DACIA – vanzari in scadere

Din pacate Dacia inregistreaza pierderi din ce in ce mai importante atat in tara cat si pe pietele externe intr’un aparent paradox al unei cresteri a vanzarilor auto. Una din explicatii ar fi faptul ca Dacia a crescut in vanzari pe fondul crizei care a bantuit Europa dupa 2007. Practic ofereau o masina ieftina si buna pe care au preferat’o cei pragmatici.

Treptat insa apetitul pentru cumpararea de masini a crescut din nou, concurenta s’a orientat inspre fabricarea de modele concurente, iar Dacia a ramas putin in urma cu cerintele pietei. In acelasi timp, o scadere a vanzarilor Dacia se datoreaza si faptului ca noile modele Dacia au inceput sa fie din ce in ce mai scumpe, apropiindu’se tot mai mult de noile modele ale concurentei care au devenit din ce in ce mai ieftine. Un exemplu recent in acest sens este lansarea noului model Fiat Tipo …

Care arata de’a dreptul bestial, este foarte bine dotat si vine la un pret foarte competitiv cu plecare de la 11.000EU ceia ce ar trebui sa ii puna serios pe ganduri pe cei de la Renault.

Nu ma bucura deloc aceste vesti, viitorul Dacia va depinde de o regandire a strategiei de piata si noi modele care sa isi regaseasca o nisa de piata pentru ca cea a masinilor low-cost tinde sa devina destul de aglomerata si eu cred ca este doar inceputul mai ales cu belele prin care trece VW care probabil ca va reveni la originile masinii poporului.

Voi ce parere aveti? Va reusi Dacia sa faca fata noilor provocari ale pietei?

3 comentarii la „DACIA – vanzari in scadere”

  1. As zice ca da, au resurse! Dar daca vor continua sa puna gadgetaraie pe masina in proasta nu-I vad bine. Plus, ar trebui urgent un designer sa faca un facelift, ceva, ca actualul model deja mi se pare obsolete…

    Răspunde
  2. Radule – nu mai indoiesc si nu pun in discutie faptul ca Renault nu ar avea resurse, problema este ca si ei cred ca sunt in incurcatura in momentul asta pentru ca piata vestica incepe sa ceara din nou masini cu dotari superioare, pretul cazand pe locul doi in vremea in care cea estica se uita prima oara la pret dar nu s’ar da la o parte nici de la niste optionale, pretentiile incepand sa creasca si aici. Lucrul asta se reflecta cred ca cel mai bine pe piata romaneasca unde Dacia incepe sa piarda usor teren chiar si in fata mai performantelor modele Renault. Sunt de acord cu tine la partea cu facelift, desi frumoasa cand a aparut, Logan 2 face parte din masinile care „se invechesc” si devin foarte repede obsolete ca design. Inca de acum vreun an eu unul le vedeam anoste si lipsite de prospetime, lucru ce incepe sa se vada in vanzari.

    @Marius – pe aici mecanici au o vorba a lor …
    „Nici cocosu’ nu’i gaina, nici Fiat’ul nu’i masina” laugh
    Desi sincer, la noul Tipo se vede din plin mana celor de la Crysler, masina asta e altceva … si oricat ne’ar place sau nu, este un real concurent pe piata low-cost unde pana nu demult Logan era rege.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la IceWorld|DeuteriumCore

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura