Primul mare constructor auto care a anuntat ca renunta la productia Diesel


Renault este primul mare constructor auto care a anuntat acum cateva zile ca va renunta la cea mai mare parte a productia de motoare diesel pana in 2020. Motivele invocate sunt costurile foarte mari de productie ale acestor motoare pentru a respecta standardele de poluare tot mai restrictive, mai ales la motorizarile mici din clasa non-premium care sunt socotite ca nemaifiind rentabile.

Anticipam acest lucru inca de acum cateva luni si incetul cu incetul incepe sa se confirme teoria mea conform careia, motoarelor diesel li’se canta prohodul mai ales dupa scandalul VW si taxele tot mai mari impuse de mai multe tari din lume. Am spus’o si atunci si o spun si acum ca motoarele diesel au atins de multa vreme apogeul, in ciuda laudelor cu eficienta lor dovedita, sunt mult mai murdare decat cele care folosesc alt timp de combustibil cum ar fi benzina, unde la e destul loc de imbunatatiri la capitolul poluare si eficienta.

Pe de alta parte, decizia Renault nu ma suprinde deloc, mai ales ca acum cateva zile anuntau cu mandrie vanzarea cu numarul 100.000 al ZOE, un autovehicul electric lansat acum 5 ani care cunoaste un succes din ce in ce mai mare, in proiect avand in urmatorii ani si lansarea altor modele pe langa cele existente.

Deci … daca se mai indoia careva, cred ca tendintele din industria auto sunt clare: hybrid si electric. Sunt curios cine va face in curand un anunt asemanator. Voi cine credeti ca va fi?

Pe cand oare prima Dacia electric? laugh

2 comentarii la „Primul mare constructor auto care a anuntat ca renunta la productia Diesel”

  1. Pana in 2020 mai e vreme! E posibil ca atunci bicicleta si calul sa fie la mare cautare.
    Hybridele electrice la ora actuala sunt complicate si atunci probabilitatea aparitiei unei probleme este mai ridicata, deci costuri de exploatare mai mari, economia rezultata din consum se va duce pe intretinerea mai scumpa, totul e relativ. Cred ca in general o tendinta de simplificare ar duce la rezultate mult mai bune, desigur nu se vrea, sunt interese mari, asta pana cand „va ajunge cutitul la os”. Acum se fac compromisuri, se arunca cu declaratii, exista inertie. Solutii sunt dar in sezonul asta nu vor aparea.
    Dacia electric, masini la priza laugh si curent la priza de unde?! Electric curat e bun, randament mare, management mai simplu, insa sunt probleme cu stocarea, cica prin sertare ar fi solutii dar…. nu e momentul , e complicat, cum o dai tot acolo ajungi, astea sunt carpeli.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura