Renault investeste in continuare in Romania|Renault Bucharest Connected

Acum cativa ani se auzeau ceva zvonuri legate de o noua investitie Renault in Romania dupa cea de la Mioveni, orasul ales fiind Bucuresti unde intentiona sa deschida un mare centru unde sa reuneasca atat departamente de design, cercetare si dezvoltare precum si servicii de business, comert si alte functii suport.

Ieri a venit vestea ca acest centru ce va purta numele de Renault Bucharest Connected va fi gata pana in 2019, pe cei  47.000 de metri patrati situati in zona de nord a Bucurestiului (aproape de A1) urmand sa munceasca peste 3000 de angajati, lucru care aproape ca dubleaza numarul celor deja existenti la Renault Romania.

Poate reusim sa le facem totusi si noi autostrada aia mult promisa, zic!

11 comentarii la „Renault investeste in continuare in Romania|Renault Bucharest Connected”

  1. Nu stau ei în autostrada aia, Ice… Nu zic că nu ar fi foarte utilă, dar ea e necesară pentru noi, întâi și întâi.. oricine investește unde face profit.. e îmbucurător că ne întărim pe partea de servicii suport , e prost că se folosește doar forța de muncă calificată și relativ ieftină, sau slab calificată și foarte ieftină, mai puțin valorificarea industrială a resurselor – lemn, produse agricole, petrochimie, etc.. faci un centru corporatist imediat lângă un centru comercial cu marfă importată .. un soi de colonii pe Marte, sau pe Lună .. la primul cutremur economic major, se evacuează rapid totul, și rămânem cu 3 ciobani pe vârf de munte laugh

    Răspunde
  2. Aici fiind deja un important centru de cercetare si dezvoltare (al doilea din Europa al grupului zic gurile rele) vorbim de alt nivel totusi. Da, un motiv e mana de munca ieftina si inalt calificata, insa un asemenea centru nu dispare ca Nokia care a venit sa produca telefoane cu butoane ptr bastinasii din Papua Noua Guineea, doar ca mana de lucru era moka fata de Bochum. Din zvonuri am inteles ca va exista aici chiar si o celula de cercetare RS/F1 … adica high end in noi tehnologii. Cine investeste la nivelul asta are planuri cu bataie lunga nu ca fabricile de apa cu zahar ce au eliberat intre timp terenul ala. Zic si eu …

    Răspunde
  3. Da, în India sunt cele mai multe centre de genul ăsta, inclusiv de research and development .. asta nu schimba mai deloc statutul social al majorității populației de acolo .. modelul dezirabil ar fi China , sau Singapore, după mine .. investești în educație, acumulezi know how, și treci la treabă.. cultura noastră antreprenorială e cam nulă .. e un progres cu genul ăsta de centre, dar se poate mai mult și mai bine.. ‘investitia’ constă în recrutare și oarece training, la o fracțiune din costul la ei acasă.. e și un efect in cascadă, existând deja un nucleu de sute de mii de roboței corporatiști . Când o să văd prima fabrică de automobile sub brand românesc pe bursă , o să-mi recunosc greșeala.

    Răspunde
  4. Esti tare optimist. Jos palaria daca vorbesti serios, desi eu nu pot sa nu ma amuz cand aud ca mai sunteti care sperati la autostrada aia.

    Răspunde
  5. Francezii tatoneaza demult terenul pe la Politehnica de unde cu siguranta au recrutat si vor recruta capacitati. Pe partea asta stam bine, cu ajutorul unui asemenea centru Poli poate inflori din nou, da na, mai e mult pana departe.

    Pe de alta parte India nu e un exemplu. Aproape 2 miliarde de oameni din care cel putin jumatate analfabeti din epoca agrara sau pe acolo..sa fim seriosi. China e alt film, ca aia pana si americanii isi doresc sa ajunga laugh

    @Malin – uneori imi permit sa fiu si optimist!

    Răspunde
  6. Un fan Renault se recunoaste de departe
    Cat despre investitia lor, sa vedem a zis orbul , cum zice si Cola la primu’ soc dispar toti, deja au solutii de rezerva prin tari non-UE laugh , francezi sau englezi ne-au ars de nu s-a vazut de-a lungu’ istoriei, o fac si acum niste purtatori de peruci carliontate laugh

    Răspunde
  7. Nu stiu cat de fan Renault sunt, insa fiind cam singuri investitori din tara asta, care au facut si ce au promis pana acum si nu doar au venit sa devalizeze dupa care sa plece. De bine de rau, sansa ca din DACIA sa mai ramane ceva a fost Renault. Din pacate, la ARO povestea nu se repeta pentru ca acolo s’a avut grija sa nu mai ramana nimic. In concluzie, pana vine criza aia sa ne lase astia cu ochii in soare, de bine de rau mai pun un 1% din PIB’ul ala si platesc salarii la cateva mii de oameni. Eu zic sa vedem totusi si padurea dincolo de uscaturi, nu ca sunt eu vreun mare iubitor de francezi si nici de alta natie, da, na … nu’i rau uneori sa vedem si partile bune de azi, ca maine … ii maine. smile

    Răspunde
  8. De mandrie si cretinism pur! Alta explicatie nu am, ca sa fiu cat se poate de sincer! Eu inteleg masinile SH de cateva mii de EU, gen 1-2-3 … hai 4.000EU, da de aici in sus, cand ai putea sa te scremi un pic si sa iti iei o masina noua, fie ea si Dacia cu dotari de baza (abs/esp/airbag/ac), eu unul chiar nu mai inteleg! Acum vreo luna am avut discutia asta cu un var de al meu care avea disponibili 8.000EU, bani cash. Bineinteles ca a venit la mine sa ma intrebe ce sa isi ia, desi el era chitit deja pe un … voltvagan SH, nici ca se putea altceva. I’am explicat la om ca cu un tichet RABLA si banii ce ii are, isi trage un Loganel decent cu trei ani garantie si tot ce e chiar necesar. Bineinteles ca nici nu a vurt sa auda de asa ceva pe motiv ca … nu e tot una, domne. Okk … l’am lasat in pace, i’am zis de ce VW sa se fereasca, si’a tras pana la urma un Audi. laugh Bucuria mare, pana saptamana trecuta cand i’a ramas blocata cutia DSG. Dauna … eftin, 2000EU daca are noroc. laugh

    No cam asta ii romansul nostru, ii plac numai masinile pe care nu si’le permite! laugh

    Răspunde
  9. Acum vorbind serios, in noiembrie daca sunt sanatos si ajung acasa, mi-as lua un Stepway SL Explorer, chiar e frumos si are motorul meu preferat, 3 cilindri aproximativ 900 cmc
    P.S. Nu-ti merg atributele de genul blank, self, parent!

    Răspunde
  10. Si acum a venit randul meu sa fiu carcotas: laugh

    Frumos Stepway, insa eu nu prea inteleg masina aia! Cum poti sa oferi un crossover fara sa ai in program la nici una din variante si o versiune 4×4 ?! Mi’a placut tot timpul modelul asta, insa dezamagirea mea cea mai mare a venit legata de acest aspect care pentru mine unul este important, ca in alte conditii nu inteleg de ce as cumpara o masina crossover?!

    P.S. Nu stiu de ce nu merg?!

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura