Manipulare cu directie si intentie – salarii, cheltuieli, buget …in gandirea antinationala!

Inca din octombrie Opozitia si o parte a presei vuieste si da-i si lupta ca “ingheata” Guvernul salariile, ca face si drege si conspira,…saracul Guvern, e acum si pe post de Crivat, doar doar om avea asa si ceva zapada si frig de Revelion si Boboteaza.

Ba chiar au strigat, in frunte cu “marele “ Catu de la PNL, fault; chipurile guvernul ascunde aceste lucruri, de parca majoritatea oamenilor interesati de asta nu pot afla si singuri ce si cum.

“Senatorul PNL Florin Cîţu a afirmat,că PSD va introduce, de anul viitor, măsuri de austeritate şi nu va mai aplica Legea salarizării unitare. Liberalul prezintă în acest sens un document trimis CE prin care coaliţia de guvernare promite îngheţarea salariilor în sectorul bugetar în 2019. PSD i-a trădat şi i-a minţit pe români. România în criză economică-PSD introduce măsuri de AUSTERITATE în 2019! Într-un document trimis Comisiei Europene PSD +ALDE promit îngheţarea salariilor în sectorul bugetar în 2019 la nivelul din Decembrie 2018. PSD +ALDE NU MAI APLICĂ LEGEA SALARIZĂRII UNITARE (astfel recunosc falimentul programului de guvernare)!”

Sursa.

Totul a pornit de la corespondenta Ministerului Finantelor Publice cu Comisia Europeana, care, vezi Doamne, cine stie ce comploturi antipopor ascunde…desi atunci cand UE da cu rezolutii, directive si rapoarte MVC contra Romaniei este far calauzitor, lumnia sfanta samd pentru pnl, usr, tfl si resist si presa aservita.

Pe scurt, iata acuzatiile:

Măsuri analizate la elaboorarea bugetului pentru anul 2019:

înghețarea salariului brut pentru angajații din sectorul public la nivelul din decembrie 2018 (Legea salarizării unitare nu se va aplica)

acordarea de vouchere de vacanță la același nivel din 2018, de 1.450 de lei

amânarea în continuare a unor măsuri legate de salarii și cu impact asupra deficitului, la fel că în anii trecuți

menținerea numărului mediu de angajați din sectorul public la același nivel ca în 2018

menținerea, ca ponedere în PIB, la același nivel cu 2018, a unor cheltuieli cum sunt subvențiile, dobânzile, alte transferuri și cheltuieli

cheltuielile cu investițiile sunt estimate la același nivel cu 2018, de 4% din PIB

De asemenea, Ministerul Finanțelor propune ca proiectele finanțate din Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL), finanțate acum de la bugetul de stat prin intermediul Ministerului Dezvoltării Regionale, să fie cofinanțate cu fonduri europene, ceea ce ar genera economii la bugetul de stat prin reducerea cheltuielilor, dar și venituri ca urmare a intrărilor de bani europeni. O cofinanțare a proiectelor PNDL din fonduri UE ar putea aduce niște reguli mai stricte în utilizarea acestor bani ai bugetului de stat.

Deci…este acuzat Guvernul ca se gandeste la ceva, ca analizeaza, nu ca a si facut ceva…o condamnare antefactum!!
Sa revenim la oile noastre.

Exista prevazute in tratale UE niste programe, numite Programele de Convergenţă fiscal şi Programele de Stabilitate fiscal. Aceste programe – inept traduse expresiile asa, dar limbajul Ue e mai stejar decatlimba de lemn bolsevica, jur! – stabilesc niste principia: deficit bugetar efectiv de maxim 3% din PIB, datorie publică de maximum 60% din PIB si, mai nou,  deficit structural de până în 0,5% din PIB potenţial în ţările cu datorie mare şi 1% din PIB potenţial în ţările cu datorie mică; o regula fiscală urmarita la nivel European este criteriul datoriei publice, prin care se cere statelor membre cu datorii guvernamentale de peste 60% din PIB să conveargă către această ţintă.

Trebuie sa mentionam ca Romania, contrar perceptiei publice inclusive si mai ales de la noi – multumim propagandei antinationale si istericilor de la pnl si usr pentru asta – face parte din clubul select şi restrans al catorva tari care au respectat 3 ani regulile fiscale privind deficitul bugetar structural şi MTO, adica obiectivele pe termen mediu.

Stiu, e greu pentru capetele infierbantate antinationale sa priceapa. Dar, vorba lui Dan Puric, puneti ma na pe carte, ba baieti!

Aderarea Romaniei la Tratatul Fiscal al UE a avut loc în 2012, Romania avand incredere pe atunci ca se va aplica ce s-a promis, adica disciplina fiscala, plus un Pact pentru Creştere şi Ocupare, pe baza relaxarii marjelor de investitii publice. Romania a semnat Tratatul Fiscal, dar Pactul pentru Creştere şi Ocupare nu a mai aparut niciodata. Bine, a aparut Planul Juncker de investisii, dar daca va veti uita cine beneficiaza masiv de investitiile de acolo veti vedea ca impactul asupra multor tari in dezvoltare din UE este marginal. Mai mult, Comisia Europeană nu a relaxat deloc regimul clasificării investiţiilor publice în calculul deficitului bugetar efectiv/stuctural , lasand practic tarile in dezvoltare (printre care si Romania) fara o marja rezonabila de stimulare a cresterii economice si ocuparii.

Respectarea Tratatului Fiscal si a principiilor stabilite in 2012 e sublime, mirifica si …JALNICA!

In 2017 o singură tara, Spania, nu a indeplinit criteriul de deficit bugetar efectiv de 3% din PIB, dar 15 ţări din UE2,8 adică peste jumătate, NB!, nu îndeplinesc criteriul datoriei guvernamentale mai mică de 60% din PIB.

Mergand mai departe cu analiza, 17 tari din UE28 nu indeplinesc regula fiscala privind deficitul structural in anii 2017 si 2018 cumulativ, 10 tari nu indeplinesc criteriul reducerii datoriei guvernamentale spre tinta de 60% din PIB (7 state membre beneficiaza de o perioada de tranzitie de 3 ani) si 17 tari din UE 28 nu indeplinesc MTO – obiectivele bugetare pe termen mediu-  in 2017 si 2018 cumulativ, adica si-au incalcat senin angajamentul facut in fata CE privind atingerea unor deficite bugetare pe termen mediu.

Mai grav, daca in 2017 un numar de 7 tari membre (Italia, Ungaria, Polonia, Portugalia, Romania, Slovenia si Marea Britanie) se aflau in deviere (5 tari) sau deviere semnificativa (2 tari) de la cerintele componentei preventive in ceea ce priveste regulile fiscale, in 2018 Comisia Europeana estimeaza ca nu mai putin de 15 tari vor ajunge sa fie avertizate pentru deviere (5 tari) sau deviere semnificativa (10 tari). In 2019 situatia se va inrautati si mai mult in conditiile in care chiar daca 13 tari membre vor incalca principiile fiscal-bugetare, doar una va mai avea deviere (Irlanda) iar numarul celor cu deviere semnificativa va creste la 12 (Austria, Belgia, Spania, Franta, Italia, Letonia, Ungaria, Polonia, Portugalia, Romania, Slovenia, Slovacia).

In conditiile in care 17 tari din 28, adica 61% dintre tarile UE28, nu indeplinesc regula fiscala privind deficitul structural, tot un numar de 17 tari membre nu respecta MTO – obiectivele pe termen mediu –  (si acela de multe ori amanat) si nici criteriul datoriei guvernamentale si, mai mult, cand constientizezi ca o aplicare stricta a procedurilor ar insemna intrarea automata a cel putin 10 tari din UE in Procedura de Deficit Bugetar Excesiv (chiar daca 7 din ele beneficiaza de o perioada de tranzitie de 3 ani), trebuie sa te intrebi daca ceva este gresit sau incorect formulat.

Cand printre tarile cu derapaje substantiale regasesti Franta, Spania, Italia, Belgia, Portugalia (chiar si Germania a depasit limita de 60% din PIB in ultimii ani) trebuie sa te gandesti ca poate ceva trebuie reformat. in mai 2018, Spania si Franta erau in Procedura de Deficit Bugetar Excesiv iar progresele par a nu fi incurajatoare in ceea ce priveste sanatatea finantelor publice a acestor doua tari in 2018 si 2019.

Revenind la Romania, constatam ca stam bine. Deficitele noastre sunt unde trebuie  in fiece an din 2012 incoace. Datoria publica, conform datelor ofociale, se situaeaza de ani buni intre 35 si 37 la suta din PIB si va ramane acolo si in 2019.

Daca ne incadram si ne vom incadra in principiile de convergenta si stabilitate fiscal…de unde frate atata  incrancenare, atata ura, atata venin? Simplu…nu e guvernul meu la putere, a lu’ robotu’ moulinex din deal, guvern afiliat PPE si supus sorosimului, ca ala de promitea privatizari, contracte cu  fregate samd

Cat despre vehicularile Opozitiei si ale altora, iata declaratiile ministrului Teodorovici, data catre Agerpres si economica.net:

„Aşa cum am spus, anul viitor salariile şi pensiile se vor lua cu siguranţă. Creşterea salariilor, conform Legii 153, se va aplica la fel, dar şi ceea ce am spus cu punctul de pensie de la 1 septembrie cu 15% se va aplica. În felul acesta facem bugetul pe 2019. În rest, acele prorogări de măsuri care s-au dat din 2010, respectivul domn (Sorin Dumitraşcu, preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Administraţia Naţională a Penitenciarelor n.r. ) ar trebui să ştie de ele şi trebuie să înţeleagă că se fac an de an, nu le facem noi acum special sau anul trecut, s-au făcut din 2010. (…) Chestia cu îngheţatul salariilor nu este nici corectă, nici reală,” a spus Teodorovici.

El a făcut aceste precizări în urma unor informaţii furnizate de preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Administraţia Naţională a Penitenciarelor, Sorin Dumitraşcu, potrivit cărora în şedinţa de Guvern de vineri ar urma să fie aprobat un proiect de Ordonanţă prin care salariile bugetarilor vor fi îngheţate anul viitor, la nivelul lunii decembrie, iar voucherele de vacanţă nu se vor mai acorda.

Teodorovici a precizat că acest proiect de Ordonanţă vine la pachet cu Legea bugetului de stat şi are mai multe măsuri printre care şi cea referitoare la plata orelor suplimentare, prin acordarea de zile libere, măsură care se ia din 2010.

„Este o ordonanţă care vine la pachet cu Legea bugetului şi are mai multe măsuri de acest tip. Nimic altceva decât prorogarea unor termene care s-a făcut an de an şi nu reprezintă un element de noutate. În proiectul de buget pe anul viitor este inclusă majorarea salariilor de bază ale personalului din sectorul bugetar cu un sfert din diferenţa dintre salariul de bază prevăzut de Legea nr.153/2017 pentru anul 2022 şi cel din luna decembrie 2018. Anul viitor cresc salariile aşa cum spune legea. Şi la pensii la fel. Cum adică se îngheaţă punctul de pensie? Noi am dat şi am crescut punctul de pensie şi am spus că următoarea va fi de 1 septembrie 2019 cum este trecut în proiectul de lege aprobat de Guvern cu 15%. Nimic altceva”, a adăugat şeful de la Finanţe.

În context, şeful de la Finanţe a explicat că noile prevederi nu vizează salariile de bază ci celelalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut lunar, exclusiv salariile de bază.

Potrivit sursei citate, această ordonanta nu va intra in Guvern in aceasta saptamana, vineri, ci joia viitoare, odata cu proiectul de buget pentru 2019.

„Probabil va intra joia viitoare când intră şi proiectul de buget pentru anul viitor, dar va fi pusă pe site în consultare publică şi discutată şi cu sindicatele şi în dialog social”, a adăugat ministrul Finanţelor

Teodorovici a precizat că voucherele de vacanţă le vor primi toţi bugetarii în 2019 şi se vor da sub aceeaşi formă ca în acest an. „Se vor da la fel ca anul acesta, tip voucher, chiar dacă în Legea salarizării s-a trecut că se dă o sumă de bani. Va fi la nivel de 1.450 de lei pentru toţi bugetarii, fără nici un fel de problemă. A fost o măsură bună şi cu impact foarte important pentru industrie”, a adăugat ministrul.

În privinţa proiectului de buget pe 2019 , Eugen Teodorovici a precizat că se lucrează în prezent la el pentru definitivare, joia viitoare va intra în Guvern, iar în 14 decembrie va merge în Parlament astfel încât pe 21 decembrie să „terminăm cu votul în Parlament”.

Sursa.

Cat despre balbaielile lui Catu…iata ce spunea ministrul Teodorivi in octombrie!! Nu azi, nu ieri, inca de la trimiterea corespondentei catre CE, care, in paranteza fie spus, este normal si intra in atributiile sale, ca doar nu o sa raspunda presedintelui CE si comisarului pentru politici fiscal secretarul de la Crevedia:

„Face o confuzie în ce spune şi ce gândeşte (n.r.: Florin Cîţu). Spune că România răspunde CE în reducerea cheltuielilor publice. Trebuie spus că nu e criza la nivelul bugetului, nici la nivelul aplicării legii pensiilor sau salarizării. Oricât e de mare impactul, PSD şi-a respectat promisiunile. Documentul vorbeşte despre o astfel de abordare şi vă spun calculele: legea salarizării are aplicabilitate până în 2022. M-aţi auzit spunând că aş aplica legea într-un termen scurt. Ca legea salarizării să fie aplicată integral pînă în 2020. E un scenariu propus în acest sens Comisie Europene, a declarat ministrul Eugen Teodorovici, la România Tv.

Vedeţi cum arată legea bugetului peste câteva săptămâni pentru va prevedea formula finală pentru 2019, adică ne menţinem promisiunea de creştere cu 15% la pensii. Iar la salarizare, nu că nu se aplică, ci mai repede se va aplica. E o formulă luată în calcul”, a mai spus Teodorovici.

Totodată, Teodorovici l-a acuzat pe Florin Cîţu de intoxicare:

” E intoxicarea opiniei publice. De când este senator asta a făcut. De asta a fost dat afară din sistemul bancar”.

Ministrul spune că promisiunile legate de punctul de pensie şi majorarea salariului minim de la 1 ianuarie vor fi RESPECTATE!!.

QUED…bai, PNL, USR si UM’uri din presa: rau e sa fii prost, malefic, inveninat, incrancenat si antinational…v-as face naparci, dar jignesc naparcile!

Cat despre Catu: ba baiatule, vezi ca se vede…ca esti un Mizerabil!!

Iar pe final, am si eu o curiozitate ce o pun in dezbatere: cum dracu se face ca, de cand PPE nu mai are pe cine trebuie la Bucuresti, mai mereu Romania e pe marginea prapastiei, romanii o duc tot mai prost, vai ce rau este in Romania…ai dracu de capitalisti din Occident, se incapataneaza sa stea aici , sa faca profituri babane, desi ai lor de la UE le spun mereu ca e rau in Romania, ca romanii o duc prost, ca e raii romanii samd…adica ca nu e rost de facut bani aici…ce altruism pe capitalistii occidentali…nici de ai dracu nu asculta…an de an investesc cate 4-5 miliarde de euro in Romania, sa ne salveze din rahat…si sclavii PPE de aici…prapastiosi…parca vine armagedonul…pana apuca ciolanu si ciosvarta, alias functia, si incepe dezmatul la banu public…SICTIR!!

 

3 comentarii la „Manipulare cu directie si intentie – salarii, cheltuieli, buget …in gandirea antinationala!”

  1. Radule, ai consumat multa energie si aplecare, ca sa demonstrezi ceea ce se vede cu ochiul liber daca ai doi neuroni la locul lor – romania nu si-a atins nici pe departe potentialul de dezvoltare, si nici de nivel de trai – adica se munceste mai mult raportat la nivelul de trai, comparand cu Franta, Germania, ce sa mai .. cam toti aia de la care luam lumina ( cine nu crede, sa gandeasca ca de aia nu se intorc romanii acasa, nu doar ca se castiga mai bine, dar nu muncesc mult mai mult decat in tara, si nu sunt atata de stresati) .. care va sa zica, daca ai o crestere cat o are romania, in conditiile in care NU avem bunavointa bancilor, cam cat ar fi fost cresterea PIB daca aveam dobanzile nemtilor, chinezilor sau sua ? ne-am fi uitat la china peste umar .. trebuie reformata si eficientizata birocratia, scos ‘statul de drept’ din economie, flexibilizat sistemul bancar ( isarescu -> pensie ), reduse taxele pe munca si marite alea pe capitalul speculativ si corporatist, introdus impozitul pe venit global, si in 10 ani ajungem departe .. din pacate, pulifricii pnl, usr, argatii lui merkel, etc , sunt disperati de perspectiva asta .. nu dezvolt, dar au motive ..

    Răspunde
  2. E acelasi cd pus si in Franta de au iesit aia in strada…jmecherii sunt bine mersi di poporul sa fie sclav! Neoliberalismul globalizator moare, dar nu se preda si trage toate cartusele,,,

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura