Un an de „casnicie” cu Frantuzoaica

Ieri s’a implinit un an de cand Dumnezeu mi’a luat mintile (conform unora laugh ) si am inceput aventura mea cu prima frantuzoaica pe care am alintat’o Jospehine. in dauna anostelor masini germane despre care sper ca s’a lamurit toata lumea ca nu sunt atat de extraordinare cum se duce buhul laugh , dar sa trecem peste …

Ca in orice casnicie, implinirea unui an e momentul tocmai bun de un mic bilant, care suna cam asa:

Bilant:

Nu are rost sa introduc in calcule cheltuieli de genul RCA/Rovigneta/ITP pentru ca sunt inelocvente in ce privesc costurile efective cu masina si buna ei functionare, dar daca sunteti curiosi s’au mai dus si pe acolo in jurul a 1.000 lei.

Recuperare cost initial masina in urma utilizarii ei: ~75%

Pe unde am umblat cu ea kilometrii aia in mare gasiti scris pe aici si aici.

Planuri de viitor:

  • revizie completa care include: schimb distributie complet (curea/role/pompa apa); schimb transmisie; schimb ulei motor/verificat-completat ulei cutie; schimb complet de filtre (ulei/carburant/aer/habitaclu); verificare sistem de franare; verificare sistem de racire; schimb de gume pentru vara; revizie generala amanuntita si schimbat tot ce necesita schimbat ca si consumabil; ceruirea caroseriei.

Concluzie:

Dupa un an de cand suntem impreuna ca parteneri de drum, pot sa declar ca mariajul nostru este unul mai mult decat fericit. Daca as fi prins intreaga primavara cu ea si nu o iarna atat de ciudata probabil ca treceam de 10.000km cam cat am eu acum medie anuala. Oricum … spre deosebire de opiniile generale, Renault nu fabrica masini atat de proaste pe cat vor unii sa va convinga, intr’un final conteaza destul de mult si cum ai grija de masina si cum tragi de ea! smile

La Multi Kilometrii Jospehine! laugh

8 comentarii la „Un an de „casnicie” cu Frantuzoaica”

  1. Pai daca fac un total cu kerosenul consumat te iei de cap, asa cam mai bine o las asa. laugh Ideea este ca, la fiecare masina cheltuielile sunt altfel in sensul ca, daca iti iei o masina mai noua riscul sa apara belele teoretic e mai mic fiind mai putin uzata, insa si cand te lasa ceva la ea cu siguranta ca va compensa cu varf si indesat pentru ca piesele sunt mult mai scumpe cata vreme masina se afla inca in fabricatie. Adica, ce mai pe ici pe colo, o platesti la valoarea ei de masina noua si nu aia de piata SH. 😉 E unul din lucrurile pe care multi nu le stiu si isi fac calcule de’an sulea. Bineinteles ca in discutie intra si valoarea initiala a masinii, daca iti iei masina premium si banii cheltului vor fi tot premium. smile Pe langa asta, umbla si legenda aia cu masinile facute pana prin 2005 … cum ca se faceau mai ok … partial este adevarat, pentru ca modelele facute pana in 2005 erau gandite cu o durata medie de viata de ~20 de ani, realist cam 15, dupa 2005 aceasta s’a redus undeva la jumatate adica ~10 ani … realist cam ~5 … oricum cam in limita a maxim 200.000km de unde incep sa iti pice pe ea scumpeturile.
    O treaba e clara: orice masina ti’ai cumpara, tine mine ca investitia initiala in cumpararea ei este cea mai mica dintre cheltuieli! smile
    Alte sfaturi moka? laugh Daca vrei mai mult … doneaza si tu ceva pe card. laugh

    Răspunde
  2. Sa traiasca, sa te duca unde vrei tu cu bine! .
    Master ICE, la cat am bagat in Megane ma declar multumit!
    Sa ne traiasca frantuzoaicele!

    Răspunde
  3. și eu tot un Renault am, un Scenic, și în 3 ani de zile n-am băgat mai mult de 2000 de lei în ea… cel mai mult au costat bujiile+bateria, adică vreo 650 de lei, am mai schimbat o chiulasă pe care am luat-o ca nesimțitul de la dezmembrări cu tot cu injectoare, bujii, pompă de vacuum cu 100e și cam atât :))

    Răspunde
  4. Am fost la un pas sa imi iau un Scenic ca si pe mine ma manca. Pentru mine Laguna 2 a fost un moft … pur si simplu imi placea masina … Scenic nu pot sa zic ca imi placea in mod deosebit insa practicalitatea de care da dovada nu poate fi ignorata masina aia pretandu’se cam la orice nevoie mai ales in varianta cu 7 locuri, mai nimeni din concurenta neavand un monovolum de genul ala prin oferte.

    Răspunde
  5. La recomandarea prietenilor primul lucru care l-am facut a fost schimbul de ulei, si imediat dupa cateva zile am schimbat kitul de distributie. Desi cei de la care am cumparat masina mi-au „garantat” ca distributia fusese schimbata cu aproximativ 40k km in urma, am vrut sa fiu sigur. Mecanicul a constata ca distributia de pe masina era ce originala a masinii, asa ca oricand se putea rupe si facea praf motorul. Cand am luat masina avea aproape 140k km in bord, care mai mult ca sigur nu erau reali ci fusesera dati inapoi.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura