Care’i vrajala?

Dupa ruperea audientelor de catre ProTV cu (unii) Romanii au talent (altii se fac de ras), au inceput sa curga emisiunile in care talentosii de pe la noi vin sa isi dea talente in fata unor jurii si a intregi tari. Printre ele se numara si XFactor plus clona de la ProTV, Vocea Romaniei. Din cate am apucat sa vad (de la putin si sporadic in sus) unii din concurenti chiar au ceva talent, dar intrebarea mea este: care’i vrajala? cand dupa terminarea concursurilor in cauza, toti aia devin cel putin la fel de anonimi cum au fost inainte, cu exceptia celor 2-3 saptamani cat presa inca mai vuieste.

Deci … care ii pana la urma vrajala in afara de castigurile fabuloase ale organizatorilor?! Intreb ca sa pricep si eu.

ice4you®

Sunt un scrijelitor independent pe peretii internetului si jurnalist 2.0 nemiluit inca de prin 2005, cand inca nimeni nu avea habar cu ce se mananca, cum nici eu nu prea intelegeam atunci mare lucru despre fenomenul asta! Scriu si aici, mai scriu si prin alte locuri, in timp adunand mii de articole, advertoriale, analize ... din toate cate nimic, scrisul find una din pasiunile mele. Bun venit in IceWorld, blog de opinie si polemica libera!

You may also like...

8 Responses

  1. Victor says:

    mai, e simplu. nu stiu cum e afara dar aici nu se urmareste formarea unei noi vedete muzicale ci ratingul. castigatorului i se da niste bani si este trimis la plimbare, televiziunea isi face profiturile din publicitate. nu este fabrica de vedete, este fabrica de bani. smile
    avand in vedere ca la noi industria muzicala nu se bazeaza in momentul asta pe calitate nu ma astept ca vreunul dintre oamenii aia cu voci exceptionale sa poata avea vreun succes pe termen lung.

  2. ice4you® says:

    Asta am priceput conform unei logici simple dar … nu e pacat? Aia care promoveaza doar cur/tzatze/craci de ce nu incearca sa se orienteze si inspre astia care ar avea si ceva de cantat? Si sa nu imi mai spuna mie nimeni ca industria muzicala nu mai este o afacere ca mi s’a luat. La fel ca si in cazul televiziunilor, tabloidizarea lor dupa modelul (Zo)OTV nu a adus decat o viziune limitata a calitatii asigurate de un rating ce se adreseaza doar celor cu minte ingusta. Pe modelul: “un copil il ai cum il cresti” cam asa este si cazul publicului … care ar putea fi invatat sa aprecieze si altceva, dar tu daca ii bagi doar mizerii pe gat, logic ca mizerie va aprecia. Poate sunt eu dus cu capul … dar iaca unde duce lenea de a face ceva de calitate si mai ales din nimic.

  3. Danuta says:

    Peste putin timp acest gen de emisiuni vor disparea in negura uitarii. Pro TV e mai lacrimogen, dar mai inspirat pe ici pe colo. Oricum la “Dansez pentru tine” am renuntat sa ma mai uit decand au inceput sa promoveze numai fitosi din Media Pro. Si oricum a cam expirat..adica cat sa te mai uiti la acelasi gen de dansuri, deja stii la ce sa te astepti, si nu mai prezinta nici un interes. Antena cu X-Factor e dezastru. Anost!! Eu nu le-as mai da o alta licenta pentru un urmator sezon. Prin alegerea juratilor, care nu au pic de sclipire, ce sa mai zic de experienta, (exceptand’o pe Paula, fiind convinsa ca regreta implicarea in show) a pierdut mult. Nu mai zic de concurenti, ca nu au simtul ridicolului, si sunt mult sub nivelul celor de la Vocea Romaniei. Oricum Pro Tv in materie de marketing e uns cu toate alifiile.
    Pana si Megastar a fost peste X-Factor, acum ceva ani.
    Parerea mea!

  4. Victor says:

    ma, eu pot sa-i inteleg. cand am o afacere principalul scop este ca ea sa mearga si de-abia apoi operele de binefacere. de ce trebuie televiziunea sa culturalizeze natiunea? asta ar fi cel mult treaba televiziunii nationale, in niciun caz a celor private. cum ar fi ca fiecare magazin sa trebuiasca sa dea fiecarui client o carte pentru a culturaliza populatia? :))
    in al doilea rand nu ai cum sa culturalizezi populatia atat timp cat ea nu vrea asta. sa fim seriosi, la tv nu sunt doar mizerii. exista suficiente chestii de calitate incat daca ai un program tv sa ai ce face toata ziua. faptul ca nu au succes nu inseamna decat ca nu poti culturaliza populatia cu televiziunea, populatia se poate culturaliza doar singura, daca vrea asta.

  5. ice4you® says:

    In ce o priveste pe Paula Seling, de 3 ori m’am uitat cateva secunde la emisiunea aia de 3 ori plangea. Pai pana la urma e telenovela, concurs sau ce mama dracului e? Am tot zis eu ca romanii sunt un popor care stiu doar sa planga sau sa se planga, iar emisiunea aia asta face. Nu are rost sa mai vorbesc de restul din acel juriu, care sunt praf/pulbere/tandari, nu au nimic de spus niciodata si nici nu vad ce dracu cauta acolo.

    Victore, sunt de acord si nu prea cu ceia ce spui tu. Rostul televiziuni este acela de divertisment si nu culturalizare … aici ai dreptate … dar … oare ar durea chiar asa rau daca ar incerca cate putin din fiecare in loc de din toate cate nimic?! Divertimsentul este pentru nivelul de gandire a nevertebratelor … umorul de la penibil in sus, relizarea emisiunilor doar de gen tabloid sau talcshouri in care sunt invitati doar oameni care nu au nici o treaba in general (gen Monica Tatoiu and co.) si nimic de spus in rest. Sunt atatia oameni care ii duce mintea si ar avea ceva de spus … dar nu ii vezi. Am ajuns sa il apreciez pe Badea … ceia ce este destul de trist … nu pentru ca nu ar fi istet ci pentru ca daca pana mai ieri el era unul din cei care se dadea cu parerea, azi a ajuns sa fie cam singurul care are una. Din pacate nu vad nimic bun nici de aici inainte … pentru ca schimbarea in vreun fel ar necesita alte mentalitati si mai ales bani … multi bani … pentru ca daca doua curve vin in studiouri sa se paruiasca si pulareasca pe cativa euro amarati, oameni care au ceva in cap nu se prostitueaza.

  6. Yamasha says:

    cum sa fie rolul televiziunii divertisment? rolul ei este de a informa corect, de a culturaliza, de a educa, chiar de a forma o opinie..
    dar na..d-aia emisiunile culturale nu au succes la noi.

  7. ice4you® says:

    Principiul de baza de la care a plecat a fost divertismentul, acesta insa fiind inteles la aceea vreme, cand lumea mai punea mana si pe o carte sau mai mergea la un teatru, ca a aduce toate astea in casele oamenilor. Treptat insa … din pacate … acest rol a disparut … explozia televiziunilor comerciale fiind cancerul care a erodat treptat acest principiu de baza. Cultura din fericire inca mai gasesti tot in locurile destinate culturii; informare din pacate nicaieri, educatie la fel … pentru ca nici macar in institutiile ce trebuiau sa ofere toate astea nu le mai gasesti.

  8. praf says:

    Cu lacomie am spus totul.