Criza istorica, cu care se confrunta industria auto europeana respectiv invazia automobilelor electrice chinezesti ieftine, a inceput sa nasca situatii hilare la nivel european, care pe langa lipsa solutiilor de contracarare a invaziei masinilor chinezesti si tot felul de idei crete cu privire la suprataxarea lor, au inceput sa isi puna singuri bete in roate.
VW Germania da in judecata dealerii VW, pentru importuri de VW electrice fabricate in China
Datorita pretului mult mai mic al masinilor VW electrice fabricate in China, dealerii germani au inceput sa importe aceste masini de acolo, marindu’si in acest mod atat vanzarile cat si cifra de profit. In concret, daca un model ID.7 porneste de la 57.000 euro în Germania, in China, echivalentul sau indentic, porneste de la 30.800 euro. Aceeasi situatie este si in cazul modelului VW ID.3 care in Germania porneste de la 40.000 euro, model echivalent fabricat in China porneste de la doar 16.000 euro! Ca situatia sa fie una si mai bizara, modelul ID.6 este vandut doar in China, dar nu si in Germania, unde echivalentul sau mult mai mic oferit de VW pe piata europeana este modelul ID.4, care are un pret de pornire de la 43.000 euro, in vremea in care ID.6 fabricat in China, porneste de la 33.700 euro, de unde rezulta o diferenta de aproape 10 mii euro mai putin in China, pentru o masina mult mai mare si dotata. Toata aceasta situatie bizara a dus la un scandal urias in Germania, unde sindicatele VW au facut uriase presiuni asupra producatorului german sa dea in judecata dealerii care importa in Germania masini fabricate in China, acestia intentionand sa obtina in instanta o decizie prin care, masinile VW fabricate in China sa fie confiscate si distruse pentru ca nici una dintre ele sa nu mai ajunga sa fie vandute in Germania, situatie concretizata deja printr’o prima actiune in instanta a producatorului VW, impotriva unui dealer VW german.
Diferenta de calitate intre masinile VW chinezesti si masinile VW europeane
In urma unor teste facute de expertii europeni, cu exceptia unor foarte mici diferente a calitatii materialelor din interior (ce uneori sunt in favoarea modelelor chinezesti) si al lipsei sistemului de apelare a serviciilor de urgenta in caz de accident, obligatoriu in UE, masinile VW fabricate in China nu difera cu nimic fata de modelele europene, motiv pentru care, dealerii germani s’au aratat revoltati de pretul mult mai mare al masinilor vandute de VW pe piata europeana, in ciuda manii de munca mai ieftine din China, acestia considerand pretul ca nefiind justificat. Cu privire la opiniile cumparatorilor, acestea sunt impartite, unii dorind sa fie protejata industria auto germana cu orice pret, in vremea in care altii fac apel la legile concurentei libere ce le’ar aduce preturi mai bune, chiar daca in cazul dat, vorbim de o canibalizare.
Opinie
De la prima electrica 100% chinezeasca pe care am pus mana, am zis ca viitorul acestor „trotinete cu cabina” e in China si ca de acolo va veni inceputul-sfarsitului industriei auto europene, daca acestia se vor incapatana sa mearga inainte cu idiotenia electrificarii fortate si cam pe aici s’a ajuns deja! Pentru inca cine mai crede in unicorni roz si cai verzi pe pereti, las mai jos 2 clipuri, unul de la Bangkok auto show 2024 (in vremea in care in Europa targurile astea se anuleaza pe banda rulanta) si al doilea de la noua fabrica de automobile Xiaomi din China, o fabrica complet automatizata in care singurele furnici umane care vietuiesc pe acolo sunt alea care lipesc siglele pe masina.
We are so fucked!
Das Auto, german auto!
Das ist scheisse!
In cativa ani nu o sa le mai cumpere nici dracu tigaile alea scumpe si de la foarte proaste in sus! O sa ne umplem de chinezarii pe 2 sau 4 roti, pe care le vom inchiria fiecare dupa posibilitati, cu care o sa ne invartim ca soareci in roata, respectiv o raza de maxim 100 de km si asta din cand in cand, si doar daca ne vom permite sa platim taxele pentru drumuri si CO2 ce ne sunt pregatite pentru a supravietuii fericiti in noua lume neomarxista. Cam asa arata azi viitorul, daca nu se intampla pana atunci un miracol.
Important este sa ca toti proletarii din toate tarile sa fie uniti si fericiti!
Dacă și presa tefe scrie fără a se feri, că mașina era una electrică și că aceasta a luat foc “din senin”…deci, da! S-a întors lumea cu josul în jos!
“Mașina a ars însă complet, după cum arată imaginile făcute publice de pompieri”.
Vai! vai! Ce durere!