Josephine si becurile de la numar|Tutorial: cum se schimba

Cele doua becuri de la numarul de inmatriculare au cedat pe rand, pana cand nu am mai avut nici unul si atunci nu prea am mai avut de ales decat sa ma apuc si sa le schimb pe alea ce odata date jos pareau a fi originale ca pe la noi Philips „Made in France” eu n’am prea vazut …

Asadar, ca nu am chef de o amenda si alte belele … primul pas pe care l’am facut a fost sa dau o fuga pana la un magazin auto specializat, unde cu 1,5 lei/bucata am cumparat doua becuri C5W, eu am gasit doar Hella care banuiesc ca sunt si cele mai ieftine, dar asta conteaza mai putin. Schimbul de becuri il puteti face voi foarte simplu, nu are rost sa dati bani pe la service inutil.

Booon … deci, pentru cei care au Laguna si din cate am inteles si Megane, am sa va fac un mic tutorial despre cum se schimba becurile astea, deci:

Aveti nevoie de:

  • 10 minute libere;
  • doua becuri C5W, pe care le gasiti aici;
  • doua surubelnite, una dreapta si alta cruce;
  • dupa volum, una-doua beri reci.

Se incepe prin desfacerea unei beri reci din care se consuma cu moderatie continutul pana la fund. Se da jos numarul de inmatriculare cu tot cu suport cu ajutorul surubelnitei in cruce (eu altfel nu am reusit sa dau jos soculul ala de becuri). Daca va aplecati putin, deasupra numarului de inmatriculare o sa observati doua socluri transparente de plastic, pe care le veti scoate pe rand cu ajutorul surubelnitei drepte dupa ce decuplati mica siguranta care le tine fixate in bara … recomandarea mea este sa inveliti capul surubelnitei intr’o carpa ca sa nu zgariati vopseaua de pe spoiler cand va trebui sa faceti o usoara parghie …

Dupa decuplarea ei, acel soclu de plastic ar trebuie sa iasa destul de usor, trageti incet si cu rabdare din ambele parti pana cand reusiti sa il scoateti afara. Trageti usor de fire pana iasa acel soclu atat cat sa va permita sa desfaceti siguranta metalica a capacului de la bec …

Nu va recomand sa scoateti mufa de alimentare pentru ca riscati sa scapati mufa in interiorul barei si ati cam pus’o pentru ca singura posibilitate de a o mai scoate de acolo va ramane demontarea bareri de protectie care o sa va sece de timp si nervi. Asadar lasati mai bine mufa aia la locul ei pe soclu (nu aveti curent atata vreme cat nu porniti farurile) si cu grija desfaceti acel capacel care intr’o parte are siguranta din fotografie iar in partea cealalta niste „umeri” de prindere din plastic. Dupa demontarea sub acel capac ar trebui sa gasiti becul …

Pe care il demontati destul de usor daca veti trage putin de acele cleme ce il tin la capete. Dupa ce il scoateti pe cel ars afara, il introduceti pe cel nou in locul lui pe acelasi principiu, si repetati operatiunea pe care ati facut’o pana aici, dar de la coada la cap.

Chiar daca nu sunt arse ambele becuri (Laguna are doua) va recomand sa le schimbati pe amandoua in acelasi timp pentru ca acele becuri costa foarte putin si daca tot v’ati apucat de o treaba bine ar fi sa o faceti pana la capat ca oricum nici cel care nu e ars inca zile multe nu va mai avea!

Dupa ce ati terminat de montat totul la loc si ati verificat ca totul este ok, beti si restul de bere ramasa multumit fiind de treaba facuta! laugh

Sa va fie de folos si drumuri bune sa aveti!

3 comentarii la „Josephine si becurile de la numar|Tutorial: cum se schimba”

  1. La tov Megane al meu becurile sunt situate in haion, se desfac relativ usor, acelasi tip ca la Laguna, eu am schimbat instalatia cu totul la revizia dupa achizitie deoarece era arsa, merge beton!
    Atentie mare la becuri, indifferent care, ca se lasa cu sanctiuni in caz de nefunctionare!
    Nu stiu la alte marci, dar functionarea intermitenta a unor becuri sau functionarea incorecta denota un scurt circuit.NU incercati sa il remediati voi, mergeti la un electrician auto!
    Eu am schimbat si sigurantele, just in case, si la proxima revizie vreau sa pun becuri noi la lumini, care nu pot fi date jos si inlocuite decat la service, sunt „foarte” accesibile! Singua hiba majora la o masina excelenta!
    A, inca ceva: NU VA JUCATI cu blocul de sigurante situate la motor!EVER!

    Răspunde
  2. Mda … la Megane e ceva mai uman avand numarul pe haion, macar nu trebuie sa te pui in genunchi. laugh E dar … cu schimbatul becurilor din far la Megane e poveste luuuuuuuuuunga laugh

    In rest … nici eu nu recomand improvizatii de nici un fel mai ales la instalatia electrica, care poate provoca oricand un incendiu.

    Răspunde
  3. Asta stiu si eu, chiar mi-a atras atentia electricianul: frate, nu te juca cu partea electrica, de la asta iau foc majoritatea masinilor, indiferent de marca!
    Iar daca te joci cu sigurantelel din bord sau cele din bloc, ai doua variante; ori prajesti bateria, ori prajesti TOATA instalatia electrica, caz in care se lasa cu jale la buzunare!

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura