La o luna dupa lansarea de la Paris ce a coincis si cu lansarea pe piata a lui Sandero II, Logan II isi anunta sosirea pe piata incepand cu ziua de marti 13.11.2012. Asupra preturilor din Romania, Renault a pastrat misterul, in Franta aceasta pornind de la 7.700Eu. Cu doua zile inainte de lansare preturile anuntate sunt cam asa:
Preturi în functie de variantele de echipare:
Acces (standard)
1.2 16V 75 CP: 6.690 euro
Ambiance
1.2 16V 75CP: 7.600 euro
1.2 16V 75CP GPL: 8.300 euro
0.9 Tce 90CP: 8.700 euro
1.5 dCi 75CP: 9.500 euro
Laureate
1.2 16V 75CP: 8.700 euro
1.2 16V 75CP GPL: 8.400 euro
0.9 Tce 90CP: 9.800 euro
1.5 dCi 75CP: 10.600 euro
1.5 dCi 90CP: 11.200 euro
Deci avem de a face cam cu aceleasi preturi in functie variantele de echipare ca si la primul Logan, diferentele dintre cele doua modele fiind insa semnificativa! Chiar si in varianta de baza in cei 6.690 euro clientii primesc din standard ABS (Sistemul anti-blocare ) + repartitor electronic de franare; AFU (Asistare la franarea de urgenta); ASR (Sistemul de control al tractiunii) + ESP (Sistemul electronic de control al traiectoriei), airbaguri fata + laterale; spaţii depozitare mărite cu 16,6 litri fata de primul model. Din dotarile de baza este usor de observat ca Renault a pus un mare accent pe siguranta pasagerilor la acest nou model, in varianta de baza asemenea dotari fiind rare la restul constructorilor. Este un lucru bun mai ales dupa ce in occident primul model a fost criticat in chip si fel la acest capitol, de aceasta data nu prea mai sunt motive sa se intample asta.
Din punctul de vedere al motorizarilor avem de a face cu o noutate in ce priveste includerea lui 0.9 Tce 90CP, a carui descriere pe larg o puteti citi aici. Pe modelele Sandero II testate cu acest motor parerile au fost destul de impartite dar totusi pozitive. Sa vedem cum se va comporta si pe Logan II luand in considerare faptul ca avem de a face cu o masina mai grea cu pana la 200Kg. In rest … motoarele sunt cele cunoscute disparand totusi din oferta binecunoscutele 1,4MPI/1,6MPI. Probabil ca in viitor se vor gandi si la niste motoare mai puternice pe benzina pentru inceput contand foarte mult ca pretul sa fie tinut cat mai jos in compensare lucrand mai mult la partea de siguranta si optionale.
Voi incerca sa ajung la un dealer Dacia unde sa testez cele doua noi modele. Daca imi iasa voi reveni cu pareri.
Later edit: Logan II testat la ProMotor pare sa imi confirme spusele!
Arata bine bine noul model. Usor se schimba fata daciei, dar normal ca vor aparea si criticile cat de curand…
Dincolo cred ca acest model va fi primit destul de bine pentru ca Dacia are deja o piata creata de primele modele reusind sa ii convinga pe multi ca este o masina cinstita in bani la care se vinde. Nu acelasi lucru il putem spune insa despre vesnicii carcotasi de pe piata interna care bineinteles ca vor ramane la aceleasi pareri preconcepute pe modelul paduchelui care iasa in frunte.
Din punctul meu de vedere (unul cat de cat obiectiv) prin aceste noi modele Dacia a trecut la un nou nivel si asta pot spune inca de la Duster incoace. Este o masina cinstita … care ofera cam tot ce este necesar unei masini moderne a carei destinatie este sa te duca in siguranta si confort suficient de la A la B. Nu este nici pe departe o masina cu performante deosebite … dar nici nu si’a propus.
Sunt foarte curios sa o vad in realitate … sa o testez putin si apoi sa revin cu o parere din punctul de vedere al unui om normal.