mai mare in partea din spate, precum si un design nou pentru grila fata, faruri cu lumini de zi si stopuri cu led. De asemenea noile Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway au crescut simtitor in lungime, capitol la care intalnim valori precum 4.396, 4.088, respectiv 4.099 milimetri.
La capitolul siguranta, cel mai blamat pana acum, Dacia trece intr’o noua era oferind franare autonoma de urgenta, plus asistent pentru monitorizarea unghiului mort, sase airbag-uri, ABS, ESP, camera pentru marsarier, senzori de parcare fata / spate, oglinzi antiorbire, etc.
Potrivit unui comunicat transmis de Dacia, motorul SCe 65 în 3 cilindri cu capacitatea de 1,0 litri, aspirat, cuplat cu o cutie de viteze manuala cu 5 trepte, va fi disponibil doar pe modelele Logan şi Sandero, nu si pe Sandero Stepway. TCe 90, motor in 3 cilindri cu capacitatea de 1,0 litri, echipat cu turbocompresor, este disponibil in doua versiuni – cu o cutie de viteze manuala cu 6 trepte sau cu o cutie de viteze automată CVT. TCe 100 ECO-G, un motor nou in gama, avand 3 cilindri, capacitatea de 1,0 litri, echipat cu turbocompresor si cu alimentare mixtă benzină/GPL, este cuplat cu o cutie manuala cu 6 trepte pentru un consum redus.
La interior lucurile stau din ce in ce mai bine, acesta fiind complet redesenat, putandu’se remarca schimbari importante atat la asezarea instrumentelor de bord cat si la materialele din care aceasta este fabricat, daca pana acum era doar plastic, la noul interior au fost introduse si insertii de material textil, ce iti alunga ideea de interior al unei masini de buget, lucru vizibil si la scaunele ergonomice cu suport lombar si lateral precum si restul de materiale folosite pentru interior.
Printre alte optionale incluse, clientii mai pot opta pentru jante aliaj de 16 inch, faruri cu LED, trapa cu actionare electrica, climatronic, cutie automata, geamuri electrice fata/spate, oglinzi electrice incalzite, porturi USB, infotainment avansat, cotiera, masuta integrate in scaune pentru locurile din spate si multe altele, care o aduc foarte aproape de gama Renault si orice automobil actual.
https://youtu.be/mEpKjxsdbuU
De asemenea, de remarcat este ecranul sistemului de infotaiment de 8′ ce poate fi comandat ca optional si care include inclusiv un hoder de telefon, acesta fiind „dezintegrata” din locul clasic care il avea pana acum, respectiv in bordul masinii si urcata mult mai sus pentru o mai buna vizibilitate si acces la informatiile oferite de acest sistem care este mult mai complex decat cel oferit pana acum si compatibile Android Auto şi Apple Carplay, in completarea lui venind si un ecran amplasat intre cele doua ceasuri de bord (turometru si vitezometru), precum si un volan frumos desenat care acum contine intregul necesar al comenzilor pe volan printre care se numara pilotul automat, controlul bluetooh, limitatorului de viteza si asa mai departe.
https://youtu.be/jp3ZEOl2oTM
Noutatea cu care Dacia ar putea veni la aceste noi modele, este atat noul propuslor pe benzina de 1.3 litri, TCe130 dezvoltata impreuna cu Daimler, ce este prezent deja ca optional pe noul Duster, cat si un propulsor hibrid ce probabil ca va aparea undeva pe la jumatatea anului viitor, aceste propulsoare fiind deja lansate pe noile modelele Megane si Captur.
Pana una, alta, din punctul meu de vedere, noile modele reprezinta un mare salt atat din punct de vedere estetic cat si tehnologic, Dacia continuand alaturi de Renault o poveste de succes inceputa acum 15 ani la Mioveni, avansul de la model la model fiind din ce in ce mai evident si reprezentand o tot mai atractiva alternativa la masinile de import, chiar daca sunt sigur ca se vor gasi la fel de multi heitari si ca si pana acum, care vor incerca sa le caute nod in papura.
Ce parere aveti?
UPDATE: Dacia Spring va fi prezentata presei de specialitate in noiembrie 2021, iar lansarea pe piata va avea loc in toamna anului viitor, potrivit unor surse din interiorul companiei. Modelul electric urban de la Dacia, va avea o autonomie de aproximativ 200 de kilometri si va costa in jur de 16.000 de euro, un pret mai mult decat atractiv pentru o masina electrica, mai ales daca punem in balanta faptul ca 10.000EU sunt asigurati de catre stat pentru acest gen de automobile prin programul RABLA Plus, la care se mai poate adauga contravaloarea unui tichet RABLA clasic de aproximativ 1600EU. Este posibil ca tot atunci sa fie lansat si primul Logan hibrid.
Mașina mișto ca design, ca dotări, ca preț, ca orice, dar motoarele alea de 1…
Ai varianta de 0,9TCe si 1,0TCe … 90->100CP, cutii cu primele trei rapoarte scurte, sunt chiar foarte decente, eu am testat TCe90 si mi s’a parut un motor foarte elastic si suficient de vioi. Sunt masini gandite in primul rand pentru respectarea draconicelor norme de poluare care intra in vigoare anul viitor si taxele foarte mici, nu ca niste bolizi, desi daca se confirma zvonul ala ca vor pune motorizarea aia TCe130, lucrurile se schimba in bine si din punctul asta de vedere. Una peste alta, sunt in tendita noilor motorizari la masinile mai ieftine, daca te uiti si pe la restul producatorilor e cam acelasi drac ca oferta!
Ai testat si p-ala pe GPL?
Doar SCe75, adica aspirat, fara turbo, ala TCe e abia lansat. Motorul ala aspirat, e surpinzator de vioi in turatiile mici pentru ca este ajutat de o cutie cu primele trei rapoarte foarte scurte care iti dau senzatia ca nu e un motor chiar atat de mic sub capota. La TCe100 lucrurile in mod cert stau mult mai bine, mai ales daca e ajutat de aceiasi cutie, iar in ce priveste alimentarea cu GPL, instalatia fiind secventiala de generatie noua nu are nici un impact asupra performantei de baza! In teorie, pentru un om normal cu tiglele pe casa, motorul ala ar trebui sa fie unul ideal in sensul ca este fiabil, usor de intretinut, ieftin la consum si suficient de ok pentru a rula in conditii bune in limitele legale de viteza si ceva mai mult atunci cand e nevoie! Astept sa apara in reprezentante si o sa ma duc sa vad cum e mersul daca o sa il pot lua la un test drive!
Problema cu motoarele e comuna pentru toate brandurile… Golf 1.0 fiind un exemplu destul de cunoscut.
Și mai nou observ că nici japonezii nu se duc in altă direcție.
Japonezii doar in rare cazuri au dezvoltat motorizari mari, ei au mers mai tot timpul pe motorizari optimizate tehnologic, incercand sa scoata cu ajutorul tehnologiei tot ce se poate scoate dintr’un motor clasic spre deosebire de restul, asa le’au rupt „pistoanele” si la americani! 😉
In contextul dat, te inseli in mare parte! Desi au apelat si ei la un soi de „downsizing”, au ales o cu totul alta abordare, mult mai realista si cu adevarat progresista ca tehnologie, am scris ->aici despre asta!
In ce priveste grupul VAG, astia au investit cel mai putin in dezvoltarea de tehnologii noi, motorizarile lor fiind mereu in urma cu vremurile prin mentinerea unui motor mai bine de 20 de ani, la care doar i’au pus tot soiul de ghizmouri care in mare parte s’au dovedit complet nefiabile, dar marketing’ul eficient i’a ajutat sa vanda fara numar, scandalul dieselgate e doar una din „dovezile” ca in fapt, doar au fraierit pe toata lumea, spre deosebire de alti producatori care au investit si schimbat generatii odata la maxim 10 ani, lucrul vizibil foarte bine la francezi care cam in ciclul asta apar cu motoare complet noi, desi poate ca de bazele unora, fiind cerute in continuare, au mai prelungit productia pe ici, pe colo.
Btw, bun venit pe aici!
Eu mă refeream că nu vedeai tu Mazda 1.0 daca nu venea UE să intervină, sau un Mitsubishi Evo, Toyota Corolla, honda accord.
1.6 motor clasic aspirat era minimul probabil cel mai optim motor pe benzină.
Văd că și coreeni merg cu trendul fiindcă n-au ce face.
Nu prea mă încântă motoarele astea fiindcă se trage de ele, nu știu dacă materialele sunt optimizate pentru acest lucru, cred că e o zonă de compromis care intra pe latura de R&D. Dar n-aș vrea sa fiu cobai.
Sa pui motor de 1.0 pe un doker chiar e nebunie, când știi că ăla se foiește și cara și marfă. Pe alta ordine de idei înțeleg că motoarele clasice erau prea fiabile… Și în economia actuală nu erau eficiente economic.
Sa nu schimbi masina la 5 ani e crimă împotriva producătorilor. Doar că la noi în Romania desi puterea de cumpărare a crescut, nu multa lume își permite să schimbe mașină la 4-5 ani. Eu o am de 6 și nu era nici măcar noua când am achiziționat-o, face 20 ani peste ceva timp. Parcă nu mă gândesc să o schimb dar or să mă oblige ăștia cu taxe și impozite nesimțite. De poluat nu face mult zvâc, un euro 4 1.2 benzină 75 de căluți puturoși.
Bine te-am gasit
Reglementarile astea stupide din UE au facut sa reapara si moda trotinetelor. Un lucru, din pacate e cert, motorizarile mari pe baza de combustibili fosili sunt istorie in Europa, desi, ciudat sau nu, odata cu introducerea normei Euro7, s’ar putea sa avem surpriza sa reapara cele in limita de pana la 2 litri din motivele explicate de specialisti in articolul ce l’am scris aici, pe tema asta.
In rest, despre cum vad eu viitorul asta o sa scriu o postare noua cu ceva date adunate de prin lume ce par deja sa dea tendinta.
Legat de fiabilitate. De ani buni de zile s’a trecut la diminuarea calitatii, la toti producatorii incepand cu cei premium si ajungand la aia entry-level, lucru vizibil din avion si am scris despre asta aici. Idiocratia promovarii consumului si a globalizarii a dus la scoaterea automobilelor din schema produselor de utilizare indelungata si introducerea lor in schema consumabilelor, durata medie de viata a unei masini fiind redusa de la ~10 de ani la ~5 ani, adica injumatatita, ceea ce in planul lor ar fi sa ti o masina fix cat fac si ei consumabile pentru ea, adica maxim ~10 ani. In sensul asta au redus calitatea la tot ce inseamna auxiliare in afara de motorizare si cutia de viteza, care au ramas in continuare fiabile pentru ca au fost dezvoltate ca atare prin anii ’90 cat au tras tare de tot pe partea asta, odata cu inceputurile anilor 2k fiind rezolvate cam toate problemele cunoscute pana atunci odata cu introducerea sistemelor electronice care au inlocuit cu ajutorul unui banal senzor, o mana de alta piese care aveau darul sa strice mult mai des si erau si foarte greu de reglat fiind vorba de mult mai multa mecanica. Eh, belele astea s’au rezolvat in mare parte si atunci baietii astia au observat ca oamenii au inceput sa traga si mai mult de masini, fiabilitatea ridicata a motoarelor fiind cea care i’a determinat sa faca asta si, da, aici a fost o problema si in joc a fost bagata tot atunci norma EURO care sa ii determine sa renunte la o masina doar pentru ca … pur si simplu cineva decide ca nu mai corespunde! :)) Vazand ca nici asa nu a mers foarte bine treaba, au trecut la motoarele astea mici de inalta compresie a caror durata de viata e calculata in jurul a ~200.000Km, iar odata ce crapa e cam bun crapat pentru ca la tot mai multe modele reparatia este aproape nefezabila deoarece uzura nu e doar intr’o anume parte a motorului ci distribuita cam peste tot, tot multe din componente fiind monobloc. Cred ca am scris undeva si despre asta … da, aici.
Cu privire la masina, desi imi trec prin mana tot soiul de masini, am si eu o am pe una, a mea, care se apropie de varsta majoratului … dar nu am nici cea mai mica intentie sa o schimb in viitorul apropiat, motorizarea e una clasica, benzina, 1,6 litri/110 caluti vioi inca, o masina echilibrata si pe care o mentin la un nivel tehnic ridicat, in sensul ca nu imi bat joc de ea si nici nu imi pun viata in pericol. Problema o sa fie taxele si restrictiile, ca or sa ne termine Greta in toate formele ei!