Romanii iubesc masinile dar nu inteleg cultura automobilului

ice4you®

I was born, to die imortal!

You may also like...

22 Responses

  1. Eu nu mă încadrez la români. Nu am nevoie de mașină personală. Ruginește in fata blocului smile

  2. vasile says:

    “Anii grei de comunism in care doar privilegiatii aveau parte de o masina au lasat o puternica amprenta asupra gandirii romanilor ” rofl
    “daca maine ati vrea sa va cumparati o masina, ati fi dispusi sa o caute cineva pentru voi, sa o puna la punct pentru voi, iar pentru asta ati fi dispusi sa platiti ceva bani in plus?” good rofl

    • ice4you® says:

      De ce razi, mai Vasile? Inca mai incerc macar sa sper sa intre timp s’au mai spalat unii?! Fain iti sade sa imi omori acum si cele mai firave sperante ca mai exista macar unii care chiar vor sa se schimbe ca mentalitati? help

  3. vasile says:

    Mai Stimabile, unde ai vazut tu romani sa mai gandesca si apoi sa dea si ceva bani in plus, romanu’ care gandeste alege din 3 masini, Audi, Passat sau Focus… undeva pe la 2008, unic propietar, putin circulata, recent adusa din Germanica cu TUV laugh pardon

    • ice4you® says:

      Din pacate, ai cam descris corect mentalitatea romanului! Oricat am incercat sa le explic alora din jur si oricat m’am chinuit sa scriu postarile alea pe unde ai comentat si tu, mi’am dat seama ca totul e absolut inutil! Pentru mine e trist ca as fi incercat sa fac o mica afacere din asta si as fi facut’o cu sufletul pentru ca in ce ma priveste este si o mica pasiune a mea, dar … n’ai cu cine, domne! smile

  4. Mălin says:

    Nu e doar prețul de achiziție un criteriu primordial ci mai degrabă cât consumă. Eu adeseori m-am lovit de aspectul ăsta de la oameni care erau tare îngrijorați de cât consumă mașina mea de 2.2 în raport cu a lor de 1.2.
    Le era aproape imposibil să înțeleagă faptul că pentru mine consumul a fost un detaliu marginal pentru că în definitiv o mașină consumă în funcție de cum e condusă, de drumurile pe care e condusă și mai ales de nivelul de întreținere pe care îl are.
    Ori prin modul ăsta de a pune problema mie mereu mi-au dat de înțeles că pentru ei important e consumul și cam atât.

    • ice4you® says:

      Faza cu consumul la motoarele mai mari le’a mai trecut, acum se uita la taxe. A fost si aia o perioada in care am incercat sa ii lamuresc pe multi ca un motor mai mic nu garanteaza un consum mai mic mai ales in cazul unei masini cu o greutate mare de unde rezulta ca e submotorizata si asta atrage ca si consecinta un consum mai mare. Am scris despre asta aici un intreg capitol (4) dar nu sunt convins ca multi au priceput, cazul recent fiind al unui prieten al meu care si’a tras un motor de 1,2 litri@54CP (ce o mai fi ramas din ei) la o masa de aproape 1,1 tone. De vis …

      • vasile says:

        Hai mai Stimabile, un cal nu poa’ sa duca 20 de kile?!

        • ice4you® says:

          Daca tot te’a mancat, ia de te scarpina: Cati “cai putere” are un cal? boast

        • ice4you® says:

          Pai bine tovarase Vasile, eu astept de la matale o predare inginereasca la tabla si matale imi bagi un cal la inaintare? Pai treaba e asta? Si cand te gandesti ca mai vroaim sa bag d’alea cu “calul de sub capota” nu e tot una cu “calul de la roata” ca pe parcusul transmisiei mai pierzi vreo ~20 de ponei ce ii adaugi langa aia morti deja datorita uzurii si tu vi cu d’astea?! Fain iti sade … fain, n’am ce zice!

        • vasile says:

          Pai de ce nu zici asa Stimabile, eu am vrut sa fiu neutru, altfel doar un cal poate explica cel mai bine teoria asta! mosking
          In practica un cal poate sa produca pana la 15 CP, asta pentru perioade scurte de timp… fiind o fiinta, oboseste!
          Definitia unui CP este destul de simpla; forta cu care poate fi ridicata o greutate de 75 de kilograme de la sol, impotriva fortei gravitationale, intr-o secunda.
          James Watt, cel care a dezvoltat motorul cu aburi, avea o formula ceva mai complicata wink , asa ca el a decis ca un cal poate sa invarta o roata de moara cu diametrul de 3,6576 metri de 144 de ori intr-o ora, adica de 2,4 ori intr-un minut sau 2.4·2π·12 picioare intr-un minut. Watt a apreciat ca un cal poate sa traga o forta de 180 de livre. Au mai fost si alti care au venit cu diverse teorii la acel moment, dar Watt a demonstrat ca avea dreptate printr-un experiment folosind un cal de povara si mai multe galeti umplute cu… bere! laugh

        • ice4you® says:

          bravo drinks bravo

          Ei, asa da … uite asa, se mai cultiva poate ca si unii, altii! laugh

          In rest, cum scriam mai sus, de la CP masurat la motor si pana la CP masurat la roata poate fi o pierdere de pana la ~20CP datorita angrenajelor de transmisie a puterii, o problema fiind mai ales cutiile de viteze care daca sunt prost concepute si etajate pot pune in cap chiar si un motor performant de aia in timp inginerii auto au dezvoltat in timp numeroase ghizmouri pentru a recupera pe cat posibil din aceasta pierdere care nu o rezolva nici motoarele electrice decat daca masinile ar avea cate un grup electric ce sa propulseze direct fiecare roata, o tehnologie folosita si pusa in practica chiar si pe la noi in anii comunismului prin DAC 120 DE, un camion mamuth cu o sarcina utila de 120 de tone avand amplasate la rotile de pe puntea spate doua motoare electrice dezvoltate de Electroputere Craiova ce dezvoltau 520 de cai putere fiecare, care propulsau monstrul cu 70 km/oră gol si cu pana la 55 km/ora incarcat, curentul de alimentare fiind de 1.200 volţi debitati de un generator diesel-electric alimentat de la doua tancuri de combustibil de 1.600 litri fiecare. Cu tancurile de motorină pline, camionul putea rula 24 de ore din 24 timp de o saptamana.

          Genialul proiect a fost exportat la pret de dumping si pe la altii pana cretini cum suntem noi romanii, din ’90 in loc sa il dezvoltam in continuare si sa il vindem pe pietele unde cerere se gasea, am reusit sa ii punem capac si sa ii lasam pe altii sa il preia.
          Scuze ca am divagat … nu a fost ceva intentionat. laugh

        • vasile says:

          Bravo! M-am plimbat cu una prin curte la Romexpo dupa un targ, inainte de ’89, din pacate acum Romania nu mai produce nici chibrite, importam din Pakistan laugh

        • ice4you® says:

          N’am avut bucurii de astea, dar imi aduc aminte ca am vazut una prin ’88 la TIB si imi aduc aminte ca am fost impresionat de o masina care era aproape cat un bloc cu patru etaje. laugh Tot la expozitia aia am vazut si Oltcit Special. yes

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: