Masina electrica second hand – o afacere buna sau teapa?

M’am trezit zilele trecute pe email cu o oferta de masini electrice second-hand, de la un dealer din Germania cu care am mai lucrat in trecut. In principiu e un dealer care revinde masini de flota, masini luate in leasing operational destul de bunicele si care au iesit din perioada de garantie. Noutatea era ca toate masinile din oferta erau electrice second-hand, in majoritate Renault ZOE si cateva Renault Kangoo.

Starea masinilor

Find un dealer serios care nu vinde masinile bunicutelor care merg duminica la biserica cu ele, mi’a oferit si cateva detalii legate de starea lor, in principiu starea bateriei care era prezentata a fi operationala in proportie de aproximativ ~70% din capacitatea initiala de 22kW pentru Zoe din 2014. Luand’o asa babeste, la un simplu calcul a reiesit ca din autonima maxima de 210Km promisi de producator (vreo 170 in realitate), ce mai ramasese din bateria respectiva ar mai fi propulsat masina in cele mai optime conditii undeva pe la un maxim de 70-80Km la un stil economic de condus, adica nici macar cat sa ajung pana in satul urmator.

Cat ar costa inlocuirea bateriei si revizia

Avand un pret de 4000Eu in conditiile cumpararii de minim 5 bucati, la care se mai adauga si tariful de livrare, am zis sa vad de curiozitate cat ar costa inlocuirea bateriei si o revizie completa de consumabile. Si de aici abia incepe partea interesanta, iar prima chestie este cea legata de disponibilitatea inexistenta a bateriei pe nicaieri. Ce am gasit prin afara tarii, teoretic presupune o precomanda si plata unui avans pentru o baterie „refurbished”, cu o capacitate de ~90% care ajunge undeva pe la 8.000Eu + la schimb bateria de pe masina. Legat de service, in afara de ceva service-uri obscure, n’am gasit mare lucru, deci nu pot oferi nici macar o idee de pret pentru manopera la schimbul bateriei + alte problemele ce le’ar putea avea. Mergand mai departe, dupa ce am vazut si ca un set de cauciucuri costa de aproape trei ori mai mult decat la o masina clasica, am zis ca nu are rost sa ma uit mai departe.

Masina electrica second hand – o afacere buna sau teapa?

Ca tot se zice ca masinile astea ar fi viitorul, am zis sa scriu experienta asta pentru ca fiecare sa isi faca o proprie idee. Din punctul meu de vedere, viitorul masinilor electice second hand este unul inexistent, masinile astea desi ar mai putea sa mai mearga ani de zile pe drumuri din punct de vedere mecanic, in practica insa sunt condamnate sa mearga la casare, deoarece costurile de inlocuire a acumulatorilor este unul enorm si total nejustificat avand in vedere faptul ca acesta se apropie de costul unei masini noi, ca sa nu mai zic ca nici macar pe o garantie nu te poti baza ulterior.

28 de comentarii la „Masina electrica second hand – o afacere buna sau teapa?”

  1. Abia cand va incepe sa se umple de rable de astea incepe distractia cu reciclarea lor si tare sunt curios pe unde vor mai scoate camasa „ecologistii” cand pe langa costurile de productie vor trebui sa includa si costurile uriase cu reciclarea bateriilor poluante. Se sparge incet si sigur si bula asta mincinoasa, mai ales ca nimeni nu va cheltui atatia bani pentru o masina care are autonomie de bicicleta si pentru care trebuie sa platesti o gramada de taxe ca sa o mai poti folosi. crazy

    Răspunde
  2. După ce s-a tăiat o felie groasă din cașcavalul subvențiilor și din privilegiile numerelor verzi, salvatorii planetei au început să îi caute-n dinți pe caii electrici și, brusc, le-a ajuns fumul de grătare la nas. Încă o TC cu adn-ul schimbat! Și a tot plouat cu astfel de știri un timp, că vara a fost lungă.
    Nici Anna Lesko nu mai e ce nici n-a fost vreodatălaugh
    Ori cu vele ori vine Șarlu și le pune măști și cailor de Burdujeni, digitalizat, cu crenvurștii de la mâinile-i nobile din dotare. Solved! Next! yess

    Răspunde
    • Ăsta e diagnosticul corect .. virtue signalling-ul, ca și pandemia, ca și slava, e pe bani, pe mulți bani .. știm pe banii cui , că ne mai uităm în buzunare după ce aplaudăm ca niște foci spectacolul făcut de ăștia..

      Răspunde
      • Ne uităm noi. La ce dresaj au mâncat pe consumerism, și dacă nu le iau foc, tot le schimbă ca pe ciorapi, că se plictisesc și vor ultimul model de conservă chinezească. În reportaj, se smiorcăie că ar vrea niște “infrastructură”, să se mai scobească știrbii prin buzunare pentru niște parcări sigure, prevăzute cu sisteme de încărcare, iar naivilor care votează oamenii noi, le-au aruncat în ochi praful cu “ legislația” lipsă, d’aia se aprind mașinile, că nu e legislație. crazy Eu cred că ar fi bună o taxă pentru kilu de făină și litrul de ulei, o taxă de carbon, că sunt produse nesustenabile, bașca au așa un miros nașpa de pesedeu.

        Răspunde
  3. Vrajeala…S o vad pe Zoe asta la iarna ‘n Romania ‘n Bucuresti sau cand avem -10C….😁(pun pariu ca i se fleoscaieste muschii)

    Răspunde
  4. Well, de trei ori am încercat să postez. A patra oară o fi cu noroc. laugh
    O lume de Igori, cu cocoașă sau rucsac, tot pe acolo…Dacă natura e cităvă și ne face drepți, o corectăm cu avânt progresist. Fiți Igori, nu Kevini! laugh
    Tovarășe, șterge, te rog, dacă îți apare ceva în plus, de prin nu știu ce cotloane întunecate ale internetului. heart

    Răspunde
    • Dacă ești Igor, n-ai nicio șansă de Kevin, chiar dacă dai jos rucsacul, că rămâne cocoașa ignoranței.. chestia cu progresismul, e așa, o alifie de alinat frustrarea .. de azi, ‘preferații’ mei se vor numi Igor, că le-am zis în fel și chip.. și degeaba ..

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura